ببخشید، نوبت ما کِی می‌رسد؟

امید مافی‪-‬ ما استاد مسلم در صف ایستادنیم. هنوز دهه شصت از حافظه تاریخی‌مان پاک نشده؛ صف نفت، صف تلفن عمومی، صف شیر، صف کنسرو ماهی، صف نوشابه حتی که آن روزها کیمیا بود. ساعت‌ها پدران و مادرانمان در صف‌ها می‌ایستادند و این پا و آن پا می‌کردند و دم هم نمی‌زدند و آب از آب تکان نمی‌خورد. حالا در آغاز قرن جدید دوباره بایدکشان کشان خود را به صف‌ها برسانیم تا ثابت کنیم زندگی با همه مصیبت‌هایش هنوز برایمان مهم است و اصلا دوست نداریم به آن گروه ناکام ۳۸۸ نفری که همین دیروز رو به قبله دراز شدند و در سیاهه طویل مردگان جا گرفتند بپیوندیم.
صف واکسن صد البته با صف شیر و نوشابه زمین تا آسمان توفیر دارد و اینجا اگر مروت کنی و جایت را به بغل دستی‌ات بدهی ممکن است در ازایش مرگ را بنوشی و به فوجِ رفتگان بی‌برگشتی ملحق شوی که هنوز هزار و یک آرزو برای ادامه زندگی داشتند و اصلا دلشان نمی‌خواست فرشته مرگ را به این زودی‌ها در آغوش بگیرند. با این همه هنوز خیلی امیدوار نیستیم. دولت در حالی از واردات میلیون‌ها دوز واکسن از روسیه سخن می‌گوید که یک کارشناس مصاحبه کرده و گفته: ما یخچال‌های مختص این واکسن را در کشور نداریم! یک جورهایی یعنی اگر قیف هم روزی روزگاری پیدا شود قیر نیست. حالا ما مانده‌ایم و وعده‌های دولتمردانی که وعده می‌دهند خیلی زود با واکسن سراغمان را می‌گیرند و البته عدالت نیز در تزریق واکسن‌ها سرلوحه کار خواهد بود. اگر هم شهردار فلان شهر یا اعضای شورای بهمان دیار با لباس رفتگرها واکسن زده‌اند دیگر این تراژدی تکرار نخواهد شد و آفتاب بر آمده از مساوات همه جا را روشن خواهد کرد.
خلاصه اینکه ما همچنان در صف انتظار دوره می‌کنیم شب را و روز را هنوز را. شما مسئولان نورچشمی هم بی‌زحمت بعد از چهارده ماه برزخی لااقل به ما بگویید نوبتمان کِی از راه می‌رسد تا روزهای بهاری و تابستانی و احتمالا زمستانی را به بطالت نگذرانیم.
سایر اخبار این روزنامه
کارت زرد بی‌دلیل مجلس به وزیر اقتصاد در دقیقه 90! انبوه‌سازان خوشحال؛ شهروندان خریدار در اغماء ! باز هم ترس بر جان مستاجران نظام مالیاتی کارآمد؛ «دماسنج» تب‌وتاب اقتصاد کشور پیک چهارم کرونا و تداوم سوء مدیریت‌ها روابط تهران - ریاض؛ ملی - امنیتی آداب همدردی هم بلد نیستید؟! مینو محرز عضو ستاد مقابله با کرونا در گفتگو با آفتاب یزد: لجاجت با دولت با حمایت از وزیر ضعیف دولت! با کم آبی بسازیم ایران آس چین در رقابت‌های استراتژیک خاورمیانه کارت زرد بی‌دلیل مجلس به وزیر اقتصاد در دقیقه 90! خودکاوی انسان‌ها توهم وین! هوشنگ مقبولی‪-‬ مردان خدا شهیداند پاسخ رئیس صندوق بازنشستگی استان یزد به اعتراض بازنشستگان فرهنگی سرمایه‌ام مرده! سیاه‌ترین روز بهشت زهرا (س) سوء‌استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان به اردکان یزد رسید در وین چه می‌کنیم؟! نگرانی معاون مطبوعاتی از عدم تامین کاغذ روزنامه‌ها رشد اقتصادی جهانی در گرو واکسیناسیون کشورهای عقب افتاده ببخشید، نوبت ما کِی می‌رسد؟ بازار آشفته یا آشفته بازار آیین ایستادن کنار قربانی آیا باید از سیف الاسلام قذافی حمایت کرد؟ توضیح گروه کارخانجات شیشه اردکان در مورد یک یادداشت