تخلیه فرارگونه امریکا از منطقه اتفاق افتاد

سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تخلیه فرارگونه امریکا از منطقه اتفاق افتاد، گفت: حضور دشمن در جنوب‌غربی آسیا جز «هزینه و خسران» چیزی برایش ندارد. به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز گذشته در همایش علما، سران و معتمدان طوایف شیعه و سنی و نخبگان سیستان و بلوچستان که در حسینیه «عاشقان ثارالله (ع)» زاهدان برگزار شد، گفت: با وجود تمام تلاش‌های صورت‌گرفته و زیرساخت‌های ایجادشده همچنان سیستان و بلوچستان از جهت شاخص‌های پیشرفت دچار عقب‌ماندگی و کمبود‌های اساسی است که جای کار و تلاش هرچه بیشتر و توجه و تمرکز فراوان‌تر دولت و مسئولان را می‌طلبد تا استان به جایگاهی که در خور آن است، برسد.
وی با ابراز اینکه در سال‌های اخیر عالی‌ترین جلوه‌های وحدت و برادری را در سیستان و بلوچستان بین اقوام و مذاهب گوناگون شاهد هستیم، تصریح کرد: این مهم درحالی است که به‌رغم تمام تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه، تنش و فاصله در استان و در کشور چه در تحریک اهل‌سنت و چه در تحریک شیعه؛ تحقیقات و اطلاعات موجود نشانگر آن است که از یک مرکز واحد در مجموعه استکبار جهانی در امریکا به‌ویژه انگلستان چه‌میزان هزینه برای اینکه رویکرد‌های افراطی و غلط و به‌ظاهر شیعه و سنی ایجاد می‌کنند تا اختلاف‌پراکنی کنند، این‌ها از یک آبشخور و مجموعه هزینه و تلاش می‌کنند تا این دو قشر دارای یک دین، خداوند، پیامبر و قرآن عظیم را علیه یکدیگر تحریک کنند و اجازه آرامش و توسعه کشور را ندهند.
سرمایه‌گذاری در سیستان وبلوچستان را تضمین می‌کنیم
سرلشکر باقری اعلام کرد: شاخص‌های امنیتی در سیستان و بلوچستان نشانگر این است که جز در برخی از موارد خاص مرتبط با جرم‌های مربوط به مواد مخدر که ریشه خارجی دارد، در اکثر شاخص‌ها این استان از متوسط کشور حتی کمتر شده است و این حاصل این تلاش (نیرو‌های نظامی و انتظامی) است؛ دشمنان خیلی هزینه، سرمایه‌گذاری، تحریف و تلاش کردند پشت مرز‌های ما قرارگاه‌ها و پادگان‌ها ایجاد کردند که مرز‌های ما و استان سیستان و بلوچستان را به ناامنی بکشانند، اما روز به روز با تلاش این عزیزان امنیت با استحکام بیشتر و پایداری فراوان‌تر برقرار شده است.


رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: امروز ما به‌عنوان نیرو‌های مسلح این ضمانت را می‌دهیم و این تعهد انجام‌شده‌ای است که هرگونه سرمایه‌گذاری، فعالیت عمرانی، ایجاد کارخانجات، ایجاد مجتمع‌های گوناگون فعالیت‌های کشاورزی، دامپروری و هرچه باشد در کمال امنیت و آرامش امکان استمرار و فعالیت را دارد. این مقام مسئول اضافه کرد: برای همه ما در رأس نیرو‌های مسلح، سیستان و بلوچستان به‌عنوان یکی از استان‌های دارای اولویت اول و مورد عنایت و توجه و تأکید است، تأکیدی که مورد عنایت مکرر فرماندهی معظم کل قوا است و همه ما خود را موظف به اجرای آن می‌دانیم. مردم استان چه در رفتار‌های جمعی در انتخابات و چه در عضویت و همکاری در بسیج پاسخگوی این توجه بودند، توسعه کمی و کیفی بسیج و فعالیت‌های سپاه استانی بخش‌هایی از این مسئله است.
