آرزویم کسب مدال و تقدیم آن به مردم کشورم بود

محمد محمدی سدهی/ مسابقات المپیک 2020 برگزار شد و تیم ملی تکواندو ایران برخلاف دوره‌های گذشته در کسب مدال ناکام ماند. تکواندو ایران در این دوره از مسابقات با 2 تکواندوکار آقا (میرهاشم حسینی و آرمین هادی‌پور) و یک تکواندوکار خانم (ناهید کیانی) در توکیو حاضر شد و پیش از حضور در این مسابقات امید بود که این رشته همیشه مدال‌آور در المپیک همچنان در این آوردگاه بزرگ بدرخشد؛ اتفاقی که رخ نداد و باعث انتقاد کارشناسان این رشته شد.
میرهاشم حسینی، تکواندوکار وزن ۶۸ کیلوگرم کشورمان در‌خصوص المپیک به خبرنگار «ایران» گفت: «حقیقتاً تعویق المپیک باعث شد تا اتفاقات بدی برای تکواندو بیفتد. سال گذشته تمام تلاش ما بر این بود که به مرز آمادگی برسیم و با تلاش کادر فنی این‌گونه شد و کاملاً آماده حضور در المپیک بودیم اما کرونا برنامه‌های ما را خراب کرد و المپیک به تعویق افتاد. علاوه بر آمادگی بدنی از نظر روحی هم کاملاً آماده بودیم و می‌خواستیم که یک نتیجه خوب رقم بزنیم.» او صحبت‌های خود را این‌گونه ادامه داد: «پیش از این در مصاحبه‌هایم اعلام کرده بودم که مسئولان شهرم (میانه) حمایت خوبی از من کردند، در حالی که این‌گونه نبود و آنها هیچ حمایتی از من نداشتند. متأسفانه با وجود تعطیلی سالن‌ها در شهرم سالنی در اختیارم نگذاشتند و نتوانستم خودم را آماده کنم. البته شاید فکر کنید که این حرف‌ها بهانه است اما این‌گونه نیست و پس از تعویق یک‌ساله المپیک نتوانستم شرایط خوب بدنی‌ام را حفظ کنم.»
حسینی اظهار داشت: «در اردوهای تیم ملی همه‌چیز خوب بود و بدنسازی خوبی داشتیم اما به یک‌باره همه اتفاقات خوب به دلیل کرونا متوقف شد و نتوانستیم با این جریان کنار بیاییم. در مسابقات المپیک هم به قرعه سختی خوردم و تمام تلاشم را کردم که در مقابل حریفانم موفق باشم اما نشد. تمامی حریفانم در این مسابقات آماده بودند و من هم شناخت خوبی از آنها داشتم و برای پیروزی با آنها رقابت کردم.» این تکواندوکار المپیکی بیان داشت: «حقیقتاً تمام تلاشم را کردم تا با کسب مدال المپیک دل مردم کشورم را شاد کنم و این آرزوی قلبی من بود. آرزوی من این بود تا پس از کسب مدال، آن را به مردم کشورم تقدیم کنم اما نشد و از این موضوع خیلی ناراحتم. تلاشم را کردم اما نشد و تنها از این موضوع خیالم راحت است که کم کاری نکردم و از جان مایه گذاشتم.»
حسینی در‌خصوص صحبت‌هایی که پس از ناکامی از قول او در رسانه‌ها منتشر شد، اشاره کرد و اظهار داشت: «متأسفانه پس از ناکامی‌ام رسانه‌ها به نقل از من نوشتند «باختم، چیکار کنم» در صورتی که من منظورم این نبود و این شیطنت رسانه‌ها بود. در آن زمان من در شوک باخت بودم و حتی با رسانه‌ها مصاحبه نکردم و تنها این جمله را گفتم اما رسانه‌ها به گونه‌ای منتشر کردند که انگار من از مردم طلب دارم. من در آن زمان آنقدر حالم خراب بود که تا زمان برگشت نمی‌توانستم حالم را خوب کنم. نمی‌خواستم مردم کشورم را ناراحت کنم.»این تکواندوکار کشورمان گفت: «ناکامی من در المپیک بزرگترین ضربه را به من زد و من از از نظر مالی و معنوی ضربه خوردم. با کسب مدال می‌توانستم از این دو نظر شرایطم را مطلوب کنم اما نشد. این دوره از المپیک تجربه بسیار تلخی برای من بود و می‌خواهم این تجربه تلخ را هرچه زودتر فراموش کنم. کسب مدال در المپیک بزرگترین آرزوی من محسوب می‌شد و شبانه روز برای رسیدن به آن تلاش کردم اما به هر حال توکیو گذشت و امیدوارم که بتوانم در المپیک 2024 پاریس به این مهم دست یابم.» او با اشاره به این موضوع که پیش از برگزاری المپیک از هر مسابقه‌ای دست پر به کشور بازگشتم، افزود: «تنها ناکامی من در مسابقات قهرمانی آسیا بود و در آنجا شکست خوردم اما این شکست برای من درس عبرت شده بود و می‌خواستم از این شکست پلی برای پیروزی بسازم که این‌گونه نشد. باید از نظر ذهنی آماده شوم و خودم را آماده بازگشت به میادین کنم. قطعاً تلاشم بر این است که ناکامی توکیو را در مسابقات پیش‌رو جبران کنم و برای رسیدن به این هدف تمام تلاشم را خواهم کرد.» حسینی در‌خصوص عملکرد 2 تکواندوکار دیگر این‌گونه صحبت کرد: «آرمین هادی‌پور مصدوم بود و به نظر می‌رسید که نمی‌توانست در این مسابقات به مدال برسد. خانم کیانی هم اولین حضورش را در المپیک تجربه می‌کرد و سخت بود که بتواند به مدال برسد یا شاید کسی هم انتظار مدال از او نداشت اما توقع از من زیاد بود و این موضوع فشار را روی من بیشتر کرد. دنبال بهانه نیستم اما این فشارها باعث شد تا نتوانم در توکیو کارم را به‌درستی انجام دهم.»