واریز سهمیه جبرانی بنزین در پایان آبان

این ماه، همراه با سهمیه ثابت بنزین، 10 لیتر سهمیه جبرانی نیز در کارت‌های سوخت شارژ می‌شود. وزیر نفت این خبر را در حاشیه نشست اوپک‌پلاس اعلام کرد و توضیح داد: سهمیه جبرانی بنزین در دولت تصویب شده است و در پایان آبان‌ماه، این سهمیه در کارت سوخت تمام وسایل نقلیه شارژ می‌شود.
به‌گزارش شانا، جواد اوجی ادامه داد: خوشبختانه اکنون همه جایگاه‌های سوخت به سامانه هوشمند سوخت متصل و امکان سوخت‌گیری هم به‌طور آزاد و هم از طریق کارت سوخت فراهم است. وزیر نفت با قدردانی از صبر و حوصله مردم، اذعان کرد: سهمیه جبرانی مصوب دولت، ۱۷ مورد کاربردی دارد. از جمله سهمیه جبرانی خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت‌ها.
او تصریح کرد: سهمیه عادی سواری‌های شخصی ۶۰ لیتر در ماه است که در پایان آبان‌ماه، ۷۰ لیتر در نظر گرفته می‌شود. موتورسیکلت‌ها هم که ۵.۶ میلیون کارت فعال دارند به جای ۲۵ لیتر معمول ماهانه، ۳۰ لیتر در کارت سوخت‌شان شارژ می‌شود.
به‌گفته اوجی، مجموع سهمیه جبرانی در نظر گرفته شده برای وسائل نقلیه که در پایان آبان‌ماه تخصیص می‌یابد، ۲۵۸ میلیون لیتر خواهد بود. در همین حال، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نسبت به پیامک و اخبار جعلی که مردم را به سایت‌ها و لینک‌های جعلی برای ثبت‌نام «سهمیه سوخت جبرانی» هدایت می‌کند؛ هشدار داده است.


افزایش صادرات نفت و میعانات گازی
اما در حاشیه بیست‌ودومین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو ائتلاف اوپک‌پلاس نیز که روز پنجشنبه برگزار شد؛ وزیر نفت بر افزایش صادرات نفت و میعانات گازی کشور نیز بار دیگر اشاره و تأکید کرد. اوجی افزود: خوشبختانه با استفاده از ظرفیت‌های موجود، مقدار صادرات نفت و میعانات گازی بهبود یافته است و همین اتفاق اخیر و اقدام کودکانه امریکایی‌ها در آب‌های دریای عمان نیز واکنشی در برابر دستاوردهای ما برای افزایش صادرات نفت و میعانات گازی است. اوجی با تصریح بر اینکه وزارت نفت خود را معطل تصمیم‌ها و مذاکرات نمی‌کند، درباره نشست اوپک‌پلاس نیز گفت: در بیست‌ودومین نشست اوپک‌پلاس، اعضا در ادامه رویکرد پیشین، بر سر افزایش ۴۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در ماه دسامبر 2021 توافق کردند.
در همین حال، به‌گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)، در بیانیه پایانی این نشست علاوه بر برنامه تسهیل توافق کاهش تولید و سازوکار تعدیل ماهانه تولید، مقرر شد بیست‌وسومین نشست مشترک وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو اوپک (اوپک‌پلاس) دوم دسامبر ۲۰۲۱ (۱۱ آذرماه ۱۴۰۰) برگزار شود.