حق بدهید شک کنیم

متاسفانه مسئولانی که دست به افشاگری می‌زنند تصور اشتباهی از واکنش جامعه و مردم دارند.به این مثال توجه بفرمایید:
«عبدالرضا مصری وزیر اسبق تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نایب رئیس دوم مجلس گفت: سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان علاقه‌مند
از بین بردن رانت نیست زیرا تعارض منافع اجازه این
کار را نمی‌دهد. با سند و مدرک می‌توانم اعلام کنم یکی از مدیران اسبق وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو، صاحب ۱۶ شرکت دارویی است و واردکننده دارو و همزمان مدیرعامل یک شرکت دولتی است. این فرد همزمان داروها را از طریق شرکت خصوصی خود وارد می‌کند و این داروها را به ۱۰۵۰ برابر قیمت از طریق شرکت دولتی که خودش مدیرعامل آن است، از شرکت خصوصی خودش خریداری می‌کند. البته از این نمونه‌ها بسیار است.»


خب طبعا این مسئول نباید انتظار داشته باشد
بعد از چنین افشاگری در میان مردم محبوب و مقبول
شود.خیر، اتفاقا بسیاری خواهند گفت یحتمل دست همه شان در یک کاسه است و حالا که بر سر غنائم دعوای شان شده، دست به افشاگری می‌زنند!آن هم زمانی که آن مسئول مربوطه در وزارت بهداشت سال هاست در راس کار نیست و به قول همین نماینده مجلس «مسئول اسبق» است.
آری،برخلاف تصورات آنان که قدرت را در اختیار دارند و با تصمیم‌ها و امضا‌های شان برای سفره من و شما سهم وکیفیت تعیین می‌کنند چنین اطلاعات و اخباری صرفا همان حس‌های قبلی که به این آقایان بود را تقویت می‌کنند و لاغیر.
در مثل مناقشه نیست؛اما اگر اهل فیلم باشید این چنین افشاگری‌هایی آدمی را یاد برخی اثر‌های سینمایی می‌اندازد که تا وقتی اختلافی در باندها وجود ندارد سکوت وسکون حاکم است و پشت پرده زد وبند‌ها اتفاق می‌افتد لیکن به محض کوچکترین اختلافی یکی یکی اخبار و اطلاعات اعجاب‌آوری منتشر شده و کار به حذف افراد می‌رسد.
سوال روشن این است: در چه صورتی چنین افشاگری‌هایی مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد؟ وپاسخ روشن تر: در آن صورت که این مسئول اسبق وزارت بهداشت،«مسئول فعلی» بود و وقتی که در قدرت و تصمیم گیر بود نماینده مجلس دست به افشاگری زده و اسناد آن را به دادگاه ارسال می‌کرد.
طبق گفته این نماینده مجلس - که به تازگی از خواب بیدار شده - با زد وبند داروها با
۱۰۵۰ برابر قیمت فروخته می‌شده ولی این آقایان و
همکاران شان در عین اطلاع دم نمی‌زدند.خب حق بدهید که شک کنیم!حق بدهید که باور نکنیم!حق بدهید که احتمال وجود یک
پشت پرده را بدهیم!حتی حق بدهید که...!