کبریت خیس موسیو اسکوچیچ!

امید مافی‪-‬ در حالیکه شمارش معکوس برای آغاز دوئل‌های تیم ملی در دوزخ منامه کلید خورده، انتشار فهرست جدید از سوی موسیو اسکوچیچ چاله‌های ابهام و سوال را پیش روی سکاندار تیم ملی قرار داده است.
مرد کروات برای آنکه کابوس‌ها در آن سوی خلیج فارس رهایمان کنند و خیالمان به لکنت نیفتد باید ارتش تا بن دندان مسلحی را به کارزار بحرین رهنمون کند. در چنین شرایطی باید پرسید آیا اسکوچیچ چشمان خود را به روی تمام داشته‌های فوتبال ایران بسته است؟ آیا در وضعیتی که تیم ملی دیگر فرصتی برای هرگونه خبط در منامه ندارد حضور گرگ‌های بالان‌دیده‌ای چون سیدجلال حسینی و امید ابراهیمی دلیجان آتشِ آرزوهایمان را با قدرت و سرعت بیشتری به راه نمی‌انداخت؟
بگذریم. هر چقدر هم که انتقاد کنیم باید بپذیریم این سیاهه با ذائقه اسکوچیچ در دیدها قرار گرفته و اوست که پس از چهار نبرد پرحادثه پاسخگوی نامه اعمال خود و سربازانش خواهد بود.
در چنین عرصاتی شاید بهتر باشد از تمام بایدها و نبایدها فاصله بگیریم و به ناخدای کِشتی سفید مجوز دهیم با اتکا به نقشه‌های خویش به تبعید حریفان بیندیشد. حتی اگر این همه پتانسیل فوتبال ما نباشد باز هم می‌توان با اتکا به یوزهای باصلابت روزهایی تلخ و سترون را برای عراقی‌ها و بحرینی‌ها ترسیم کرد و در هرم گرمای آن سوی آب با بوسه‌های پنهانی جشن صعود به جام جهان نما را گرفت.


اسکوچیچ برای عبور از امواج خروشان و رسیدن به ساحل رستگاری چاره‌ای ندارد جز آنکه به مات کردن همکاران خود در شطرنج‌های مرموز بیندیشد و با فدا کردن رخ دیوانه در صعب‌ترین لحظات از سیاره ناکامی فرار کند.
حقیقت این است که از منامه تا دوحه برای مردانی که تنها با حضور در جام جهانی آرام خواهند گرفت راهی نیست. فقط باید روزهای باقیمانده تا بازی نخست هرز نروند و اسکوچیچ در جلد فرماندهی کاریزماتیک به فتح قله‌های پیش رو بیندیشد و خوف را از کالبد تیم ملی دور کند.
ما توپچی‌هایی می‌خواهیم که برای به زانو درآوردن حریفان مغرور به سیم آخر بزنند و غریبه با تبختر در ابری‌ترین روزها آفتاب را برای مام میهن و مردمان خسته جان این خاک به ارمغان بیاورند. جز این اگر باشد آب در هاون کوبیده ایم.
سایر اخبار این روزنامه
عقلانیتی امیدوار‌کننده بر فضای «مذاکرات وین» حکمفرماست تذکر عضو شورای شهر به افزایش بیش از حدمجاز کرایه تاکسی‌های اینترنتی پیک چهارم کرونا نتوانست ما را زمین گیر کند شورای نگهبان صلاحیت سعید جلیلی، محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی را به عنوان کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ احراز کرد پرونده آزاده نامداری جنایی نیست پدیده ایران وزیر نیرو بالاخره عذرخواهی کرد هشدار در مورد پیک پنجم کرونا فعالیت کاندیداها باید با اخلاق رعایت اصول و متانت باشد کبریت خیس موسیو اسکوچیچ! آسیب‌شناسی رسانه‌ای کردن سوتی‌های آموزشی در نشست جامعه روحانیت مبارز با رئیسی چه گذشت؟ شورای نگهبان صلاحیت سعید جلیلی، محسن رضایی، سید ابراهیم رئیسی، علیرضا زاکانی، سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی محسن مهرعلیزاده و عبدالناصر همتی را به عنوان کاندیداهای نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ احراز کرد