در انتظار مرگ نشستیم

آفتاب یزد- گروه شبکه: روزهای سخت، تلخ و پر از غمی را تجربه می‌کنیم. آنقدر در بیمارستان‌ها بیمار کرونایی وجود دارد که شمارششان انگار از دست دررفته است. دیگر برای پزشکان و پرستاران رمقی نمانده و خسته‌تر از هر زمان دیگری‌اند. نمی‌دانند جواب بیماران بدحالی که منتظر تخت خالی هستند را چه باید بدهند فقط مرهمی شده‌اند بر حال بیماران تا زودتر بهبود یابند. حتی اگر کرونا خودشان را از پای انداخته باشد. از همه ترسناک‌تر و غم انگیزتر آمار بالای مرگ و میر بر اثر کروناست. آماری که نشان می‌دهد چقدر این بیماری جدی و خطرناک است. متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۰۲ هزار و ۳۸ نفر
رسید. همچنین بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵ هزار و ۷ نفر از آن‌ها بستری شدند. مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسید. مرگ ۶۸۴ تن از هموطنانمان که رکوردی تازه برای ما محسوب می‌شود در حالی است که تعطیلات به پایان رسیده و بسیاری از سفر باز می‌گردند. تازه پایان مراسم محرم در سطح شهر را هم نمی‌توان نادیده گرفت. این یعنی آن که متاسفانه در آینده‌ای نه‌چندان دور به این آمارها اضافه خواهد شد.
حال این شرایط باعث شده که نگرانی و ترس عجیبی بر مردم قالب شود. به خصوص آنکه عزم جدی‌ای از جانب مسئولان در خصوص مهار کرونا نمی‌بینند و مردمی هم هستند که پروتکل‌های بهداشتی برایشان بی‌معنی شده است. این موضوع را می‌توان از واکنش‌هایشان به مرگ ۶۸۴نفر از مردم بر اثر کرونا دید.
یکی از کاربران در این باره نوشته است: «فقط حضور خانواده همین ۶۸۴ فوتی کرونا تو خیابان‌ها برای شروع یک فاجعه دیگر کافی است». دیگری نوشت: «روز است و چهره میهن سیاهه. ۶۸۴ نفر مردند».


یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «دوباره بخوانید ۶۸۴ انسان. هرکدام از جانباختگان انسان بود و خانواده‌ای داشت».
کاربر دیگری گفته است: «واسه اونایی که کسی را به خاطر کرونا از دست ندادن تعداد ۶۸۴صرفا یک عدد است که عمق فاجعه را درک کنند».
کاربران دیگر نوشته اند: «ما به همه چیز عادت می‌کنیم حتی مرگ۶۸۴ نفر در روز»، «کل تلفات موشک باران تهران در سال ۶۶که سنگین‌ترین حملات علیه پایتخت بود۷۰۰ نفر کشته شدند. اونوقت طی ۲۴ ساعت ۶۸۴ نفر جان‌شان را از دست دادند»، «روزهای آینده باید منتظر نتیجه تعطیلات و عزاداری‌ها و دورهمی‌ها بود»، «کرونا نفس ۶۸۴ انسان را برید و خانواده‌هایی که تا همیشه چشم انتظار عزیزشان حسرت به‌دل ماندند»، «به قدری خسته و نا امیدم که هیچ فعالیتی نمی‌تونم بکنم. ۶۸۴ نفر نزدیک به ۷۰۰ نفر جان دادند تا وقت ما کی سرآید»، «۶۸۴ انسان با تمام باورها، رویاها، اعتقادات و استعدادها به دلیل کرونا جان باختند و این کابوس شبه سیه خیال صبح سپید ندارد که ندارد»، «۶۸۴ نفر که دیروز کنار خانواده‌هایشان بودند حالا به هر دلیل یا هر اشتباه دیگه‌ای که کردن دیگر زنده نیستند. یک اشتباه کوچک باعث میشه فردا یکی از ما یا اعضای خانواده‌هایمان جزء این افراد باشیم پس جان عزیزتون رعایت کنید»، «۶۸۴ نفر فوت کردند؛ عزاداری‌هاتون که بدون رعایت پروتکل‌ها بود، قبول باشه. امیدوارم سفر بهتون خوش گذشته باشه»، «این در شرایطی است که فرآیند واکسیناسیون به کندترین شکل ممکن ادامه دارد و وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از طرف جامعه نیز در پایین‌ترین حد ممکن قرار دارد».