همایش شیرخوارگان حسینی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس، همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که به‌یاد نوزاد 6 ماهه امام حسین(ع) حضرت علی اصغر(ع) در ایران و کشورهای دیگری همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه، افغانستان و... همه ساله در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.
دیروز نخستین جمعه ماه محرم بود و بنا بر رسم هرساله در این روز همایش شیرخوارگان حسینی در سراسر کشور برگزار شد. این مراسم امسال به دلیل شرایط کرونایی و طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا به‌صورت مجازی و با حضور محدود جمعیت برگزار شد. مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در غالب نقاط به صورت مجازی و در برخی شهرستان‌ها که شرایط بهتر بود با مجوز ستاد کرونا، به‌صورت حضوری برگزار شد. این مراسم همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار شد.
در متن نذرنامه‌ای که توسط مادران در این مراسم قرائت شد آمده است: «یا صاحب‌‌الزمان (عج)، فرزندم را نذر یاری قیام تو می‌کنم. او را برای ظهور نزدیکت برگزین و حفظ کن».
مراسم شیرخوارگان حسینی امسال در تهران با حضور تعدادی از مادران در آستان مقدس امامزاده صالح (ع) برگزار شد و به‌صورت مستقیم از شبکه ۲ سیما پخش شد.


همچنین این مراسم در گلزار شهدای کرمان و در کنار مزار حاج قاسم سلیمانی، در فضای باز حرم مطهر حضرت معصومه (س)، در سنگ فرش مصلی امام خمینی (ره) تبریز و برخی شهرهای دیگر برگزار شد.
همچنین به گزارش ایرنا، آیین نمادین شیرخوارگان حسینی در حرم مطهر امام رضا(ع) با حضور تعداد محدودی از مادران به‌همراه فرزندان شیرخوارشان با فاصله‌های اجتماعی مناسب و رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.