دستگیری 8 عامل پشتیبانی حوادث تروریستی تهران

در ادامه دستگیری عوامل مرتبط با دو تیم تروریستی در تهران، روز گذشته هم تعداد دیگری بازداشت شدند. رئیس کل دادگستری استان البرز از بازداشت 8 نفر از عوامل پشتیبانی حوادث تروریستی تهران درشهرستان فردیس وکیان مهر این استان خبر داد. همزمان فرمانده نیروی انتظامی هم از دستگیری افرادی در اطراف تهران خبر داد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری البرز گفت: با توجه به نیابت قضایی از استان تهران این عوامل(7 نفر) که پشتیبان تیم تروریستی در حوادث اخیر تهران بودند و با 2 تیم تروریستی که در تهران دست به اقدام کور تروریستی زدند هماهنگی کامل داشتند، دستگیر شدند و در اختیار مقامات قضایی و امنیتی استان تهران قرار گرفتند. وی افزود: نیروهای امنیتی استان البرز با آمادگی و هوشیاری در کنار دیگر نیروهای امنیتی کشور از جمله سربازان گمنام امام زمان(عج)، سپاه و نیروی انتظامی کوچکترین تحرکات دشمنان نظام را زیر نظر دارد و به هیچ کس اجازه تعرض به خاک کشور را نخواهد داد. به گزارش روابط عمومی دادگستری استان البرز، به گفته فاضلیان، با دستور قضایی و بنابر اطلاعات جمع‌آوری‌شده فرد دیگری در کیان‌مهر کرج توسط پلیس امنیت استان بازداشت شده و تحقیقات از وی ادامه دارد.
فرمانده نیروی انتظامی هم اعلام کرد: یک تیم تروریستی صبح شنبه در اطراف تهران شناسایی و دستگیر شد. به گزارش ایرنا، سردار حسین اشتری افزود: تعدادی از افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی پس از حادثه تروریستی 17 خرداد با هوشیاری پلیس، سپاه، بسیج و سایر دستگاه‌های امنیتی دستگیر شدند. وی به همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی در شناسایی و معرفی تروریست‌ها تأکید کرد.چهارشنبه هفته گذشته در دو حمله تروریستی جداگانه، ساختمان اداری مجلس شورای اسلامی و حرم امام خمینی(ره) هدف تیراندازی پنج مهاجم انتحاری مسلح قرار گرفت که در نتیجه آن، 17 نفر، شهید و 46 نفر نیز مجروح شدند.
وزارت اطلاعات با افشای هویت و عکس تروریست‌ها اعلام کرد: «تیم عملیاتی داعش که در عملیات تروریستی حرم مطهر و مجلس شورای اسلامی مشارکت داشتند پنج نفر از عناصر تروریست سابقه دار وابسته به گروه‌های وهابی و تکفیری بودند که پس از جذب، توسط گروهک تروریستی داعش از کشور خارج شده و در جنایات این گروهک تروریستی در موصل و رقه مشارکت داشتند.» پیش از این هم وزارت اطلاعات روز جمعه از دستگیری 41 نفر از عناصر گروهک وهابی داعش در استان‌های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی و تهران خبر داده و گفته بود که مقادیری اسناد، مدارک و تجهیزات عملیات تروریستی همراه با این افراد شناسایی شده است. به گزارش فارس، نیروی انتظامی هم روز جمعه از دستگیری 7 نفر دیگر از افراد مرتبط با گروه داعش در شهرستان لارستان فارس خبر داد و یک متهم مرتبط با حوادث تروریستی تهران نیز در بندر ماهشهر دستگیر شده که تابعیت غیرایرانی دارد. ساجدی‌نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز روز پنجشنبه در صحنه بازسازی حمله تروریستی به حرم مطهر از دستگیری 5 نفر از عوامل مرتبط با گروهک تروریستی داعش خبر داده بود.
 کشف خودروی تروریست‌های داعشی


همچنین مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف خودروی مورد استفاده تروریست‌ها در حادثه روز چهارشنبه مجلس و حرم مطهر امام (ره) خبر داد.به گزارش تسنیم، در گزارش این مرکز‌آمده است: مقارن ظهر روز گذشته – شنبه - و با تلاش نیروهای پلیس امنیت فرماندهی انتظامی پایتخت، خودرویی که تروریست‌های مسلح از آن در انجام این دو عملیات کور استفاده کرده بودند در یکی از نقاط مرکزی تهران کشف شد.بنابراین گزارش، پلیس پایتخت اعلام کرد که تروریست‌ها با استفاده از این خودرو ابتدا به مرقد مطهر امام راحل مراجعه و پس از پیاده کردن دو تروریست در آن محل به مرکز شهر رفته و پس از پارک خودرو برای انجام عملیات تروریستی راهی مجلس شدند.
تحقیقات پلیس تهران در این زمینه همچنان ادامه دارد و در روزهای آتی جزئیات تازه تری از این حادثه به اطلاع مردم می‌رسد.