برگزاری مراسم یادبود تسخیر سفارت امریکا در 800 شهر کشور

مردم ایران 13 آبان، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز را با طنین فریاد خود و سردادن شعار«مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» گرامی‌ داشتند. این مراسم که با رعایت شیوه‌‌نامه‌های بهداشتی روز پنجشنبه همزمان در 800 نقطه کشور برگزار می‌شد در تهران با حضور  گسترده مردم، دانشجویان، دانش آموزان و مسئولان کشوری و لشگری مقابل لانه جاسوسی سابق امریکا و با سخنرانی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش ایرنا، سردار سرلشگر  حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال جنگ نیست اما برای دفاع از منافع خود مصمم است. سردار سلامی با یادآوری اینکه «نفوذ جمهوری اسلامی ایران فیزیکی نیست بلکه معنوی است، گفت: به همه جهان اعلام کرده‌ایم هرگز به هیچ کشوری چشمداشت نداریم و حضور ایران در هرکجا بر اساس درخواست دولت‌ها و اراده ملت‌ها بوده است. او سپس با اشاره به عملیات نیروی دریایی سپاه برای بازپس‌گیری نفتکش ایران از نیروهای امریکایی در دریای عمان، گفت: «آنچه در روز ۱۷ ربیع‌الاول اتفاق افتاد و روز چهارشنبه اخبار آن منتشر شد، گواه صادقی است بر اینکه فرزندان این ملت در مقابل هر قدرتی که بخواهد به منافع آنها آسیبی بزند، جوانمردانه، مؤمنانه، شجاعانه و با صلابت می‌ایستند.»
سردار سلامی در ادامه افزود: امریکایی‌ها در صحنه‌هایی از تروریست‌ها و در صحنه‌هایی دیگر از سارقان بین‌المللی نفت حمایت می‌کنند و تلاش کردند نفت ایران را به سرقت ببرند. ما بر اساس سناریوی دقیق تشخیص دادیم که اگر این کشتی را تصرف کنیم، آنها مداخله می‌کنند و این اتفاق پیش‌بینی شده بود. او با بیان اینکه فرزندان ایران همه احتمالات را سنجیده بودند، خاطرنشان کرد: شما گام‌های محکم فرزندانتان را وقتی بر بالگرد سوار می‌شدند، مشاهده کردید، آنها تکثیرشده‌های روح بلند حاج قاسم سلیمانی بودند. همه آنها با همان عشق و شوق سردار دل‌ها برای دفاع از منافع ملت به میدان رفتند. فرمانده کل سپاه در ادامه افزود: ما به همه می‌گوییم در مورد ایران محاسبات خود را اصلاح کنند و قدرت این ملت و عظمت او را به رسمیت بشناسند. ما اعلام کرده‌ایم لنگرگاه امنیت این منطقه هستیم و به همسایگان هم می‌گوییم، نیازی نیست برای برقراری امنیت از کسانی کمک بگیرید که از تأمین امنیت خود ناتوان هستند.
فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود روز 13 آبان را  روز پیروزی ملت ایران بر بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ بشر یعنی امریکا دانست و گفت: در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ که امریکا در اوج قدرت سیاسی و نظامی و اقتصادی خود به سر می‌برد و ملت ایران در آغاز یک انقلاب شکوهمند، سازه‌های عظیم قدرت امروزین خویش را  ایجاد نکرده بود. این شجاعت و ایستادگی در فضای آن روز جهان یکی از شگفت‌انگیزترین واقعیت‌های تاریخی هم برای بشر است و هم برای ملت عزیز ایران. سردار سلامی با بیان اینکه  بیش از ۲۰۰ مداخله در امور داخلی کشورها در حد کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ نظامی، فتنه‌های داخلی همه و همه محصول سیاست یک ابرقدرتی است که در طول تاریخ حیات سیاسی خود اراده کرده بوده که فقط با گسترش قدرت نظامی اهداف سیاسی را دنبال کند، به تاریخ دشمنی دولت امریکا با ملت ایران از کودتای 28 مرداد سال 1332 تا تحریم‌های ظالمانه امروز اشاره کرد و در عین حال تأکید کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز شما در کارنامه و کلکسیون نبردهای امریکا علیه انقلاب، نظام و ملت ایران هیچ صفحه‌ای را نمی‌بینید که با پیروزی نگاشته شده باشد. سردار سلامی سپس با بیان اینکه آنها از همه راهبردها و سیاست‌ها برای تسلیم ملت ایران از جمله جنگ خارجی، ترور و تروریسم تکفیری استفاده کردند، بزرگ‌ترین فرمانده ضد تروریست جهان، حاج قاسم سلیمانی را ناجوانمردانه درحالی ‌که بی‌سلاح بود با تهاجم نظامی و هواپیماهای مدرن به شهادت رساندند و از مردم سخن می‌گویند در حالی که دارو و غذا را به روی مردمان جهان بسته‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در تحریم شکوفا شد و به لطف خدا آنها که ایران را تحریم کردند خود در بحران عمیق اقتصادی فرو می‌روند.


فرمانده کل سپاه  سپس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز قدرتمند است واصل این قدرت اعتمادآفرین، ایمان مردم است، خطاب به حاضران در تجمع 13 آبان گفت: در صحنه بمانید تا انتهای راه فاصله‌ای باقی نمانده است، فجر اکبر نزدیک است، با هم پیش می‌رویم. او در پایان به حضور دختر سردار شهید قاسم سلیمانی در مراسم اشاره کرد و اظهار داشت: فرزند نازنین برادر عزیزمان سردار حاج قاسم سلیمانی در مقابل شما و به احترام شما ایستاده است و مطمئن باشید راه این بزرگمرد را ادامه می‌دهیم.