حمله تروریستی به بزرگ‌ترین بیمارستان نظامی کابل با 19 کشته و 50 زخمی

در حالی که طالبان مدعی شده داعش در افغانستان قدرتی ندارد اما این گروه تروریستی همچنان در شهرهای مختلف این کشور به حملات خود ادامه می‌دهند. این گروه طی هفته‌های گذشته دست‌کم 3حمله علیه غیرنظامیان در کابل، قندوز و قندهار انجام داده که در نتیجه آنها حدود ۲۰۰ نفر شهید و نزدیک به ۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند. در جدیدترین مورد نیز دیروز منابع خبری از وقوع چند انفجار در نزدیکی بیمارستان نظامی کابل و تیراندازی‌های پس از آن خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از شاهدان عینی دست‌کم یک عامل انتحاری خود را در نزدیک بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی نظامی کابل با عنوان «سردار محمد داوود خان» که در مجاورت وزارت بهداشت است، منفجر کرد و پس از آن تیراندازی صورت گرفت. «بلال کریمی»‌، از سخنگویان طالبان نیز به «آریانا نیوز» گفته اولین انفجار در نزدیک این بیمارستان رخ داد و انفجار دومی در داخل محوطه بیمارستان رخ داده است. برخی منابع خبری افغانستانی گفته‌اند که این انفجارها کار گروه تروریستی داعش است. خبرگزاری رویترز اما به نقل از یک مقام طالبان گزارش داده که در این حملات دست‌کم ۱۵ نفر کشته و ۳۴ نفر زخمی شده‌اند. خبرگزاری فرانسه نیز از کشته شدن دست‌کم ۱۹ نفر و زخمی شدن ۵۰ نفر خبر داده است.
تهدید به حمله
خبر دیگر از افغانستان اینکه نماینده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان، با بیان اینکه عملکرد «اشرف غنی» عامل اصلی وضعیت کنونی افغانستان است، گفته که اگر آمریکا احساس خطر کند و طالبان در راستای مبارزه با القاعده قدمی برندارد، اقدام نظامی خواهد کرد.
«خلیل زاد» به «دویچه‌وله»، این را هم گفته که اگر طالبان در راستای مبارزه با القاعده گامی برندارد، آمریکا مجبور است برای دفاع از خود اقدام کند و این اقدام نظامی خواهد بود.وی در مورد فعالیت داعش در افغانستان نیز این طور موضع گرفته که «طالبان دشمن شدید داعش است و باید دید که با این گروه چگونه مبارزه می‌کند».وی پیش‌تر گفته‌بود که «لجاجت اشرف‌غنی» برای باقی ماندن در قدرت، خودخواهی نخبگان سیاسی و عدم تمایل سربازان افغان برای مقابله با طالبان موجب فروپاشی دولت افغانستان شد... آمریکا به‌اندازه کافی به اشرف غنی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان فشار نیاورد تا به تقسیم قدرت با طالبان توافق کند!
سایر اخبار این روزنامه