عماد هنوز آزاد نشده!

آفتاب‌یزد – گروه شبکه: بعضی از عکس‌ها هیچ‌گاه فراموش نخواهند شد به‌خصوص عکس‌هایی که روایتگر یک اتفاق خوب یا حادثه‌ای تلخ است. درست مثل تصویری که از حادثه تروریستی تهران در همان روز مخابره شد. تصویری که به‌سرعت درصدر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی قرارگرفت و حتی بازتاب جهانی داشت. به‌طوری که بسیاری از رسانه‌های خارجی با انتشار این تصویر ماجرای حادثه تروریستی تهران را بازنشر کردند. این تصویر، کودکی را نشان می‌داد که از قلب حادثه تروریستی تهران توسط نیروهای امنیتی نجات پیدا کرده بود. امید وهاب‌زاده عکاس این قاب در توضیح آن می‌گوید: « بیشتر عکاس‌ها در روز حادثه روبه‌روی ساختمان بودند و عکاسی می‌کردند ولی من به‌طور ناگهانی دیدم روی پنجره‌های ساختمان یکسری آدم در حال جابه‌جایی هستند، برای همین نزدیک ساختمان رفتم تا اتفاقات را از نزدیک ببینم و عکاسی کنم. در همین حین چند نفر را دیدم که در حال شکستن پنجره بودند برای همین خیلی کنجکاو شدم تا علت این کار را بدانم. تا اینکه چشمم به بچه‌ای افتاد که از بیرون مجلس به داخل حرکت داده شد و از طبقه پایین به بالا برده می‌شد. حدسم این است که بچه یکی از مراجعه‌کننده‌ها بود. نظرم به این صحنه بسیار جلب شد و سریع عکس را گرفتم.»
**بیماری پیشرفته کبدی عماد
نام این کودک عماد است که آن روز با مادرش برای جلب کمک بابت بیماری که مدتی است از آن رنج می‌برد به مجلس رفته بود که با این حادثه غم‌انگیز روبه‌رو می‌شوند. مادر عماد در خصوص بیماری فرزندش می‌گوید: «اهل گرگان هستیم. عماد مبتلا به ام‌پی‌اس نوع دو است در این بیماری آنزیم کبد در بدن تولید نمی‌شود. هم‌اکنون عماد باید پیوند مغز استخوان شود و در صورتی که خون موردنظر پیدا نشود باید پیوند کبد صورت گیرد. با انجام پیوند کبد نیز ۵۰ تا ۸۰ درصد امکان بهبودی عماد وجود دارد.»
از سوی دیگر دانیال اسماعیل‌نژاد در خصوص پسرعمویش عماد در صفحه اینستاگرامش نوشته است: «آقای وهاب‌زاده من پسرعموی عماد هستم همان کودکی که عکسش رو زمانی که از دیوار مجلس در حال نجاتش بودن. شما گرفتید، اما در واقع هنوز عماد نجات پیدا نکرده. عماد بیماری کبد داره و دکترا گفتن حتما باید پیوند مغز استخوان بشه و هزینه‌اش بالای 80 میلیون است. وضعیت مالی عموم خیلی خرابه. عموم کارگره و حتی زن عموم هم کار میکنه. اونا اومده بودند مجلس با هزار بدبختی تا واسه عماد چاره‌ای کنند که این اتفاق افتاد. الان عماد تو بیمارستانه هنوز مشکل داره. کل مردم جهان عکس شما را دیدن و با هزار تیتر از آزادی‌اش حرف زدن. اما واقعا عماد از مرگ نجات پیدا کرد و آزاد شد؟ به خدا نه هنوز


منتظر کمکه.»
**دستور وزیر بهداشت
بلافاصله پس از طرح این مباحث وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دستور داد، درمان این کودک مبتلا به بیماری صعب‌العلاج که از حمله تروریستی تهران نجات یافته است، با جدیت پیگیری شود. سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، به معاون درمان خود دستور داد با توجه به خبر منتشر شده در رسانه‌ها درباره نجات یک کودک در حمله تروریستی هفته گذشته در مجلس، نسبت به پیگیری درمان این کودک مبتلا به بیماری صعب‌العلاج، اقدام لازم و فوری انجام شده و گزارش اقدامات در اسرع وقت به وی اطلاع داده شود.
**واکنش کاربران
هرچند وزیر بهداشت دستور پیگیری و معالجه عماد را داده است اما برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی نسبت به این کودک و بیماری‌اش واکنش‌هایی را نشان دادند.
یکی از کاربران در این خصوص نوشته است: «کمتر کسی متوجه شد؛ عماد کودکی که عکسش در حادثه‌ مجلس جهانی‌ شد، روز حادثه برای چه مجلس بود؟»
کاربر دیگری نوشته است: «بیخود نیست اونقدر نگرانش شده بودم.»
شخصی نیز عنوان داشته است: «شما این بچه و اون آموزشیار نهضت رو ببین، چقد آدم گرفتار هر روز از کنارمون رد میشن و میرن. کاش میشد در حد وسعمون به همدیگه کمک کنیم.»
دیگری نوشت: «خدا رو شکر این موضوع توسط وزیر بهداشت مورد پیگیری قرار گرفت و قرار شده هزینه درمان عماد کوچولو توسط وزارت بهداشت پرداخت بشه.»
فردی نیز گفته است: «خوشحالم. بدجوری ذهنم بهم ریخته بود و متمرکز نمى‌شد، ولی الان خیالم راحت شد. وزیربهداشت گفته درمان عماد رو پیگیری کنن. امیدوارم به بهبودی کامل برسه.»