درسی که ایران به تروریست‌های سارق آمریکایی داد

تکاوران ویژه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی چهارشنبه گذشته طی یک عملیات دریایی موفق توانستند، اقدام نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا در سرقت نفت جمهوری‌ اسلامی را تلافی کرده و کشتی که محموله بنزین سرقت شده ایران با آن حمل شده بود را مصادره و وارد آب‌های کشور کنند.
با انتشار خبر عملیات موفق نیروهای سپاه، مشخص شد که تروریست‌های آمریکایی چندی پیش یک نفتکش حامل بنزین صادراتی ایران به ونزوئلا را متوقف و پس از سرقت محموله آن، بنزین سرقتی را به یک نفتکش دیگر منتقل و سپس این کشتی را به مکان و مقصدی نامعلوم هدایت و محموله آن را به فروش رساندند.
همزمان با مشخص شدن سرقت کشتی حامل نفت ایران که عازم ونزوئلا بود، توسط تروریست‌های آمریکایی، دلاور مردان نیروی دریایی سپاه اقدام به رصد و رهگیری این حرکت تروریستی آمریکا کردند و پس از چندی در عملیاتی با اجرای «هلی‌برن» بر روی عرشه نفتکشی که سوخت سرقت شده با آن حمل شده بود، این کشتی را پس از بارگیری از یکی از بنادر کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در دریای عمان که در اسکورت کشتی‌‌های جنگی آمریکا بود، به تصرف خود درآورده و آن را به سوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کنند. در ادامه نیروهای آمریکایی با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب این نفتکش پرداختند، اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند. نیروهای آمریکایی مجدداً با استعداد بیشتر و چند ناو جنگی دیگر، تلاش کردند مسیر حرکت این نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.
قبل از عملیات مقتدرانه نیروی دریایی سپاه مشخص شد که چند روز قبل از آن گروهی از تفنگداران دریایی آمریکا در لباسی مبدل یک نفتکش حامل نفت ایران را که عازم ونزوئلا بوده، ربوده و بار آن را در کمترین زمان ممکن به نفتکشی دیگر با پرچم ویتنام منتقل و کشتی حامل نفت سرقتی را به جای نامعلومی انتقال داده اند.


پس از مطلع شدن نیروی دریایی سپاه از این سرقت دریایی، فرماندهی این نیرو با انجام طرحی پیچیده و کم نظیر در ادوار دریانوردی جهان، دستور آغاز عملیات ضدسرقت را پس از کارهای اطلاعاتی صادر و تکاوران این نیرو ابتدا با یک فروند میل ۱۷ نیروی دریایی سپاه پاسداران و درحالی که نفتکش مورد نظر تحت اسکورت و محاصره نیروی دریایی تروریست آمریکا بود، روی نفتکش هلی برن می شوند و کماندوهای سپاه پس از کنترل نفتکش به سرعت اقدام به هدایت این کشتی به سمت مرزهای آبی ایران می کنند.
در همین حین شناورها و قایق های حامل موشک نیروی دریایی سپاه پاسداران به محل عملیات رسیده و از اسکورت نفتکش یاد شده توسط ناوچه های آمریکایی جلوگیری کرده و خود اقدام به همراهی این نفتکش می کنند.
بنابر اعلام منابع خبری، تفنگداران آمریکایی سعی می کنند تا با عملیاتی مشابه دوباره کنترل نفتکش یاد شده را به عهده بگیرند و با اعزام چند بالگرد «سی هاوک» بر روی این نفتکش و شلیک چندین منور به نزدیکی آن، اقدام نیروهای سپاه را تلافی کنند، ولی به یکباره شناورهای سپاه که خود را به کنار این نفتکش رسانده بودند، اقدام به رهگیری بالگردهای آمریکایی می کنند که خلبانان این بالگردها با شنیدن بوق هشدار، از هلی برن منصرف شده و برای دریافت دستورات بعدی به تعقیب نفتکش ادامه می دهند.
ناوچه های آمریکایی نیز به عنوان آخرین راه حل به سمت شناورهای ایرانی منورهای اخطار شلیک می کنند که در مقابل شناورهای ایرانی در اقدامی شجاعانه با شلیک های اخطاری، گلوله های جنگی توپ و راکت به نزدیکی این شناورها، به دزدان دریایی آمریکایی می فهمانند که نیروهای ایرانی نه تنها قصد شوخی ندارند، بلکه با تمام قدرت از عزت خود حراست می کنند.
