اصلاح‌طلبان بیشتر از دیگران به نظام رای داده‌اند

موسوی خوئینی‌ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در کانال تلگرامی خود به مخاطبان درباره جریان اصلاحات پاسخ داده که متن سوال و جواب‌های ایشان به این شرح است:
ایشان گفته‌اند «همه اطرافیان اصلاح‌طلبان همیشه در فکر عبور از نظام هستند». من از انتخابات ریاست‌جمهوری شروع می‌کنم که بیش از ۴۱ میلیون نفر پای صندوق‌های رای آمدند و مقام معظم رهبری گفتند که من از تَک‌تَک آنان تشکر می‌کنم و این رای‌ها را رای به نظام دانستند. اصلاح‌طلبان هم در میان همان ۴۱ میلیون نفر بودند، پس نه‌تنها از نظام عبور نکرده‌اند، بلکه آن را تایید کرده‌اند و با توجه به تعداد آرای نامزد پیروزشان، نتیجه می‌گیریم که اصلاح‌طلبان بیشتر از دیگران به نظام رای داده‌اند.این خواننده محترم از اشخاصی نام برده‌اند و سوال کرده‌اند «چرا افرادی همچون شبستری ، آقاجری وکدیور خود را به اصلاح‌طلبان نزدیک می‌دانند؟» من چندی پیش در پاسخ یکی از خوانندگان محترم عرض کردم که اصلاح‌طلبان یک حزب نیستند، بلکه اصلاح‌طلبی یک جریان فکری-‌سیاسی است که طیف وسیعی را در بر می‌گیرد و چه‌بسا آخر طیف با اول طیف بسیار متفاوت باشد. اصلاح‌طلبی تعریف واحدی ندارد تا همه افراد با آن تعریف سنجیده شوند. در میان اصول‌گرایان نیز همین اختلاف وجود دارد: برخی آرای مردم را حق‌الناس می‌دانند و به حراست از آن پایبندند؛ عده‌ای هم معتقدند و نوشته‌اند و گفته‌اند که مردم حقی ندارند تا بخواهند آن را، از راه رای دادن، به حاکمان واگذار کنند. این عده مردم را در حد اولاد صغار می‌دانند که پدر و جدّ پدری قیمِ قهری آنان‌اند و آنان حق چون و چرا در تصمیماتِ ولیّ قهری خود ندارند. و حتی در میان اصول‌گرایان کسانی هستند که از جمهوری اسلامی عبور کرده‌اند و به خلافت اسلامی معتقدند و گویا از اول هم اعتقاد به جمهوری نداشته‌اند و چه‌بسا این جماعت خود را اصول‌گراتر از همه اصول‌گرایان می‌دانند، زیرا معتقدند نظریه آنان به اصول تعالیم اسلام نزدیک‌تر است!
این خواننده محترم گفته‌اند: «چرا بیشتر طرفداران اصلاح‌طلبان از قشری هستند که تقیدات مذهبی کمتری دارند؟» از ایشان سوال می‌کنم آیا کسی از اطرافیان رئیس دولت اصلاحات و از دولت ایشان و مربوطان به دولت‌شان، به اتهام یا به جرم فساد مالی، به زندان رفته است؟ ولی از وابستگان و مربوطان به دولتی که اصول‌گرایان تمام‌قد پشت او ایستاده بودند چند نفر یا در زندان‌اند یا بازداشت شده‌اند و یا پرونده آنان در حال تکمیل است ؟ کدام دولت بود که در پایان کارش ۱۶میلیارد تومان از بیت‌المال به حسابی غیردولتی (گفته می‌شود به حساب شخص بوده است) واریز شده بود؛ دولت اصلاح‌طلب یا اصول‌گرا؟ (البته پس از آنکه برملا شد و سروصدای آن درآمد، این مبلغ به خزانه دولت بازگردانده شد). می‌دانید که در منطق امامان معصوم علیهم‌السلام نشانه تقیدات مذهبی کثرت نماز و روزه نیست، بلکه امانت‌داری به‌ویژه در بیت‌المال است. من هم مانند شما طرفدار حجابم و به ترویج نماز و روزه در میان جامعه اعتقاد دارم -و البته با تحمیل آن به مردم مخالف هستم- ولی آنچه مُلک و ملت را بر باد می‌دهد نه بی‌حجابی یا نماز نخواندن و روزه‌خواری بعضی از افراد، که ناراستی با بندگان خدا و تحقیر آنان است.