کیوسک مطبوعات جهان

واشینگتن‌پست
افغانستان صفحه نخست واشینگتن‌پست را تسخیر کرده با تیترهای «طالبان به‌سرعت به کابل نزدیک می‌شود»؛ «بخش عمده دولت افغانستان تسلیم شد» و «شهروندان بار دیگر به زندگی تحت حاکمیت افراطی می‌اندیشند». واشینگتن‌پست گفته بخش عمده دولت افغانستان تسلیم شد، در حالی که جنگجویان طالبان بر سه شهر اصلی تسلط یافتند. تصویر اصلی هم که با تصویر اصلی نیویورک‌تایمز مشترک است، سرگردانان را در مرز پاکستان و افغانستان نشان می‌دهد.   
گاردین
در تیراندازی پنجشنبه در پلیموث انگلیس، جیک دیویسون شماری را به کام مرگ فرستاد. «پلیس درباره مجوز سلاح قاتلی که دست به کشتار جمعی زد، با پرسش روبه‌روست» عنوان گزارش اصلی است که گفته پلیس با این سوال روبه‌روست که چرا با تیراندازی به ‌عنوان حادثه‌ای داخلی رفتار می‌کند؛ نه حمله‌ای تروریستی. تصویر برخی از مقتولان را نشان داده: لی مارتین و دخترش سوفی و مکسین، مادر جیک دیویسونِ قاتل!



نیویورک‌تایمز
 نیویورک‌تایمز بر تحولات افغانستان متمرکز است. تصویر اصلی با این توضیح آمده: «افرادی که در مرز افغانستان با پاکستان گیر کردند، روز جمعه منتظر عبور از چمن (Chaman)، پاکستان، پس از بسته‌شدن چند روزه، بودند.» گزارش اصلی هم با تیترهای «بیش از 15 شهر از چنگ نیروهای افغانستانی درآمد» و «سقوط و فروپاشی سریع پس از اینکه آمریکا میلیاردها دلار هزینه کرد» از پیشروی طالبان در افغانستان می‌گوید.