پاسخ رئیس صندوق بازنشستگی استان یزد به اعتراض بازنشستگان فرهنگی

آفتاب یزد: این روزها بخش بزرگی از بازنشستگان فرهنگی کشوری استان یزد نسبت به فعالیت صندوق بازنشستگی معترض و در صدد آن هستند تا اعتراضات خود را به صورت گسترده‌تر بیان کنند و چند تن از این افراد درباره اعتراض خود با آفتاب یزد صحبت کردند در ادامه ما با رئیس صندوق بازنشستگی این استان تماس گرفتیم.
یکی از معلمان بازنشسته دلیل اعتراض خود را اینگونه به آفتاب یزد گفت: «تعداد زیادی از بازنشستگان در زمانی که شاغل بودند گروه‌هایی اخذ کرده مانند تشویقی، برجستگی، بسیج و..... اما الان به کسانی که حد نصاب گروه تشویقی را نداشته‌اند یک گروه تعلق گرفته است. در صورتی که حق امثال ما دارد ضایع می‌شود با این توجیه که افرادی مانند من قبلا گروه گرفته‌اند که بر اساس توانایی‌ها و دلایلی این گروه‌ها را اخذ نموده اند. الان سازمان بازنشستگی گروه داده است به کسانی که گروه‌های پایین داشتند و به ما گروه نداده اند. اگر قرار است به بازنشستگان گروه بدهند باید به همه افراد تعلق بگیرد چه کسانی که قبلا گروه داشته‌اند و چه کسانی که نداشتند. زیرا همه با دلایل موجهی گروه‌ها را در زمان فعالیت خودشان دریافت کرده اند. تعداد زیادی از بازنشستگان در استان یزد به این طرح معترض بوده و در حال امضا کردن طوماری هستند. مزایای این گروه‌ها این است که افرادی که این گروه‌ها را می‌گیرند مبلغی معادل 200 تا 500 هزارتومان به حکم حقوقشان اضافه می‌شود. کسانی که در هنگام شاغل بودن این گروه‌ها را گرفته‌اند و مزایای آن را هم دریافت کرده‌اند بنا به دلایل و زحمت بسیار بوده است و این دلیلی نمی‌شود که چون در گذشته گروه داشته‌اند الان دیگر مستحق آن نیستند.»
یکی دیگر از افراد بازنشسته به ما گفت: « این طرح برای ما خیلی توهین آمیز بوده است و قرار است که طوماری در راستای این اعتراضات امضا شود.اگر یک فرهنگی که الان بازنشسته شده است در زمان شاغل بودن خود، یکسری فعالیت‌های ویژه‌ای داشته است که گروه اخذ نموده است، این نه تنها عدالت نیست بلکه به صورت واضح ظلم است.بسیاری از همکاران ما این شرایط را دارند که گروهی که تحت عنوان تشویقی اخذ کرده‌اند الان به آن‌ها این گروه تعلق نگرفته است.به این دلیل که قبلا این گروه‌ها را هنگام شاغل بودن دریافت کرده اند. الان قانون تصویب شده این است که به همه بازنشستگان یک گروه تعلق بگیرد به اضافه 25 درصد اما الان گروه را فقط به کسانی داده‌اند که در هنگام شاغل بودنشان گروهی دریافت نکرده اند. »
زارع شاهی رئیس صندوق بازنشستگی استان یزد در این باره به آفتاب یزد گفت: « الان کسانی که در دوره اشتغال خود گروه تشویقی دریافت کرده‌اند دستگاه موظف است گروه‌های استحقاقی از تشویقی را جدا کند تا مشخص شود یک کارمند در زمان اشتغالش چند گروه تشویقی دریافت کرده است و قرار بر این است که بر اساس این تصمیم‌گیری شود و به افراد گروه‌ها را بدهند.ما یک سامانه‌ای در اختیار دستگاه قرار می‌دهیم و به افراد به ترتیب اولویت تعلق خواهد گرفت. کسانی که الان گروه را دریافت کرده‌اند کسانی هستند که یا تشویقی خود را دریافت نکرده‌اند یا گروه تشویقی این افراد بیش از یکی نبوده است. همه این گروه‌ها را دریافت می‌کنند اما به نوبت. بازنشستگان عزیز باید صبور باشند تا اطلاعات به روز شود و بر اساس اطلاعات جدید تصمیم‌گیری شود و به افراد بر اساس این گروه‌ها پرداختی‌ها انجام
خواهد شد. »
سایر اخبار این روزنامه
پاسخ رئیس صندوق بازنشستگی استان یزد به اعتراض بازنشستگان فرهنگی سرمایه‌ام مرده! سیاه‌ترین روز بهشت زهرا (س) سوء‌استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان به اردکان یزد رسید نحوه آموزش عمومی به پیش از کرونا باز می‌گردد؟ شلیک به خودی در وین چه می‌کنیم؟! نگرانی معاون مطبوعاتی از عدم تامین کاغذ روزنامه‌ها رشد اقتصادی جهانی در گرو واکسیناسیون کشورهای عقب افتاده ببخشید، نوبت ما کِی می‌رسد؟ بازار آشفته یا آشفته بازار آیین ایستادن کنار قربانی آیا باید از سیف الاسلام قذافی حمایت کرد؟ توضیح گروه کارخانجات شیشه اردکان در مورد یک یادداشت حمله «گاز انبری» دولت و مجلس به روزنامه‌ها آقای رئیس جمهور! از قیمت ماهی و میگو خبر دارید؟ هزینه دورزدن تحریم‌ها بیش از 400 میلیارد دلار ادعایی! از شیخ حسین انصاری راد رسیدیم به احسان ارکانی فروردین تورم‌زده دربرابر رقبا سرافرازیم در برابر مردم شرمنده تعمیق همگرایی منطقه‌ای میان ایران و روسیه کرونا و بی‌اعتنایی به مرگ افسردگی ناشی از کرونا توضیحات روابط عمومی مجلس درباره یک قانون