روحانی در جلسه هیئت دولت: واکسن برای کل ملت رایگان است

رئیس جمهوری با اشاره به مذاکرات احیای برجام عنوان کرد: بعضی ها پارسال و پیارسال درباره برجام فیلم درست کردند و روی دستشان باد کرده و حالا در حال پخش آن هستند، البته اینها تفکرات قدیم است و ما به آن کاری نداریم. عیبی هم ندارد که پخش بکنند چون ماهیت خودشان را افشا می کنند.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در هیئت دولت، اظهار کرد: امروز همه می‌دانند راه حل برای معضل هسته ای ایران اجرای توافق هسته ای است و این موضوع برای ۱+۴، ۱+۵، اروپا، منطقه و همه روشن شده است که باید توافق به خوبی اجرا شود.
وی افزود: ما اجرا را عین سند برجام می خواهیم؛ نه یک کلمه زیاد و نه یک کلمه کم. ما زیاده خواهی نمی کنیم، البته طلب هایی هم در این زمینه داریم که بعدا مطرح می کنیم. چون در این چهار سال صدها میلیون دلار به ما خسارت وارد شده است که آن را سر جای خودش مطرح خواهیم کرد. به هر حال ما برجام پلاس و ... نمی خواهیم و عین برجام را می خواهیم.
همچنین تاکید کرد: ما انتخابات پرشوری می خواهیم و این وظیفه ماست و برای این کار یک ثانیه هم وقت تلف نمی کنیم. به حرف این جناح و آن جناح هم توجه نداریم. اینقدر بگویید تا خسته شوید. به هر حال ما طبق نظر رهبری حرکت می کنیم و حتی اگر یک ساعت زودتر به نتیجه برسیم به نفع مردم است. در این میان اگر کسی می خواهد در انتخابات شرکت کند و می خواهد در این راه سنگ بیندازد و مانع رفع تحریم شود بداند که مردم به او رای نخواهند داد.


رئیس جمهوری در بخش دیگری از صحبت های خود به روند تهیه و توزیع واکسن کرونا اشاره کرد و گفت: بحث واکسن تقریبا از پاییز پارسال مطرح بود. اول بنا بود واکسن هایی را خریداری کنیم که برای وزارت بهداشت مورد اطمینان نبود. چون سازمان بهداشت جهانی آنها را تایید نمی کرد و دوره های قانونی خود را طی نکرده بودند. افرادی هم بودند که واکسن هایی که سازمان بهداشت جهانی تایید نمی کرد و وزارت بهداشت درباره آنها تردید داشت پیشنهاد می کردند.
وی با تاکید بر اینکه واکسیناسیون برای کل ملت به صورت رایگان خواهد بود، اظهار کرد: ما در ستاد هم تصویب کرده ایم که بانک مرکزی علاوه بر آن خرید ۱۰۰ میلیون دلار دیگر هم ویژه واکسن روی میز بگذارد تا هر کسی که می تواند واکسن وارد کند که باید بخش خصوصی در این زمینه با وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هماهنگ باشد. حتی می تواند با ارز ۴۲۰۰ تومانی بخرد و این واکسن را برای واکسیناسیون عمومی در اختیار وزارت بهداشت قرار دهد که این کار شروع هم شده است. الان یک بخش خصوصی وارد شده و قرارداد شش میلیون دوز واکسن را هم بسته که ان شاءالله وارد می شود. پس برای اینها و هر بخش خصوصی که می تواند برود و از هر کجا البته زیر نظر وزارت بهداشت واکسن بیاورد ارز ۴۲۰۰ تومانی حاضر است و پولش را ما تامین می کنیم.
سایر اخبار این روزنامه
چرا نمایش خیابانی چندان که باید مورد توجه قرار نمی‌گیرد؟ بی‌مهری به تئاتر خیابانی محمدرضا ستاری مهندسی انحصار در صنعت خودرو ماهیت مذاکرات ایران و عربستان چیست؟ ریاض – تهران در مسیر تغییر معادلات منطقه افشای رازِ 400 ساله میدان نقش جهان و دلیل جهت‌گیری آن به سخن آمدنِ صفویه چرا احیای برجام با هجمه تندروهای داخلی و خارجی روبه‌رو شد؟ پایان بازی حمله کنندگان به مذاکره چرا لیست دریافت‌کنندگان واکسن کرونا اعلام نمی‌شود؟ یک واکسن کرونا و این همه جنجال «ابتکار» در گفت‌وگو با یک کارشناس ارتباط نرخ ارز با قیمت در سایر بازارهای دیگر را بررسی کرد جاده ناهموار قیمت خودرو رئیس قوه قضائیه: ارتش ولایی است روحانی در جلسه هیئت دولت: واکسن برای کل ملت رایگان است نماینده وزیر بهداشت: درخواست‌های متعددی از برخی کشورها برای واکسن ایرانی کرونا دریافت شده است بزرگترین خیانت تاریخ فوتبال با خنجر زهرآگین انگلیسی‌ها کودتا ۴۸ ساعته شکست خورد اتحادیه اروپا: روی موفقیت مذاکرات برجام متمرکز هستیم