خرید ساختمان 80 میلیارد تومانی برای <حراست> شهرداری

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر  انتقاد کرد
خرید ساختمان 80 میلیارد تومانی برای «حراست» شهرداری
حقانی: اقدامات مدیریت شهری پایتخت در آخرین روزهای خود نیاز به شفافیت دارد



برش
نتایج انتخابات شهر تهران نهایی شد؛ از این پس هیچ شکایتی قابل قبول نیست

در همین زمینه رئیس هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستایی استان تهران گفت: صحت انتخابات شهر تهران با اتفاق آرا تأیید شد و از این پس هیچ شکایتی قابل قبول نخواهد بود. علیرضا رحیمی به ایسنا گفت: درباره انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران با توجه به اینکه پیش‌فرض انتخابات حوزه تهران مورد تأیید هیأت‌های نظارت و اجرایی قرار گرفته بود طبق قانون انتخابات 48 ساعت فرصت دریافت شکایات جدید بود و از مجموع 190 شکایتی که در دوره قبل ارائه شده بود در دوره جدید و در بازه زمانی 48 ساعته 9 شکایت جدید رسید و ما این 9 شکایت را دوباره بررسی کردیم. وی افزود: اصلی‌ترین بخش این شکایات مربوط به کاندیداهای عضو فهرست خدمت و مشخصاً آقایان چمران و سروری بود که بیشترین اصرار را بر بازشماری آرا داشتند و هم به هیأت مرکزی و هم به شخص رئیس مجلس مراجعاتی داشتند و با وجود اینکه هیچ دلیلی در شکایت‌های خود نداشتند به دنبال بازشماری بودند. رحیمی تصریح کرد: علاوه بر این موضوع در مرحله قبل هیأت نظارت شهر تهران در پی شکایاتی در چند مرحله نتایج 50 نفر اول را مورد بررسی قرار داد و صورتجلسات صندوق‌ها را با سامانه وزارت کشور تطبیق داد تا اگر انحرافی وجود داشته، اصلاح شود که نه تنها انحرافی مشاهده نشد بلکه چند رأی اضافه برای آقای چمران پیش‌بینی شده بود. با وجود این برای اینکه حسن نیت دوستان شاکی نشان داده شود، در حالی که این دوستان درخواست بازشماری 6 صندوق را به علت تخلف داشتند مقرر شد تعداد 10 صندوق مورد بازشماری قرار گیرد و برای بازشماری این 10 صندوق جلسه مشترکی با حضور شکایت‌کنندگان و رئیس هیأت نظارت تهران تشکیل شد و نهایتاً تصمیم هیأت نظارت به اطلاع آقایان چمران و سروری رسید که با اولویت 6 صندوق ادعایی 10 صندوق بازشماری شود، البته در نهایت این دوستان از اعتراض خود صرف‌نظر کردند و بر همین اساس با اتفاق آرا نتیجه انتخابات شهر تهران نهایی شد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران با مشکلات عمده و عدید ه‌ای مواجه است در این میان خرید ساختمان 80 میلیارد تومانی یک علامت سؤال بزرگ است. این ساختمان در میدان آرژانتین از سوی شهرداری برای اداره کل حراست خریداری شده و این در حالی است که شهرداری مدام درگیر گرفتاری‌ها و مشکلات بسیار است. محمد حقانی در جلسه غیر علنی دیروز شورای شهر تهران گفت: تقریباً به اواخر دوره چهارم شورا رسیده‌ایم ،اما در چنین شرایطی هر روز اخبار و حواشی جدیدی مبنی بر بستن قراردادهای جدید، به کارگیری نیروهای جدید و خرید ساختمان‌ها از سوی شهرداری به گوش می‌رسد که امیدواریم صحت و سقم آنها را شهرداری شفاف‌سازی کند.
وی ادامه داد: خواسته ما این است که شهرداری گزارش دهد و جلوی شایعات را بگیرد. برای یک بار که شده شهرداری شفاف اعلام کند که چقدر بدهی دارد. چقدر تراکم فروخته و چه قراردادهایی بسته شده است. شهرداری باید روشنگری کند، گفته می‌شود شهرداری 60 هزار میلیارد تومان طرح ناتمام دارد، 40 هزار میلیارد تومان بدهی معوق دارد و سالانه هزار میلیارد تومان سود بانکی می‌پردازد. عباس‌جدیدی هم در این جلسه با اشاره به لزوم بازپرداخت دیون از سوی شهرداری گفت: دیون املاک و بدهکاری به مردم موضوعی است که نمی‌توان بر آن چشم بست،مردمی که خانه‌شان تبدیل به بزرگراه شده ولی هنوز بعد از چند سال نتوانسته‌اند به پولشان برسند. این در حالی است که ارزش ریالی املاک آنها به قیمت چند سال قبل محاسبه می‌شود که این امر باید اصلاح شود.  وی ادامه داد: در بازپرداخت‌ها باید  ارزش مالی قراردادها نسبت به زمان حال در نظر گرفته شود تا پیمانکاران و مردم متضرر نشوند ،چرا که این موضوع حق‌الناس است. جدیدی با بیان اینکه از جمله مهمترین اولویت‌های شهرداری باید پرداخت همین بدهی‌ها باشد، گفت: در شورای معماری مناطق هنوز هم تخلفات زیادی صورت می‌گیرد و باید به این امر رسیدگی شود. با این حال مهدی چمران اخباری را که از بدهی‌های شهرداری در فضای مجازی گفته می‌شود غیرقابل اعتماد دانست و گفت: تنها مرجع قابل اعتماد گزارش مالی شهرداری است.در این جلسه همچنین مجتبی شاکری، با اشاره به نشست خود در فرمانداری درباره انتخابات شوراها گفت: وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و هیأت نظارت از بازشماری 10 درصد صندوق‌ها استنکاف و روی مواضع قبلی خود پافشاری می‌کنند. وی با اشاره به اینکه برخی  نامزدها نسبت به نتایج اعلام شده اعتراض دارند و از مبادی قانونی طرح شکایت کرده‌‌اند، گفت: حق کسی یا جمعی که اعتراض دارد این است که به شکایت او رسیدگی شود و بازشماری 10 درصد آرا، درخواستی منطقی است  اما وزارت کشور، استانداری، فرمانداری و هیأت‌های نظارت و اجرایی این حق الناس را ادا نمی‌کنند.
وی افزود: در جلسه دو روز پیش بعد از ساعتی گفت‌ و‌گو در فرمانداری، نهایتاً اعلام کردند که از بازشماری 10 درصد صندوق‌ها استنکاف می‌کنند، این در حالی است که جمع آرای نفر اول و نفر بیست و دوم تهران بیش از دو میلیون و سیصدهزار رأی است نسبت به کل آرا مأخوذه یک میلیون فاصله وجود دارد و این اختلاف رأی بالا نتیجه انتخابات را با تأکید بیشتری قابل بازشماری نشان می‌دهد. شاکری با تأکید بر اینکه به سهم خودم از کسانی که در احقاق حق نامزدهای شاکی کوتاهی کرده‌اند نمی‌گذرم، گفت: این حق الناس بر گردن مسئولان برگزاری انتخابات است و آقایان بدانند شب قدرشان باطل است.