علی باقری و مورا در بروکسل دیدار کردند آغاز مذاکرات وین پیش از پایان نوامبر

به گزارش گروه سیاست خارجی سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان روز چهارشنبه با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و معاون جوزپ بورل در مقر اتحادیه اروپا دیدار کرد.
باقری و مورا پشت درهای بسته در ساختمان اتحادیه اروپا در بروکسل در حال گفت‌وگوها هستند.
معاون وزیر خارجه همچنین پیش از این با مدیرکل وزارت خارجه بلژیک دیدار و درباره موضوعات دوجانبه به بحث و تبادل نظر پرداخت. علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به منظور انجام گفت‌وگو با «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام سه شنبه وارد بروکسل شد. باقری آنگونه که پیش از این در توئیتی اعلام کرد قرار است فردا چهارشنبه با مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام درباره مذاکرات نتیجه محور ملاقات کند. وی همچنین در توئیتی نوشت: ایران مصمم به انجام مذاکراتی است که تحریم های ظالمانه و غیرقانونی را به صورت کامل و موثر لغو و عادی سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران را تضمین کرده و ضمانت های معتبری برای عدم بدعهدی بیشتر فراهم کند. به گزارش فارس، «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه ۲۲ مهرماه سفری به تهران داشت و با علی باقری دیدار و گفت‌وگو کرد و در پایان طرفین توافق کردند که مباحث باقیمانده را در بروکسل ادامه دهند. «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه بعد از سفر مورا به تهران در نشست هفتگی با خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس گفت که گفت‌وگوهای پنجشنبه گذشته خوب و سازنده بوده و نکاتی که باید به انریکه مورا می‌گفت منتقل کرد و توافق شد در چند روز آینده در بروکسل این گفت‌وگوها ادامه یابد و این توافق دوسویه بوده و قطعا موضوعات، چالش‌ها و موانعی که شش دور مذاکرات در وین به نتیجه نرسید باید در حین این گفت‌وگوهایی که انجام می‌شود مورد رایزنی قرار بگیرد. به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز اخیرا در دیدار دبیرکل جدید اکو گفت مذاکرات هسته‌ای با ۱+۴ به زودی از سر گرفته خواهد شد.
علی باقری معاون وزیر خارجه ایران در توئیتی از توافق با اتحادیه اروپا در خصوص آغاز مذاکرات وین پیش از پایان نوامبر خبر داد.


به گزارش «انتخاب»؛ وی بعد از ملاقات با انریکه مورا در بروکسل در حساب توییتری خود نوشت: گفتگویی جدی و سازنده با انریکه مورا در مورد عناصر ضروری مذاکرات موفق داشتم.
وی افزود: توافق کردیم‌ پیش‌ از پایان ماه نوامبر مذاکرات را شروع کنیم. تاریخ دقیق هفته بعد اعلام خواهد شد. گفتنی است که علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه سه‌شنبه شب وارد بروکسل شد تا با مقامات اتحادیه اروپا در خصوص موضوعات مرتبط با مذاکرات احیای برجام رایزنی کند.
سایر اخبار این روزنامه
آیا صدا و سیما مرجعیت از دست رفته خود را در پوشش وقایع بازمی‌یابد؟ نوید بازگشت «رسانه ملی» ژوبین صفاری کارگروهی برای امنیت روان جامعه واکنش‌ها به حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها پای یک کشور در میان است؟ رئیسی در بازدید از وزارت نفت: این حمله سایبری نه اولین بار است نه آخرین بار سرو کله مهمان ناخوانده پیک جدید کووید 19 پیدا شد ردپای آنفلوانزا در پیک پاییزی کرونا «ابتکار» نظر موافقان و مخالفان حذف ارز 4200 تومانی را بررسی کرد پای معیشت روی مین تصمیم‌گیری‌ها علی باقری و مورا در بروکسل دیدار کردند آغاز مذاکرات وین پیش از پایان نوامبر آیت الله جنتی در جلسه شورای نگهبان: مقام معظم رهبری آگاه، به روز و مسلط به اوضاع هستند سخنگوی قوه قضائیه: دستگاه قضایی در رسیدگی به گزارشات به مقام و موقعیت افراد توجه نمی کند میر تاج الدینی: چرا توئیتر باید فیلتر باشد؟ بیانیه مشترک وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان و روسیه کاهش ۱.۵ متری تراز آب خزر خزر در حال خشک شدن است