مسئولیت تاریخی وزیر

آقای وزیر این چه وضعی است. گسترش کرونا و رسیدن آن به موج چهارم و ورود انواع انگلیسی و هندی و آفریقایی آن مردم را دچار اضطراب کرده و هر روز بر دامنه نگرانی هایشان افزوده می‌شود. در این میان بلاتکلیفی جامعه در قبال واکسن مزید بر علت گردیده وجایگاه ایران در میان کشورهای واکسینه شده اسباب تاسف شده است. بیش از ۱۵ماه از ورود این مهمان ناخوانده می‌گذرد و قرنطینه با وضعیت
نه چندان موثر نتوانسته کمکی به این اوضاع
آشفته بنماید. عدم حمایت و کمک دولت از کسبه وافراد کم درآمد، قرنطینه را به یک نمایش آزار‌دهنده تبدیل کرده است. کرکره‌های نیمه باز و حضور فشرده مردم در مترو و اتوبوس‌ها جامعه را به تقابلی نه چندان قدرتمند با کووید ۱۹کشانده. و یا ازدحام افراد ۸۰ساله در مراکز تزریق واکسن خطر ابتلا در این عزیزان را به حد چشمگیری رسانده است. برای توسعه وتسریع روند واکسیناسیون (باتوجه به تجارب قبلی) می‌توان از برخی نهاد‌ها بعد از چند ساعت آموزش استفاده کرد. بهره‌گیری از دانشجویان پزشکی نیز می‌تواند در این طرح بسیار مفید واقع گردد البته اگر واقعا اراده ونیت واکسیناسیون ملی وجود داشته باشد. این گام‌ها بسیار مفید وموثر می‌باشند.
آقای وزیر نشت واکسن به بازار آزاد وفروش آن با قیمت‌های نجومی موجب حیرت و مصیبت است. انتقال سهمیه پارکبانان زحمتکش به دیگران و موضوع ورود واکسن به بعضی از شهرداری‌ها موضوعاتی نیستند که بتوان به سادگی از کنار آنها عبور کرد.


باید دولت به بانکها در مورد ایجاد امکانات حمایتی دستورات لازم را بدهد. مثلا تعویق مطالبات بانکها و صدور گواهی عدم پرداخت، تعویق دریافت اقساط وام‌ها و همچنین مهلت برای پرداخت حق بیمه کسبه و امکاناتی از این قبیل می‌تواند دلگرم‌کننده اصناف وکسبه در اجرای دستورالعمل قرنطینه باشد. آقای وزیر موجب سربلندی وافتخار است که واکسن ایرانی نیز وارد میدان رقابت گردد. اما تا آن روزهای شکوهمند افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و اشخاص بالای ۶۰سال چه باید بکنند؟
انتظار دلهره آفرین برای نوبت بسیار تلخ وآزار‌دهنده است. آقای وزیر جنابعالی در قبال تاریخ و نسل‌های آینده مسئول بوده وباید پاسخگو باشید.
واقعیت‌ها را به مردم بگویید و مطمئن باشید که مردم با مشاهده صداقت واثبات دلسوزی جنابعالی،حمایت بی‌بدیل خود از شما را مبذول خواهند داشت. این روزها و پستها گذرا وموقت است، به آینده وتاریخ بیندیشید. نکته عجیب اینکه هر ویروس در هرکجا از کره زمین شناسایی می‌شود بلافاصله در کشور ما رویت می‌شود.عدم سختگیری‌های لازم در پیشگیری از ورود انواع ویروس‌ها باعث شده دچار آنها گردیم.
از سوی دیگر سایت ثبت نام برای واکسیناسیون به حربه‌ای برای جنگ اعصاب بدل شده کاش سری به آن بزنید و از درد مردم مطلع گردید. تازه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز واکسیناسیون خود نیاز به شیون جداگانه‌ای دارد. آقای وزیر گروهی از بازرسان خبره را به رسیدگی از منافذ و محل‌های نشت واکسن مامور فرمایید تا بیشتر از این برای رسانه‌های معاند خوراک حمله تهیه نگردد. اکثریت مردم از تعطیلی‌های بی‌برنامه وبدون پشتوانه‌های حمایتی جان به لب شده اند؛ قطعا قبول دارید که بدون برنامه‌های حمایتی نمیتوان به قرنطینه اساسی امیدوار بود.از زمان ورود واکسن به کشور مردم سیستم بهداشت ودرمان را در مرگ عزیزان خود مقصر می‌دانند. غلط یا درست این نگاه عمومی به سیستمی است که جنابعالی در راس آن قرار دارید.