رکب به اردنی‌ها


آفتاب یزد - گروه شبکه: چندی پیش فدراسیون فوتبال اردن در نامه‌ای رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا درخواست کرد که جنسیت دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران مورد بررسی قرار گیرد. اشاره اردنی‌ها مشخصا به زهره کودایی دروازه بان اول تیم ملی فوتبال بانوان ایران است که در بازی با اردن با مهار چند ضربه پنالتی تیم حریف، اردنی‌ها را در صعود به جام ملت‌های آسیا ناکام گذاشت. این ماجرا در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و بسیاری آن را توهین‌آمیز قلمداد کردند. در این باره کتایون خسرویار سرمربی سابق تیم ملی ایران نیز ادعای اردنی‌ها علیه دروازه‌بان تیم ذوب آهن را رد کرده و گفته است: «ما با هم، هم‌تیمی بودیم و ۸ سال با او زندگی کردم. او یکی از دوستان صمیمی من است. او همچنین در گرفتن ضربات پنالتی مهارت دارد.» حالا خبر می‌رسد که کنفدراسیون فوتبال آسیا پاسخ این اتهام اردنی‌ها را داده و گفته است: «زهره کودایی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران جنسیت زن دارد و شکایت اردنی‌ها رد است.»
اما این پایان ماجرا نیست چرا که در فضای خبری این طور گفته شده است که زهره کودایی به خاطر اتهامی که فدراسیون فوتبال اردن به او زده درخواست غرامت یک میلیون دلاری داشته است. فدراسیون فوتبال اردن هم نسبت به این خبر که دروازه بان تیم ملی فوتبال بانوان ایران درخواست غرامت یک میلیون دلاری از آن‌ها به خاطر اتهامی که به وی وارد کرده اند، داشته است، واکنش نشان داد. یک منبع درفدراسیون فوتبال اردن در این باره به خبرنگار سایت الکوره گفت: «فدراسیون فوتبال هیچ درخواستی برای پرداخت غرامت به بازیکن ایران دریافت نکرده و بر خلاف شایعاتی که در فضای مجازی و رسانه‌ای مطرح شده مکاتبه‎ای در این خصوص با این فدراسیون انجام نشده است. آنچه ما انجام دادیم ارسال درخواست رسمی به کنفدراسیون فوتبال آسیا جهت تعیین و اعلام رسمی جنسیت دروازه‌‎بان تیم ملی ایران بوده که تا کنون پاسخی دریافت نکرده‌ایم. این اولین بار نیست که جنسیت بازیکنان تیم ملی بانوان ایران مورد بررسی قرار می‌گیرد و پیش از این در سال ۲۰۱۵ هم برخی از فدراسیون‌های دیگر چنین درخواستی را مطرح کرده بودند.» از سوی دیگر سایت الکوره نوشته است: «پرونده شکایت فدراسیون اردن از زهره کودایی دروازه بان تیم ملی بانوان ایران هنوز در جریان است. منابعی از کنفدراسیون فوتبال آسیا به ما خبر دادند شکایت فدراسیون اردن همچنان در حال بررسی است و هنوز تکلیف این موضوع مشخص نشده است. باید دروازه بان ایران به کمیته پزشکی AFC فراخوانده شود تا تست‌های پزشکی روی این بازیکن انجام شود و در نهایت تصمیم نهایی صادر شود. منابع AFC اعلام کردند کمیته مخصوص بانوان در AFC شکایت اردن را دریافت کرده و هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه گرفته نشده و آنچه که در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد.»
> واکنش کاربران
حالا بار دیگر این ماجرا مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و واکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.


یکی ازکاربران در این باره نوشته است: «اگه اروپا یا آمریکا بود میتونست به خاطر صدمه روحی بابت تهمت غرامت بگیره ولی اینجا بعید میدونم».
کاربر دیگری گفته است: «مگه خود afc همه مدارک رو قبلش از تیم‌ها نمیگیره؟ بررسی مجدد معنی نداره و فقط ضعف خودشون رو نمایان میکنه».
دیگری نوشت: «اگه هر کی هر کیه فدراسیون ایرانم درخواست تست از چند بازیکن اردن رو مطرح کنه!»
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «خوب فدراسیون باید این کار رو بکنه و بابت این قضیه حداقل اعتراض کنه. یجوری که هر دفعه با کسی بازی کرد دیگه لازم نباشه همه آزمایش بدن».