نمایندگان مسلح می‌شوند

آرمان: چهارشنبه 17 خرداد طبق معمول سایر روزها مردم و مسئولان به کار خود مشغول بودند که خبر حملات تروریستی به حرم مطهر امام(ره) و مجلس، شهر را از حالت عادی خارج ساخت. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که با توجه به ضریب بالای اطلاعاتی و امنیتی ایران تروریست‌ها بتوانند عملیاتی انجام دهند اما به هر صورت پدیده تروریسم در همه جای جهان وجود دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. حملات تروریستی با کشته شدن تروریست‌ها به اتمام رسید اما از پی این حادثه 17 شهید در خون غلطیدند. پس از این حمله تروریستی تیم‌های اطلاعاتی عملیاتی به‌سرعت به پیگیری و شناسایی رابط‌ها و سرشاخه‌های مرتبط با این جنایت پرداختند که در این راستا افراد بسیاری که با داعش به نحوی ارتباط داشتند در نقاط مختلف کشور دستگیر شدند. از بنیاد شهید نیز خبر می‌رسد که خانواده شهدای ترور تحت پوشش بنیاد شهید قرار خواهند گرفت.
شناسایی یک تیم تروریستی
فرمانده نیروی انتظامی دیروز از شناسایی و دستگیری اعضای یک تیم تروریستی در اطراف تهران خبر داد و اظهار کرد: صبح دیروز اعضای یک تیم تروریستی در اطراف تهران به دام تور اطلاعاتی مأموران نیروی انتظامی افتادند و دستگیر شدند. سردار حسین اشتری افزود: پس از حادثه تروریستی روز چهارشنبه (۱۷ خرداد) تعدادی از افراد مرتبط با گروه‌های تروریستی با هوشیاری نیروی انتظامی، سپاه، بسیج و دیگر دستگاه‌های امنیتی و نظامی شناسایی و دستگیر شدند.
مظنونین


معاون امنیتی استاندار تهران هم گفت: تا زمانی که بررسی‌های لازم صورت نگیرد نمی‌توانبازداشت شدگان را تروریست دانست. محسن همدانی درباره دستگیری امروز یک تیم مظنون به تیم تروریستی اظهار داشت: این دستگیری از سوی نیروی انتظامی انجام شده و تا زمانی که بررسی‌های لازم صورت نگیرد نمی‌توان آنها را تروریست دانست. وی افزود: در حال حاضر این افراد بازداشت شده مظنون هستند و بر اساس برخی شواهد و قرائن نیروی انتظامی آنها را بازداشت کرده، لذا باید اخبار مربوط به این امر از سوی نیروی انتظامی اعلام شود. 
دستگیری 62 تروریست
فارس نوشت؛ براساس اطلاعات به‌دست آمده تاکنون بیش از ۶۲ نفر از عوامل گروهک‌های تروریستی با تلاش همه نیروهای امنیتی و انتظامی دستگیر شده‌اند و شمار و مقادیر بسیاری سلاح و مهمات از آنها کشف شده است. پس از حوادث تروریستی چهارشنبه که منجر به شهادت 17 شهروند و مجروحیت 48 نفر شد، نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور اقدامات گسترده‌ای را در داخل و خارج کشور انجام دادند. بر پایه این گزارش، اقدامات نیروهای امنیتی کشور منجر به دستگیری‌ دیگر اعضای این گروهک تروریستی و کشف و ضبط مقادیر زیادی مهمات و مواد منفجره شد. همچنین احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری البرز از دستگیری 7 نفر از عوامل پشتیبانی حوادث تروریستی تهران در فردیس خبر داد. این در حالی است که مأموران پلیس امنیت استان البرز یکی از عناصر مرتبط با گروهک‌ تروریستی تکفیری داعش را شب جمعه در کیان‌مهر کرج دستگیر کردند، اما دستگیری تکفیری‌ها به اینجا ختم نشده و روز گذشته نیز غیورمردان امنیتی و اطلاعاتی کشور خانه‌ای را که تروریست‌های داعش در آن برای مردم ایران رجزخوانی کرده بودند، شناسایی و نابود کردند. در سوی دیگر کشور نیروی انتظامی از دستگیری 7 نفر دیگر از افراد مرتبط با گروه داعش در شهرستان لارستان فارس خبر داد و یک متهم مرتبط با حوادث تروریستی تهران نیز در بندر ماهشهر دستگیر شده که تابعیت غیر ایرانی دارد. البته در زمینه دستگیری تروریست‌ها وزارت اطلاعات نیز بی‌کار ننشسته و خبر از دستگیری 41 نفر از عناصر گروهک وهابی داعش داده است. در این میان فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز روز پنجشنبه در صحنه بازسازی حمله تروریستی به حرم مطهر از دستگیری 5 نفر از عوامل مرتبط به گروهک تروریستی داعش خبر داد.