بالاخره پس از چند ساعت تنش، نفتکش مورد نظر به آبهای ایران و سپس به بندرعباس منتقل می شود تا آمریکایی ها بفهمند که سرقت از ایران، پاسخ سختی دربر خواهد داشت.
با انتشار خبر پیروزی دلاوران نیروی دریایی سپاه پاسداران در منطقه و جهان دو واکنش روی می دهد، ابتدا مردم ایران و سپس مردم و طرفداران جمهوری اسلامی و جنبش های مقاومت اسلامی منطقه از این پیروزی خوشحال می شوند و در مقابل غم سنگینی بر آمریکا و کشورهای حامی تروریسم در منطقه مستولی می شود.
در این بین واکنش پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در خصوص عملیات موفقیت آمیز سپاه خیلی جالب است؛ با انتشار خبر پیروزی تکاوران و رزمندگان سپاه و پوشش وسیع آن در رسانه های مختلف جهان، پنتاگون فقط با یک جمله کوتاه پاسخ می دهد: «فقط می خواستیم نظارت کنیم»!
مقامات پنتاگون در واکنش به افشای شکستشان در کنترل نفتکش مورد اشاره، تنها توانستند ادعا کنند که فقط به منظور رصد و نظارت، وارد ماجرا شده‌اند.
«نیوزویک» به نقل از یک مقام پنتاگون در این ارتباط نوشت که نیروهای ایرانی هفته گذشته یک نفتکش را در دریای عمان توقیف کرده‌اند. با وجود این، این مقام مدعی شده که نیروهای آمریکایی فقط حادثه را تماشا کردند و با نیروهای سپاه پاسداران مقابله نکردند!
در حالی که تصاویر مختلف پخش شده از این عملیات حاکی از شکست نیروهای آمریکایی و فرار آنها دارد، این مقام آمریکایی که به شرط عدم افشای نامش با نیوزویک گفت‌ وگو کرده، مدعی شد: «ما ادعای ایرانی‌ها مبنی بر اینکه آنها مانع بازپس‌گیری کشتی توسط ما شدند را رد می‌کنیم».
وی اضافه کرد: «اصل مطلب این است، این اتفاق هفته پیش افتاد. نیروهای دریایی در دریای عمان، توقیف این نفتکش توسط نیروهای دریایی ایران را تماشا کردند».
مقام پنتاگون درباره اینکه آمریکایی‌ها چه رویدادی را تماشا کردند، حتی نتوانست کلمه نفتکش سرقت شده را به زبان بیاورد و اینطور توضیح می دهد: «حدود ۱۰ قایق تندروی ایران به سمت آن چیز یورش بردند».
کُری رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا برای ایران پس از شکست
«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا که در نشست امنیتی «آسپن» صحبت می‌کرد، در پاسخ به سوالی درخصوص تقابل ایران و آمریکا در دریای عمان و شکست خفت بار نیروی دریایی متجاوز ایالات متحده، مدعی شد: «ایران خواهان رویایی آشکار با ما نیست، چرا که نتیجه را می‌داند و طرف بازنده آن‌ها خواهند بود».
وی بدون اشاره به ماجراجویی‌های آمریکا در آب‌های خلیج فارس و اقدامات ثبات‌زدای نظامیان تروریست این کشور در غرب آسیا همچنین مدعی شد: «ایران منافع ما را تهدید می‌کند و اگر از ما خواسته شود، آماده پاسخ هستیم».
تصورات غلط آمریکا از توان نیروی دریایی سپاه
اقدام دزدان دریایی آمریکا و فرماندهان آنها نشان داد که تصورات یانکی ها درباره قدرت دریایی سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و دریای عمان کاملا غلط می باشد و آنها توانایی جمهوری اسلامی به ویژه در دریای عمان را دستکم گرفته اند. تصور آمریکا این بود که ایران فقط در تنگه هرمز و در خلیج فارس قدرت نظامی دریایی دارد و این توان در دریای عمان آنچنان نیست، اما اقدام اخیر نیروهای سپاه ثابت کرد که تصورات مقامات نظامی آمریکا کاملا غلط است؛ هر چند یانکی ها تاکنون چندبار ایرانی‌ها را امتحان کرده و درس گرفته بودند، اما باور نمی کردند که این بار درسی اینچنینی که حقارت سنگینی به آنها تحمیل کرد، بگیرند.
