روایت دو رأی‌دهنده ساکن لندن از حمله وحشیانه ضد‌ انقلاب در بیرمنگام انگلیس

  سرویس سیاسی-

روز انتخابات 28 خردادماه بود که عده‌ای از‌اشرار وابسته ضد انقلاب در بیرمنگام انگلیس به یکی از خانواده‌های ایرانی که برای رأی‌دهی به مرکز اسلامی امام رضا(ع) مراجعه کرده بودند حمله‌ور شدند.
به دنبال این خبر، عکس‌ها و ویدئوهایی از حمله وحشیانه ضد انقلاب به دو رأی‌دهنده ایرانی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد.


در پی واکنش‌های رسانه‌ای و موج انزجار کاربران ایرانی از جریان ضد انقلاب خارج‌نشین، خبرگزاری فارس با دو تن از رأی دهندگانی که از سوی منافقین مورد ضرب و شتم قرار گرفتند گفت‌وگویی را تنظیم کرده که حاوی نکات مهمی است.
خانم هموطن ایرانی در بخشی از این مصاحبه، روز حادثه را اینگونه روایت می‌کند: من به همراه پسر و شوهر و یکی از دوستان پسرم به مرکز اسلامی امام رضا در بیرمنگام برای رأی‌گیری رفته بودیم و عده‌ای آنجا علیه رژیم شعار می‌دادند و به هرکس که بالا می‌رفت ناسزا می‌گفتند. ما در ماشین بودیم ولی صدایشان را می‌شنیدیم که هرکس می‌خواست بالا برود با بلندگو حرفهای زشت می‌زدند و تروریست و مزدور بی‌شرف می‌گفتند. هرکس که می‌آمد از دور برایش فحش‌های رکیک می‌دادند و مخصوصاً به خانم‌هایی که تنها بودند و مرد همراهشان نبود خیلی فحش‌های رکیک می‌دادند.
وی افزود: بعد شوهرم به پسرم تاکید کرد که مواظب باش و خودت را با اینها درگیر نکن. ما سمت مرکز که رفتیم، یک نفرشان در گوشه‌ای ایستاده بود و با گوشی موبایل از صورت همه فیلم می‌گرفت و تهدید می‌کرد که فیلمتان را پخش می‌کنیم و به حسابتان می‌رسیم و پدرتان را در می‌آوریم. من به آنها تذکر دادیم که فیلم نگیرید و پسرم هم دوبار تذکر داد و شروع به بد و بیراه گفتن به ما کردند. یکی از آنها هم با گوشی به صورت پسرم زد که یعنی دخالت نکن و حرف نزن که پسرم عصبانی شد و زیر گوشی به او زد و در اینجا با هم درگیر شدند.
در ایران نیستم ولی ایرانی که هستم
خانم ایرانی در پاسخ به اینکه «شما اصلاً چرا می‌خواستید رأی دهید؟ شما که ایران نیستید؟» گفت: من ایران نیستم ولی ایرانی که هستم. وطن من ایران است و سرنوشت و اقتدار کشورم مسلماً برایم مهم است. اگر کشورمان دست یک آدم مطمئن باشد هم مردم و هم کشورمان در امنیت است و دست بیگانگان نمی‌افتد و کسی نمی‌تواند به آنها زور بگوید.
وی با بیان اینکه «همچنان از نظر روحی خیلی استرس و تپش قلب دارم و نگران تهدیدهای آنها هستم» ادامه داد: پسرم را هم نگذاشته‌ام به مدرسه برود.. به خاطر فیلمهایی که آنها از صورت ما دارند و تهدیدمان کرده‌اند آدم مقداری نگران می‌شود.
با چوب به سر و صورت ما زدند
خانم رأی دهنده ساکن لندن در توضیح جزئیات بیشتری از روز حادثه گفت: جزئیاتش همین بود. با همان درگیری که شروع شد و یقه پسر من را گرفتند و دوستش که آمد کمک کند. آن یک نفر بقیه را صدا زد و از آن طرف خیابان آمدند و با چوب پرچمشان به سر و صورت ما زدند و به سر پسرم زیاد مشت زدند و الان پسرم به همین خاطر سردرد دارد.
ما خارج نشینان در غرب
مدافعین حریم وطنمان هستیم
خانم ایرانی همچنین گفت: به آنهایی که نیامدند رأی بدهند می‌گویم که می‌دانم به خاطر کرونا یا فشارهای اقتصادی یا هردلیلی رأی ندادی ولی ما خارج نشینان در غرب حامیان و مدافعین حریم وطنمان هستیم.
مرد مضروبی که در تصاویر منتشره، جلیقه زرد به تن دارد در بخشی از این مصاحبه به فارس می‌گوید: مردمی که در داخل رأی ندادند بدانند اگر منتظر چنین‌اشخاصی هستید که بیایند ایران را درست کنند حال، سلطنت طلب باشند یا مجاهد، سخت در‌اشتباه هستید. با رأی ندادن چیزی عوض نمی‌شود و فقط جبهه دشمنانمان تقویت می‌شود.
آیا این حقوق بشر و دموکراسی است؟
وی افزود: به رسانه‌ها گفته‌ام و تا آخرش می‌روم و پای اقامتم هم می‌ایستم. حقوق بشر را هم می‌خواهند بکشانند وسط و هر اتفاق کوچکی می‌افتد دائماً دم از حقوق بشر می‌زنند. آیا این حقوق بشر و دموکراسی هست در کشوری که ادعای دموکراسی می‌کند؟ هموطن ایرانی افزود: شاید بگویید شما در آن طرف دنیا نشسته‌اید و می‌گویید لنگش کن ولی نه!‌ ما اگر تیم طرف باشیم دلمان با ایران است. یکی هم اینکه اگر حساب کنیم، گاهی می‌نشینم و با خودم حساب می‌کنم و می‌گویم خیلی از چیزهایی که سر مردم می‌آید فقط بابت ناشکری هست. ناشکری این است که ما در منطقه کشوری هستیم که امنیت و قدرت نظامی‌مان از همه کشورهای منطقه بالاتر است و باید شکر کنیم ولی وقتی عده‌ای ناشکری کنند خدا هزار بلا سر آدم می‌آورد.
اینجا هم ما با مخالفان می‌جنگیم
مرد ایرانی ساکن انگلیس گفت: قسمت ما بوده که اینجا باشیم ولی اینجا هم ما با مخالفان می‌جنگیم. خدا خواست اینها یک خطایی بکنند تا دوستان ما در ایران هم بفهمند که ما با چه کسانی طرف هستیم. دوست دارم از طرف وزارت امور خارجه رسیدگی کنند تا چنین‌اشخاصی نتوانند به مردمی که اینجا زندگی می‌کنند آسیب برسانند. فرق داعش با اینها هیچ چیز نیست و نباید بتوانند چنین حرکت‌هایی انجام دهند و نتوانند به ایران بروند چون خیلی از اینها به ایران هم می‌روند و کسی با آنها کاری هم ندارد.