پرونده آسیب‌های اجتماعی تهران روی میز قرارگاه خدمات اجتماعی

استاندار تهران، شهردار و رئیس شورای شهر تهران در جلسه‌ای مشترک به همراه سایر دستگاه‌های مرتبط در حوزه حل آسیب‌های اجتماعی نخستین جلسه قرار گاه خدمات اجتماعی را برگزار کردند تا گام مؤثری در حل مسائل اجتماعی تهران برداشته شود.
به گزارش ایسنا، استاندار تهران با تأکید بر لزوم توجه ویژه برای حل آسیب‌های اجتماعی در تهران گفت: در این مدت 3 جلسه با شهردار تهران برگزار کردیم که ابعاد مختلف آسیب‌های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت. تهران با توجه به تراکم جمعیتی که دارد در حوزه سرانه‌های خدماتی جزو محروم‌ترین استان‌ها قلمداد می‌شود.
محسن منصوری با تأکید بر اینکه افزایش جمعیت در استان تهران به گونه‌ای است که هر4 سال یک استان در استان تهران شکل می‌گیرد افزود: از گذشته در حوزه آسیب‌های اجتماعی زحمات بسیاری کشیده شده و مجموعه‌های مختلف در این حوزه کار کردند اما قطعاً امروز می‌توان کار را به شکلی جدی‌تر انجام داد.
استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه مسائل تهران و شهرستان‌های اطراف آن را نمی‌توان از هم جدا کرد افزود: بسیاری از موضوعات همچون حمل و نقل و زیرساخت‌های اساسی در تهران، با سایر شهرستان‌ها در هم تنیده است امروز تلاش خواهیم کرد به هماهنگی بالایی دست پیدا کنیم.


شهردار تهران نیز در این نشست گفت: شهر تهران امروز از آسیب‌های جدی در حوزه اجتماعی رنج می‌برد که روح و روان مردم را جریحه دار و چهره شهر را زشت کرده است. این آسیب‌ها ریشه‌ها و زمینه‌های مختلفی دارد که برخی از آنها به موضوعات کلان کشور مربوط می‌شود.
علیرضا زاکانی ادامه داد: یکی از موضوعات اساسی ما بررسی موضوعات اجتماعی است که قطعاً با هم‌افزایی دستگاه‌ها در برنامه ۴ ساله می‌توانیم چهره شهر را از آسیب‌های اجتماعی منزه کنیم. باید به التیام ریشه‌های به وجود آوردن آسیب، دقت جدی داشته باشیم و همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا این معضلات را برطرف کنند.
او درباره زیست شبانه در تهران هم گفت: این مسأله چیزی است که بعداً درباره آن می‌گویم.