«جبهه فرهنگی انقلاب» باید در مدار انقلاب باشد

در نگاه اول آنچه از نام جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به ذهن مخاطب متبادر می‌شود این است که این حرکت با آموزه‌های انقلاب اسلامی تطابق داشته و برگرفته از مواضع رهبر معظم انقلاب است، اما بررسی دقیق و موشکافی این فعالیت‌ها، نکاتی را مشخص می‌کند که بهتر است به آن‌ها توجه شود.
وام گرفتن واژه مقدس انقلاب اسلامی خود یک تکلیف سنگین بر دوش استفاده‌کنندگان آن می‌گذارد. قبل از هر چیز یک حرکت انقلابی باید در مدار انقلاب اسلامی باشد، یعنی انطباق کاملی با فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشد. مقام ولایت، در فرمایشات مختلف تأکید ویژه‌ای بر پرهیز از هیجانات و احساسات زودگذر داشته‌اند و انقلابی‌گری را همان تکیه بر عقلانیت و خردورزی دانسته‌اند. امروزه در فضای مجازی کشور به دلایل مختلف که در این نوشتار نمی‌گنجد، شاهد حضور گسترده کاربران انقلابی در پلتفرم‌های خارجی به جای داخلی هستیم، برای مثال می‌توان به فعالیت بخش زیادی از افکار عمومی انقلابیون در فضای توئیتر اشاره کرد. این واقعیت که با در نظر گرفتن الزامات آن شکل گرفته متأسفانه از سوی جریانی که با بیرق جبهه فرهنگی انقلاب در فضای مجازی فعالیت می‌کند مورد انتقاد قرار گرفته است. بازخوانی مواضع مختلف این جریان، نشان دهنده نفی کامل بهره‌گیری از پلتفرم‌های خارجی به هر شکل و توسط هر شخص است، اما در مقابل، دشمنان ملت ایران در فضای مجازی و سایبری حضور فعالی در پلتفرم‌های خارجی دارند و از پشتیبانی و حمایت کامل برخوردار هستند. اگر بخواهیم نظر این گونه اشخاص را تأیید کنیم بدین معناست که باید دست دشمن برای فعالیت در این پلتفرم‌ها را باز بگذاریم تا هر چه می‌خواهند بگویند در حالی که مطابق فرمایش قرآن حتی در مسجدالحرام که حرم امن الهی به شمار می‌رود، اگر مورد تهاجم قرار گرفتید باید به دفاع از خود بپردازید. چگونه است جریانی که نام خویش را از انقلاب اسلامی به عاریت گرفته، از همگان می‌خواهد فضای این شبکه‌ها را ترک کنند و آن را به منزله یک میدان نبرد، به راحتی در اختیار دشمن قدار قرار دهیم. بدیهی است این مقابله به صورت موقت است و در کنار آن باید تقویت پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایرانی و تکمیل شبکه ملی اطلاعات توسط مسئولان صورت گیرد، اما پیش از آنکه این فضا ایجاد و مجهز شود نمی‌توان صحنه جنگ را از حضور انقلابی‌ها خالی کرد. طبق حدیثی از امام علی (ع) ذلیل آن ملتی است که در خاک خود با دشمن درگیر شود، البته باز هم باید تأکید شود که این نافی ایجاد اینترنت داخلی نیست.
در کنار این مطالب نباید فراموش کنیم، همواره یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب وحدت در جبهه انقلاب اسلامی و نیرو‌های انقلابی بوده است. در قضایای مختلفی، ایشان از کلیدواژه وحدت و انسجام برای هدایت نیرو‌های انقلابی یاد کرده‌اند. بر این اساس، رهیافت درست در این شرایط که جنگ روانی و شناختی دشمن علیه انقلاب اسلامی و دستاورد‌های آن با شدت تمام جریان دارد، مقابله با این حملات و وحدت نیرو‌های انقلابی است نه چند دسته شدن و انشقاق.
شرایط کشور در عرصه سایبری و فضای مجازی نیاز به یک عزم همگانی در همه سطوح اعم از مدیران و افسران جنگ نرم دارد. بهتر است همگی با چشمانی باز و عزمی جدی در فضای مجازی به مقابله درست و مؤثر با حملات دشمن مشغول باشیم و جبهه‌ای متشکل و یکدست از عناصر انقلابی و دلسوز در این عرصه شکل بگیرد؛ جبهه‌ای که متشکل از همه سلایق و گرایشات سیاسی باشد، اما دل همه، در گرو انقلاب و حفظ آن باشد و برای آن بتپد.