سرلشکر باقری گفت: نیروی انتظامی نیز حداکثر تلاش خود را به‌عمل آورده است با مسائلی که ایجاد ناامنی می‌کند با حداکثر توان مقابله داشته باشد، در جلسات روز گذشته و نمایشگاه بخش‌هایی از آن را دیدیم، همگان در جریان گزارش‌های این موضوع هستند این استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و سرمایه‌گذاری و تلاش زیادی برای ورود مواد مخدر، انتقال و آلوده‌سازی جوانان به این بلا وجود دارد که انرژی زیادی را می‌برد و تلاش زیادی صورت می‌گیرد. وی تصریح کرد: در ارتش نیز به همین نحو افراد در اوج آمادگی هستند، در روز‌های اخیر رزمایش بزرگ نیرو‌های چهارگانه ارتش را در دریای عمان و سواحل مکران داشتیم که جزو بزرگ‌ترین رزمایش‌های نیرو‌های مسلح در سال جاری بوده است که در این استان و سواحل دریای آن رخ داد همه این‌ها برای این است که هیچ نگرانی‌ای از دفاع و امنیت استان وجود نداشته باشد و فعالیت‌ها به‌خوبی پیش برود.
تخلیه فرار گونه امریکا از منطقه
سرلشکرباقری خاطرنشان کرد: با اراده الهی و برکت خون شهیدان بزرگ و همه شهدا به‌ویژه شهید بزرگوار سلیمانی، امریکا در ماه‌های اخیر دچار شکست‌ها، عقب‌نشینی‌ها و ضعف‌های متعددی شده است، تخلیه فرارگونه از افغانستان واقعیتی است که اتفاق افتاده و برخی از تخلیه‌ها در حاشیه جنوب خلیج فارس و در سوریه نشانگر آن است که دشمن به این نتیجه رسیده که حضور تجاوزگونه در منطقه جنوب غربی آسیا برای او جز هزینه و خسران چیزی همراه ندارد. وی ادامه داد: کشور ایران در حالت وحدت و هماهنگی کامل میان قوای سه‌گانه نیرو‌های مسلح، مردم شریف و پیشبرد امور خود در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد و دشمنان این ملت هم در مسیر ضعف قرار گرفته‌اند، قطعاً ما افقی روشن و امیدوارانه را در آینده پیشِ‌رو داریم و جوانان ما با تلاش خود خواهند توانست آینده درخشانی را برای کشور و استان رقم بزنند.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آنچه ما در مرکز از سیستان و بلوچستان تعریف و گزارش می‌کنیم حکایت از برادری، پیشرفت و افق‌های رو به توسعه است، ما در نیرو‌های مسلح هرآنچه بتوانیم و برابر قانون اساسی و مجوزی که از فرماندهی معظم کل قوا می‌توانیم دریافت کنیم از منابع‌مان برای پیشرفت امور استان و بهبود وضعیت مردم حداکثر بهره‌برداری را خواهیم کرد. وی گفت: مسئولیت افراد حاضر در مجلس فوق، نخبگان، علما و مسئولان استانی این است که با همکاری یکدیگر و پیشبرد امور بر اساس برنامه‌های اساسی در این مسیر با هم‌افزایی حرکت کنند. اشراف اطلاعاتی و عملیاتی بر مرز‌ها حاکم است
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه امنیت پایداری را در مرز‌های جنوب شرق شاهدیم، گفت: بر مرزهایمان اشراف اطلاعاتی و عملیاتی مطلوبی داریم، به‌نحوی که شرارت، ناامنی و قاچاق کاهش پیدا کرده است.
سرلشکر باقری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس سیستان و بلوچستان در حوزه مبارزه با باند‌های قاچاق مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در دو روز گذشته از مرز‌های سیستان و بلوچستان بازدید کردیم که خوشبختانه وضعیت نسبت به گذشته تحول مثبت چشمگیری داشته و به عبارتی امنیت مرز‌های این خطه از کشور در سال‌های اخیر روز به روز بهتر شده است. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه شاخص‌ها بیانگر ارتقای امنیت در مرز و داخل استان هستند، گفت: خوشبختانه کشور پاکستان نیز اقدامات مناسبی در ایجاد موانع مرزی، توسعه پاسگاه‌ها و ازدیاد نیرو‌های مدافع مرز انجام داده و در این زمینه با هماهنگی کامل با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند که با تداوم این شرایط امید داریم امنیت مرزی توسعه یابد و شاهد تبدیل این مرز به مرز صلح، دوستی و امنیت پایدار باشیم.
سرلشکر باقری تصریح کرد: با مجموعه اقدامات ارزشمند صورت گرفته برای توسعه اشراف اطلاعاتی فنی شامل تصویری و الکترونیکی می‌توان گفت امروز شاخص‌های امنیتی سیستان و بلوچستان با دیگر نقاط کشور تفاوت چندانی ندارد و این امر نویدبخش فراهم شدن زمینه فعالیت سرمایه‌گذاران و تلاشگران عرصه‌های گوناگون برای حضور فعال و توسعه اقتصادی منطقه است.