خانواده شهدای حادثه تروریستی تهران تحت پوشش بنیاد شهید قرار می‌گیرند
دیروز همچنین معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خانواده شهدای حادثه تروریستی اخیر تهران مانند سایر خانواده‌های شهدای ترور تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار می‌گیرند. مهدی ایزدی افزود: بر اساس قانون، اتباع ایرانی که بر اثر حوادث تروریستی که به قصد ضربه زدن به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی به شهادت می‌رسند یا دچار مصدومیت می‌شوند، شهید و جانباز محسوب می‌شوند.
زن داعشی
عضو فراکسیون امید مجلس هم دیروز در پاسخ به سوالی درباره شایعات فراوان درخصوص حضور یک زن در میان تروریست‌ها به‌عنوان کسی که فیلم حمله داعش را برای این گروهک تروریستی از طریق گوشی تلفن همراه ضبط کرده، گفت: آن‌چنان که اطلاع داریم تنها زنی که در این عملیات با داعش همکاری داشته، یک نفر بوده که در حرم امام دستگیر شده و هیج خانمی همراه تروریست‌های مجلس نبوده است. علیرضا رحیمی در پاسخ به سوال دیگری درباره ادعای یکی از نمایندگان عضو کمیسیون امنیت درباره درخواست نمایندگان مبنی بر مسلح شدن، اعلام کرد: البته چنین درخواستی به‌صورت عمومی از سوی نمایندگان در راستای مسلح شدن مطرح نشده اما قاعدتا‌ اگر نماینده‌ای به‌صورت انفرادی چنین درخواستی مطرح کند، ازسوی مسئولان موافقت شده و درخواست آن نماینده تامین می‌شود. وی درباره مسلح بودن یکی از نمایندگان در روز حادثه گفت: به هر حال بعضی از نمایندگان اسلحه دارند اما موج غالب این نیست که همه نمایندگان تقاضای مسلح شدن کرده باشند.
تروریست‌ها با فاصله 20 متری از جلوی درب صحن رد شدند
یک نماینده دیگر هم اظهار داشت:  مجلس تنها جایی است که مردم به راحتی می توانند در آنجا رفت و آمد داشته باشند و روزانه مردم و مسئولان زیادی به آنجا مراجعه می کنند. وی یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی را گرامیداشت و افزود: تروریست‌ها فکر می کردند با حضور در مجلس و ترور نمایندگان، در شهرها اتفاقی می افتد و با چادر زنانه وارد مجلس شدند. به گفته عزت‌ا... یوسفیان ملا، تروریست ها که سه نفر بودند با پوشش زنانه وارد مجلس شدند و یک زن نیز آنان را از بیرون راهنمایی می کرد. نماینده مردم آمل در مجلس با با بیان اینکه تروریست ها در ابتدای ورود به مجلس پاسدار حفاظت را شهید کردند، ادامه داد: این افراد در مرحله بعدی از جلوی درب ورودی صحن مجلس رد شدند و فکر نمی کردند اینجا صحن مجلس است و با فاصله ۲۰ متری از جلوی درب صحن رد شدند.