آقای عنابستانی! مردم فراموش نمی‌کنند

رضا بردستانی‪-‬ دیروز خبری روی خروجی خبرگزاری ایسنا قرار گرفت با این تیتر: «غضنفرآبادی خبر داد؛ پرونده عنابستانی در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در دست بررسی» و در ادامه نوشته شده بود: «سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پرونده آقای عنابستانی در حال طی کردن روند بررسی خود است.»
> اگر سرباز به صورت عنابستانی سیلی زده بود؟!
سوم بهمن ۱۳۹۹ یک نماینده‌ی مجلس به صورت سربازی که می‌خواهد مجری قانون باشد سیلی می‌زند؛ می‌گوید اصلا از ماشین پیاده نشدم که سیلی بزنم، فیلم را نشانش می‌دهند بازهم تکذیب می‌کند، زیر بار نمی‌رود، شکایت می‌کند، به رسانه و افکار عمومی جواب نمی‌دهد، بیانیه صادر می‌کند که هُل دادم اما نمی‌گوید حتی هُل هم نمی‌باید می‌داد چه برسد به سیلی زدن. ماجرا را مسکوت می‌گذارند تا شاید آب‌ها از آسیاب بیفتد و مردم فراموش کنند غافل از آن که، افکار عمومی نه این سیلی را می‌بخشد و نه فراموش می‌کند.
> همان نماینده‌ای که سیلی زد؟!


چند روز قبل و پیش از اظهارات غضنفرآبادی خبری منتشر شد با این مضمون:
«علی اصغر عنابستانی به عنوان نماینده کمیسیون اجتماعی مجلس برای عضویت در کمیسیون مشترک طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی انتخاب شد.» و همه پرسیدند: «همان نماینده‌ای که سیلی زد؟» این آشکارترین پیامی است که اگر عنابستانی آن را درک نکند و جدی نگیرد برای همیشه از عرصه‌ی سیاست و اجرا حذف خواهد شد حتی اگر رئیس جمهور شود هم خواهند گفت: «کسی رئیس جمهور شده که وقتی نماینده‌ی مجلس بود به صورت سرباز سیلی زد!»
> آقای عنابستانی! افکار عمومی نه بخشیده،
نه فراموش کرده
اصلاً چند ماهِ دیگر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، ماجرا را به اصطلاح «کِش» بدهد می‌شود یک سال (!) آقای «غضنفرآبادی»؛ اگر «سرباز اکبری» هم به صورت «عنابستانی» سیلی زده بود با همین صبوری و «دل گُندگی» برخورد می‌کردید؟! آقای عنابستانی، باورکنید «سیدمناف هاشمی» متصدی بایگانی «شهرداری تهران» هم بشود افکار عمومی اعتراض خواهد کرد دیدید که از پستی عزلش کردند و به او پست صوری مشاوره دادند بازهم مردم اعتراض کردند؟! می‌پرسید چرا؟! زیرا در بدترین زمان ممکن مردم «استان گلستان» را تنها گذاشت، برای تنها گذاشتن مردم وسط سیل و ویرانی، عوضِ عذرخواهی، دروغ گفت؛ اصلاً دروغ گفت که برکنار شد! اما برکنار از استانداری که رنج و درد مردم را از بین نمی‌برد، می‌برد؟!
آقای عنابستانی! یا رسانه‌شناس نیستید یا افکار عمومی را بازی گرفته‌اید اما باور کنید صدای آن سیلی، حالاحالاها در گوش مردم خواهد پیچید چون، آن سیلی را به گوش یک سرباز زدید (!) سربازی که هنوز هم برخی راننده‌های قدیمیِ تاکسی از آن‌ها چون «سرباز» هستند و مدافع امنیت و آسایش مردم و میهن، کرایه نمی‌گیرند فراموش نمی‌کنند چون آن سرباز مظلوم واقع شد چون به جای تشکر از سربازی که در برابر بی‌قانونی کوتاه نمی‌آید حتی اگر طرف حساب او نماینده‌ی مجلس باشد به او سیلی زدید.
صحنه‌ی بازرسی بدنیِ «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق وقتی می‌خواست وارد حوزه‌ای از حوزه‌های انتخابیه شود را دیدید؟! سرباز بر حسب وظیفه،
نخست وزیر را بازرسی بدنی کرد؛ می‌گویید صوری بود؟! حتی این صحنه‌ی صوری هم تحسین برانگیز بود چون رعایت قانون و احترام به مامور قانون حتی اگر صوری باشد هم زیبا است اما بی‌احترامی به مامور قانون حتی به شوخی نیز عصبانی‌کننده است. آقای عنابستانی! روی بخشش و فراموشی مردم اصلاً حساب نکنید، اصلا نام شما هم معنا با سیلی به صورت سرباز شده است یعنی معادل کاری که در هیچ کشور و زیر هیچ پرچمی پذیرفته شده نیست و چون نمی‌توانید روی فراموشی و بخشش مردم حساب باز کنید پس روی لطف بی‌دلیل همکاران خود در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس شورای اسلامی نیز حساب نکنید. یک راه و تنها راه پیش روی شما استعفا از نمایندگی مجلس است و عذرخواهی علنی و زنده و تصویری از سربازی که به او سیلی زدید و طلب گذشت از مردم مهربان ایران. آقای عنابستانی، باور کنید جای ما را در مجلس تنگ نکرده‌اید اما بپذیرید استعفا از نمایندگی؛ احترام به مجلس، خدمت به عنابستانی است!