به دنبال یک قاتل نااهل!

امید مافی‪-‬ پس از دربی بیهوده و بی‌مزه نود و هفت حالا چشم دوستداران فوتبال به ایستگاه نهم لیگ است تا شاید تیم‌های مدعی مصرانه بکوشند تا در لاین سبقت قرار گیرند و فاصله خود را با حریفان بیشتر و بیشتر کنند.
ارتش سرخ که حالا با پانزده امتیاز خود را به جمع مدعیان فتح جام رسانده امروز برای صید سه امتیاز و رسیدن به صدر باید نود دقیقه دروازه تیم فانوس به دست هوادار را به توپ ببندد. تیمی که از آخر در رده دوم ایستاده و بعید به نظر می‌رسد در بعدازظهر پاییزی سه امتیاز حساس را به سرخ‌ها تعارف نکند. پسران یحیی اگر بتوانند از این ایستگاه گذر کنند شاهد هم آوازی دست‌ها پای جعبه رنگی خواهند بود.
قشون آبی اما اینبار در پایتخت به مصاف همسایه دیوار به دیوار خود خواهد رفت. چشم در چشم شدن با مسافران پیکان اتفاق ساده‌ای نیست و اگر فرهاد بخواهد سکوت نگاهش با سقوط رویاها همگام نشود باید از باند فرانسوی تیمش بخواهد دست از انفعال و بی‌رمقی بردارند و به وقت مقتضی پیکان را به آتش بکشند تا سریال تساوی‌های روح خراش استقلال بالاخره تمام شود و آبی‌ها تنها به توقف در روزهای ملتهبی که بوی تشویش می‌دهند دلخوش نباشند.
اما گل گهر صدرنشین برای آنکه به ترکتازی‌اش ادامه دهد امروز ارتش بلاتکلیف و از پیش باخته پدیده را پیش رو دارد. امیر قلعه که تا اینجا گل کاشته خوب می‌داند با مات کردن اکبر اوتی در سناباد کاری خواهد کرد که دست رقیبان تا بن دندان مسلح بدین زودی‌ها به سیرجانی‌ها نرسد. سه امتیاز نبرد امروز گل گهر را نوزده امتیازی خواهد کرد تا در انبوه حیرت، سربازان ژنرال آرام و رازناک هم آواز ابرها شوند.


و بالاخره اینکه سپاهان زخمی که چند روز از ناکامی‌اش برابر گل گهر می‌گذرد و به قافیه باخته خو گرفته برای آنکه خود را باز یابد و از قافله مدعیان عقب نماند امروز گریز و گزیری ندارد جز آنکه نفت آبادان را در خانه به آتش بکشد و دلتنگی توپچی‌هایش را به تماشای چند شاخه‌گل سنجاق کند تا علی منصور به دنبال یک قاتل نااهل تمام کوچه‌های نصف جهان را بگردد.
تا عصر چیزی نمانده. چشم انتظار می‌مانیم تا ببینیم کدام تیم‌ها با خروج از بن بست به لژنشین لیگ بدل خواهند شد و کدام تیم‌ها در غروب پنج شنبه افول خود را به نظاره خواهند نشست و با چشمان کاملا بسته به تقدیر محتوم خویش خیره خواهند شد.
این قصه سر دراز دارد...