درس‌های فراموش‌نشدنی به تروریست‌ها خواهیم داد

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بزرگداشت شهدای 17خرداد
درس‌های فراموش‌نشدنی به تروریست‌ها خواهیم داد
پزشکیان: اختلاف تضعیف‌کننده وحدت محکوم است
آرمان: حملات تروریستی تهران موجب شد که چهارشنبه‌ای غیرقابل‌پیش‌بینی برای ایران رقم بخورد. حوادثی که 17 خرداد در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و مجلس رخ داد، چهره پلید تروریست‌ها را بیش از پیش نمایان کرد. این حادثه تروریستی 17 شهید برجای گذاشت. در این راستا برای گرامیداشت یاد و خاطره این شهدای والامقام بعدازظهر یکشنبه مراسم بزرگداشتی با حضور برخی از مقامات لشکری و کشوری در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد. در این مراسم که از سوی سپاه پاسداران تهران برگزار شد، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور، عباس آخوندی وزیر مسکن و شهرسازی، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور، محمود واعظی وزیر ارتباطات، حسین امیرعبداللهیان مدیر کل امور بین‌الملل مجلس، حسین هاشمی استاندار تهران، علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما، قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی، اعضای شورای شهر و جمعی از مقامات لشکری و کشوری و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.


ایستادگی تا پای جان: رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد که مردم صرف‌ نظر از هر سلیقه سیاسی تا پای جان پای نظام می‌ایستند. آیت‌ا... محمدی گلپایگانی در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای ترور روز چهارشنبه در تهران یادآور شد: مردم نشان دادند دلسوز نظام هستند و صرف‌نظر از هر سلیقه سیاسی تا پای جان می‌ایستند.
درسی برای تروریست‌ها: در این مراسم پیام سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قرائت شد. در این پیام آمده است: به پشتوانه اطلاعات 80میلیونی و اشراف اطلاعاتی بر تحرکات و برنامه‌های جبهه دشمن، درس‌های فراموش‌ناشدنی جدیدی به تروریست‌ها و حامیان آنان خواهیم داد. به شرکت‌کنندگان در رقص شمشیر اخیر سعودی‌ها و آنهایی که همچنان درصدد توطئه‌چینی و طراحی سناریوهای ضد امنیتی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، هشدار می‌دهیم از فرجام تروریست‌های مهاجم 17 خردادماه و نیز آنچه بر سر سایر عوامل خود طی روزهای جاری و نیز سال‌های دور، در دیگر نقاط کشور عزیزمان آمد، عبرت بگیرند و از پرورش و تکرار خطا، حتی در ذهن و خیال، خودداری کنند.
باقیمانده خوارج: سیدرضا اکرمی، رئیس شورای فرهنگی نهاد ریاست‌جمهوری با تشبیه تروریست‌های حادثه روز چهارشنبه به خوارج گفت:‌ می‌توانیم این چند نفری را که در حرم امام خمینی(ره) و خانه ملت آمدند و با اقدام تروریستی خود ۱۸ نفر رابه شهادت رساندند و بیش از سی نفر را مجروح کردند در بیانات امام علی(ع) بشناسیم. اینها همان خوارج هستند که مانده‌اند.
منافقین و داعش: نایب‌رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اظهار داشت: هم داعش، هم منافقین یک هدف را دنبال می‌کنند و آن دشمنی با ملت ایران است که انقلاب کرده است. غلامعلی حداد عادل در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به شباهت‌های میان ترورهای دهه شصت و امروز گفت: میان این دو شباهت‌های زیادی وجود دارد؛ هم منافقین از پشتیبانی خارجی برخوردار بودند، هم داعش. هر دو یک هدف را دنبال می‌کنند و آن دشمنی با ملت ایران است که انقلاب کرده است.
شست‌وشوی مغزی: نایب‌رئیس مجلس هم گفت: هر گونه اختلافی که در کشور ایجاد شود و وحدت موجود را تضعیف کند، محکوم است. مسعود پزشکیان همچنین خاطرنشان کرد: شست‌وشوی مغزهایی که از سوی داعش انجام می‌شود، قابل توجه است.