آمریکایی‌ها از ابتکار عمل و توان عکس العمل نیروهای واکنش سریع و تکاوران نیروی دریایی سپاه غافل بودند و گمان آنها بر این بود که رخدادهایی که در رزمایش های نظامیان ایرانی نشان داده می شود، صرفاً نمایش است و در عمل، آنها قابلیت عملیاتی در برابر نیروی دریایی آمریکا را ندارند.
پیام عملیات پیروزمندانه تکاوران دلاور نیروی دریایی سپاه
عملیات تکاوران دریایی سپاه نشان داد که نیروی دریایی کلاسیک و در ظاهر قدرتمند آمریکا از لحاظ تکنیکی و تاکتیکی قابلیت مقابله با نیروهای سپاه پاسداران که جنگ چریکی در دریا را به خوبی اجرا می کنند، ندارد.
این عملیات مقتدرانه ثابت کرد که توان رزمی دریایی سپاه منحصر به خلیج فارس نیست و یگانهای این نیرو می توانند در آبهای دریای عمان و هر جای دیگر نیز پیشرفته ترین عملیات را طراحی کرده و در سریع ترین زمان‌ ممکن به اجرا درآورند.
آمریکا از این پس نمی تواند از گزینه نظامی در خصوص ایران به راحتی سخن بگوید، چرا که به قدرت پاسخگویی ایران بهتر واقف شده است.
مقامات رژیم صهیونیستی نیز که مرتباً از رویای حمله به ایران سخن می گویند، ملتفت شدند که توان نظامی ایران چگونه می تواند در اندک زمانی در پاسخ به تهدیدات دشمنان وارد عمل شده و پاسخ کوبنده دهد.
کشورهای مرتجع عربی منطقه نیز که گمان می کردند می توانند امنیت خود در برابر ایران را از آمریکا به عاریت بگیرند نیز مطمئن شدند که بهتر است به جای پنهان شدن پشت آمریکا، بهتر است مستقیماً با قدرت اول منطقه یعنی جمهوری اسلامی ایران وارد مذاکره شده و مشکلات خود را حل کنند.
مطمئنا این پیروزی در مذاکرات برجامی که در ماه آینده برگزار خواهد شد، دست مذاکره کنندگان ایرانی را بیشتر باز خواهد گذاشت تا مقتدرانه در مقابل غربی ها سخن بگویند و از حقوق حقه مردم ایران عقب ننشینند.
سایر اخبار این روزنامه
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با موفقیت انجام شد پیام اقتدار ژوبین صفاری آسیب‌شناسی نمک‌پاشی روی زخم مردم اقتصاد ایران از رکود خارج شده است؟ فاصله معنادار اقتصاد تا نقطه مطلوب آیا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مواضع قبلی‌اش بازگشته است؟ روزهای سردرگمی سینما ضرر تیم ملی ایران و برد پورتو باخت-باختِ تقابل طارمی و اسکوچیچ روند افزایشی کرونا در برخی استان‌ها نگران‌کننده شده است معادله دومجهولی کرونا سوال کارشناسان از دولت: بدون استقراض چگونه بودجه را تراز کردید؟ امکانات محدود برای تامین کسری بودجه واکنش‌ها به ترور نافرجام الکاظمی نخست وزیر عراق نمایش سوء قصد یا فتنه جدید؟ حذف ارز 4200 تومانی منطقی است؟ ضرورت‌ها و الزامات تحقق طرح «ترمیم قدرت خرید مردم» امیرعبداللهیان در تماس تلفنی با وزیر خارجه چین: همکاری ها با آژانس در چارچوب توافقات به خوبی ادامه خواهد یافت سردار جوانی: آمریکایی‌ها از هلی‌برن سپاه غافلگیر شدند وزیر بهداشت: انتظار می رود در اوایل آذرماه، ایمنی‌زایی در اکثریت جامعه حاصل شود درسی که ایران به تروریست‌های سارق آمریکایی داد محکوم کردن هدف قرار دادن نخست‌وزیر عراق از سوی سخنگوی وزارت خارجه