قهرمان جهان، زمین خورده مردم

علی ترابی/ نابغه جویباری کشتی کشورمان که این روزها برخلاف دیگر کشتی گیران در حال استراحت است و در لیگ برتر کشتی ایران حضور ندارد، دیروز در مشهد خاطرات خوبی را به ثبت رساند. حسن یزدانی آزادکار خوش اخلاق و با مرام کشورمان همیشه در برنامه های خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت می کند و با قشرهای مختلف مردمی همراه می شود.این آزادکار کشورمان که تاکنون افتخارات زیادی در جهان به دست آورده است، نه تنها روی تشک بلکه راه و رسم پهلوانی را در مسیر زندگی اش هم به خوبی یاد گرفته است و بی ادعا در میان مردم حضور پیدا می کند. این قهرمان جهان که به تازگی طلای مسابقات جهانی نروژ را در مقابل تیلور آمریکایی به دست آورده و باعث خوشحالی شهروندان شده بود، دیروز با حضور در مشهد در اقدامی خیرخواهانه ضمن بازدید از آسایشگاه معلولان شهید بهشتی از زحمات کارکنان و پرسنل آن قدردانی کرد. این قهرمان جهان در عین سادگی که همیشه خنده بر لبانش جاری است، از قسمت های مختلف آسایشگاه معلولین ذهنی همچون خوابگاه، سالن ها و کارگاه‌های صنایع دستی و غیره بازدید کرد و با افراد حاضر در این آسایشگاه عکس یادگاری گرفت.حسن یزدانی همچنین به درخواست یکی از ورزشکاران معلول(هدایت رائفی) به صورت نمادین روی تشک رفت و با  او کشتی گرفت که در مبارزه با این ورزشکار معلول ضربه فنی شد و شکست خورد تا باعث شادی این افراد شود. او در این باره می گوید: «از حضور در کنار افراد حاضر در آسایشگاه و کسانی که در این موسسه فعالیت می‌کنند، لذت بردم. از پرسنلی که در این مکان در تمام زمینه‌ها برای آموزش کودکان ناتوان فعالیت دارند، تشکر می‌کنم. امیدوارم خدمت ‌رسانی این افراد به چشم مسئولان بیاید و حمایت دولت برای تمام موسسان خیریه کشور را در پی داشته باشد. امیدوارم در حد توانم توانسته باشم برای خوشحالی این افراد در آسایشگاه قدمی برداشته باشم.» او درباره کشتی نمادین خود می افزاید: «قهرمانی جزئی از ورزش است اما در مسائل اجتماعی کمترین هستم. کنار این عزیزان بودن بسیار لذت‌بخش بود؛ لذت زیادی بردم، این فرزندان در هر زمینه‌ای بااستعداد هستند و معلم‌ها و مربیان حرفه‌ای دارند که به‌خوبی به این فرزندان آموزش می‌دهند. با هدایت هم کشتی خوبی گرفتم که خیلی چغر بود.» یزدانی همچنین در خصوص دریافت نشان ملی، خاطرنشان کرد: «این نشان از سوی ستاد امر به معروف و نهی از منکر اهدا شده است. امیدوارم لایق این نشان باشم زیرا برای نخستین بار به یک ورزشکار اهدا شده است.» وی در خصوص برنامه‌اش برای مسابقات آتی تیم ملی کشتی آزاد در رقابت با تیم ملی کشتی آمریکا هم گفت: «به تمریناتم ادامه می‌دهم. اگر تیم ملی نیاز داشته باشد برای بازی‌های آمریکا در خدمت تیم ملی خواهم بود.»
بسیاری از کاربران نتیجه این اقدام حسن یزدانی و دیدار دیگر قهرمانان با معلولان  را باعث ایجاد شور، شوق، امید و انگیزه بین معلولان دانستند و از دیگر هنرمندان و ورزشکاران هم خواستند که با حضور در بین معلولان به آن ها انرژی و انگیزه بدهند.
*کاربری در این باره نوشت: کمترین اتفاقی که حضور ورزشکارها و هنرمندان در آسایشگاه معلولان داره اینه که باعث میشه اونا حس خوب پیدا کنن و امید و انگیزه شون بیشتر شه ضمن این که ورزش یکی از درمان های قطعی برای خیلی از معلولان به لحاظ جسمی و  روانی است.
* کاربری نوشت: با احترام به اصغر فرهادی و فیلم «قهرمان» که این روزها روی پرده است، اکران قهرمان واقعی همین حرکت یزدانی بود.