طلسم حضور زنان‌شكست

آرمان: پا قدم زنان در ورزشگاه خیر بود و سبب برتری تیم والیبال ایران بر تیم‌ملی بلژیک شد. زنان ایرانی بالاخره به ورزشگاه رفتند. مدت‌ها بود که مسئولان وعده می‌دادند شرایط حضور زنان در ورزشگاه‌ها را فراهم خواهند کرد تا زنان بدون دغدغه بتوانند پس از سال‌ها همراه مردان به تشویق تیم‌های ورزشی بپردازند که البته این وعده‌ها در حد همان وعده باقی ماند، مانند رئیس دولت قبل که در نامه‌ای به رئیس سازمان تربیت بدنی خواستار فراهم کردن امکانات حضور زنان در ورزشگاه‌ها شده بود اما مخالفت‌ها سبب به گنجینه تاریخ سپرده شدن این نامه شد. حسن روحانی اما به وعده خود عمل کرد و جمعه زنان با حضور در ورشگاه آزادی به تشویق تیم والیبال ایران در مقابل بلژیک پرداختند. این حضور البته بی‌حاشیه نبود و همان‌طور که تصور می‌شد ورود به داخل سالن برای همه میسر نشد.
ترکیب زنان
دیروز رئیس فراکسیون زنان مجاس با اشاره به حضور تعدادی از زنان تماشاگر در بازی روز گذشته دو تیم والیبال ایران و بلژیک در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی تهران اعلام کرد: باوجود انتشار شایعاتی درباره اینکه زنان حاضر در استادیوم دستچین شده بودند، از وضعیت ظاهری این افراد در تصاویر، به نظر می‌رسد این‌‌طور نباشد. پروانه سلحشوری گفت: با این حال بنابر پیگیری‌های بنده، زنان حاضر در ورزشگاه‌ متشکل از چند گروه مختلف بوده‌اند که بر این اساس گروهی را خانواده‌های ورزشکاران تشکیل می‌دادند، بخشی از صندلی‌ها به زنان ورزشکار اختصاص یافته بود، گروهی مدعوین بودند که ازسوی برگزارکنندگان دعوت شده‌اند و همچنین ۳۰ نفر از زنان نیز از طریق خریداری بلیت موفق به ورود شدند. درمجموع همین هم اتفاق فرخنده‌ای است که باید به فال نیک بگیریم. رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فراموش نکنیم که خانواده یک ورزشکار در تمام طول دوران فعالیت حرفه‌ای آن ورزشکار آرزو دارند بازی‌های پدر یا برادران یا فرزندان خود را ببیند و از نزدیک شاهد افتخارآفرینی و قهرمانی عزیزانشان باشند و به همین دلیل باید همین میزان گشایش را نیز به فال نیک بگیریم. نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس یادآور شد: امیدواریم روزی فرابرسد که علاوه بر خانواده‌های ورزشکاران، امکان حضور دیگر زنان علاقه‌مند به مسابقات ورزشی نیز در ورزشگاه‌ها فراهم شود. او خاطرنشان کرد: با این همه ما از مدت‌ها پیش پیگیر حل این مشکل بودیم و حتی قرار بود روز چهارشنبه در صحن علنی نیز در این رابطه صحبت کنم که باتوجه به حمله تروریستی به مجلس و طبیعتا وضعیت سیاسی خاصی که بر کشور حاکم شد، این مساله را پیگیری نکردیم، اما قطعا این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.
وعده شیرین


 دبیر فدراسیون والیبال پس از پایان بازی درباره ورود بانوان به ورزشگاه گفت: «خوشبختانه این موضوع هم در آرامش و با نظم خاصی انجام گرفت. فدراسیون در این زمینه مطیع دستورالعمل‌های صادر‌شده و مجوزهایی است که به فدراسیون و نیروهای امنیتی مسئول داده شده است. ما برای تعداد مشخصی فضا در نظر گرفته بودیم که بر اساس همان ظرفیت هم خانم‌ها وارد ورزشگاه شدند و بدون مشکل بازی را تماشا کردند. این روند در بازی‌های آتی هم ادامه خواهد داشت.» علی کریمی از فوتبالیست‌های باتجربه با انتشار تصویری از حضور زنان در ورزشگاه نوشت: «مرسی از مسئولان والیبال که شرایط را برای بانوان مهیا کردند، نوبتی هم باشه نوبت فدراسیون فوتباله؛ آقای تاج منتظریم».