قواعد بازی با حزب‌الله را تغییر ندهید اوضاع پیچیده‌تر می‌شود!

  سرویس خارجی-
آمریکا و فرانسه از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند از تنش‌زایی با حزب‌الله لبنان خودداری کند و قواعد درگیری با این جنبش را تغییر ندهد. حزب‌الله لبنان چند روز پیش بلافاصله پس از ماجراجویی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در لبنان با 20 موشک، پاسخ این رژیم را داد و به نظر می‌رسد اشاره فرانسه و آمریکا به تنش زایی صهیونیست‌ها، همین نکته است!
پس از پاسخ فوری و قاطع روز جمعه حزب‌الله به حملات نظامی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، این جنبش «معادله بازدارندگی» را تثبیت و صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد. از آن روز تاکنون این رژیم و متحدانش دچار بهت شده‌اند چرا که به نوشته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، «مراکز اطلاعات و نظامی اسرائیل، چنین واکنشی را پیش‌بینی نمی‌کردند». حالا در ادامه واکنش‌های بهت‌زده به این پاسخ یک منبع دیپلماتیک در گفت‌وگو با «الشرق‌الاوسط» گفته آمریکا و فرانسه، از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند قواعد درگیری با حزب‌الله لبنان را تغییر ندهد. این منبع گفته آمریکا، «نفتالی بنت»، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار‌داده تا با توجه به احتمال از سرگیری دور جدید گفت‌وگوها بر سر برجام در وین در ماه سپتامبر [با دولت جدید ایران]، قواعد درگیری با حزب‌الله را تغییر ندهد. به گزارش فارس، این منبع مورد استناد الشرق‌الاوسط مدعی شده رژیم صهیونیستی و حزب‌الله پیامی هم به یونیفل ارسال کرده و گفته‌‌اند تمایلی به تغییر دادن قواعد درگیری ندارند. گفتنی است، این واکنش‌ها خود ادعای نصرالله که این حمله قدرت بازدارندگی مقاومت را تثبیت و تأیید می‌کند؛ البته این واکنش‌ها قدرت نفوذ جبهه مقاومت به طور کلی را نیز تأیید می‌کند. دیگر رژیم صهیونیستی که در هفته‌ای کل ارتش‌های عربی را مغلوب کرد، فاعل مختاری که ذیل حمایت آمریکا هر کاری می‌تواند بکند، نیست و یک شاخه از مقاومت این گونه میدان اختیاراتش را تحدید کرده است.
تحریم جدید آمریکا علیه مقاومت
در همین حال وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه با صدور اطلاعیه‌ای، تحریم‌های خود علیه حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت عراق، دو شرکت سوریه‌ای و چند شرکت روسیه‌ای را برای چاپ در نشریه رسمی دولت فدرال آمریکا اعلام کرد. گفتنی است، آمریکا از چند سال پیش در راستای تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان کشورهای اروپایی را برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار‌داده است. آمریکا همچنین چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار‌داده است. البته هنوز این جنبش هم پایگاه اجتماعی خود در لبنان را دارد و هم قدرت نظامی خود را که اخیراً این قدرت نظامی را باز به نمایش گذاشت.
سایر اخبار این روزنامه