ورود نظامیان امریکا به فیلیپین برای مبارزه با داعش


سخنگوی سفارت امریکا در مانیل خبر داد، نیروهای ویژه امریکا برای کمک به نیروهای مسلح فیلیپین در پایان دادن به اشغال شهر ماراوی درجنوب این کشور از دست شبه نظامیان مرتبط با داعش وارد فیلیپین شدند.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی سفارت امریکا در مانیل گفت: این کار به درخواست دولت مانیل انجام شده‌است. به گفته وی قرار است، نیروهای ویژه امریکایی به نیروهای مسلح فیلیپین آموزش ‌دهند تا بتوانند در عملیات بازپس‌گیری ماراوی موفق عمل کنند. وی تأکید کرد: به دلایل امنیتی، نمی‌توانیم جزئیات خاص و تکنیکی پشتیبانی نیروهای امریکایی از عملیات نیروهای مسلح فیلیپین را ذکر کنیم.
دخالت نیروهای ویژه امریکایی در نبرد با داعش چند ماه پس از تنش میان دولت فیلیپین و واشنگتن صورت گرفته؛ زمانی که رودریگو دوترته، رئیس جمهوری این کشور آسیایی موضعی خصمانه در قبال واشنگتن گرفت و قول داد نیروهای امریکایی را که مدت‌ها به نیروهای فیلیپینی آموزش می‌دادند و کمک می‌کردند، از کشور بیرون کند. این اختلافات عمدتاً مربوط به زمان ریاست جمهوری باراک اوباما است. ظاهراً از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در امریکا، روابط دو کشور تا حدی بهبود پیدا کرده است.