غیرت ایرانی ما را به موفقیت می‌رساند

حامد جیرودی/ تیم ملی فوتبال بانوان ایران در اردویی که از ۲۷ آذر آغاز شده و تا ۸ دی ادامه خواهد داشت، به سر می‌برد تا خود را برای اولین حضورش در جام ملت‌های زنان آسیا آماده کند؛ رقابت‌هایی که از 30 دی آغاز می‌شود و تیم ملی باید در مرحله گروهی آن به مصاف چین، چین تایپه و هند برود که بازی‌های سختی محسوب می‌شوند. با این حال، نه تنها برنامه‌ای قوی برای آماده‌سازی تیم ملی در نظر گرفته نشده که حتی یک بازی تدارکاتی خارجی هم در این راستا وجود ندارد. شرایطی که صدای کادرفنی را درآورده و در این بین قرار است شاگردان مریم ایراندوست شنبه آینده در دیداری درون اردویی که در مرکز ملی فوتبال برگزار می‌شود به مصاف ذوب آهن بروند. هاجر دباغی مهاجم 22 ساله تیم ملی فوتبال بانوان که یکی از نفرات حاضر در این اردو است، در خصوص شرایط تیم به خبرنگار«ایران» گفت:«اردوی فعلی که تا چهارشنبه هفته آینده ادامه دارد برای‌مان بسیار مهم است چرا که باید برنامه‌های کادرفنی را مرور کنیم و مربیان هم شرایط بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دهند. خوشبختانه شرایط خوبی در اردو حاکم است و روز به روز آماده‌تر و همدل‌تر می‌شویم تا در جام ملت‌های آسیا شرکت کنیم.» او درباره برگزار نشدن بازی‌های تدارکاتی مناسب با تیم‌های خارجی چنین نظر داد:«مسلماً برگزاری بازی‌های دوستانه می‌توانست مؤثر باشد و شرایط را برای رسیدن به آمادگی بیشتر مهیا کند. بنابراین باید با تمرینات بیشتر این کاستی را جبران کنیم. باید این تفکر را داشته باشیم که بیشتر بجنگیم.»
دباغی که از سال 2018 تاکنون 8 بازی ملی انجام داده، درباره مصاف با 3 تیم همگروهی ایران هم صحبت کرد:«چین، چین تایپه و هند حریفان سرسختی هستند. از زمان قرعه‌کشی و مشخص شدن گروه‌ها، آنها 5، 4 بازی تدارکاتی خوب برگزار کرده‌اند ولی ما هم ناامید نیستیم و تلاش می‌کنیم که به موفقیت برسیم.»
تیم ملی با مشکلات خاص دیگری هم دست و پنجه نرم می‌کند؛ تعدادی از بازیکنانی که ایراندوست به تیم ملی دعوت کرده، حاضر به شرکت در اردو نشده‌اند. زهرا قنبری یکی از جدیدترین بازیکنانی است که از حضور در اردوی تیم ملی کناره‌گیری کرده و بازیکنان دیگری مانند زهرا علیزاده، افسانه چترنور، شبنم بهشت و زهرا خواجوی هم قبل از این در اردوی تیم ملی به دلایل مختلف حاضر نشدند. دباغی درباره غیبت این بازیکنان چنین واکنشی داشت: «من بازیکن هستم و نظر شخصی در این باره ندارم اما در مرحله قبل هم چنین اتفاقی افتاد و چند بازیکن در تیم ملی حضور پیدا نکردند ولی ما خیلی خوب نتیجه گرفتیم و برای اولین بار از گروه‌مان صعود کردیم تا یکی از تیم‌های حاضر در جام ملت‌ها باشیم. فوتبال یک بازی تیمی است و ما کادرفنی فوق‌العاده‌ای داریم که می‌تواند همه چیز را بخوبی مدیریت کند.»
دباغی که بازیکن سپاهان است و سابقه خانم گلی لیگ برتر بانوان را هم دارد، درباره وضعیت خودش هم توضیح داد: «خدا را شکر در وضعیت خوبی قرار دارم و تمامی اردوها را هم در خدمت تیم ملی و کادرفنی بوده‌ام و امیدوارم در لیست نهایی تیم ملی هم قرار داشته باشم و بتوانم توانمندی خودم را نشان بدهم و به تیم ملی هم کمک کنم.»


فارغ از شرایطی که وجود دارد، چقدر می‌توان برای موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها شانس قائل بود؟ دباغی به این سؤال چنین پاسخ داد: «درست است که تیم‌های خیلی خوبی در این رقابت‌ها شرکت خواهند کرد و بازی‌های سختی را در پیش داریم ولی موضوعی که درباره تیم ما وجود دارد و در تیم ملی فوتبال آقایان هم صدق می‌کند، این است که ما با قلب‌مان فوتبال بازی می‌کنیم و یک غیرت ایرانی داریم که اگر بخواهیم به موفقیتی برسیم، به وسیله تعصب تیمی و تلاش می‌توانیم به آن هدف دست پیدا کنیم و برای همین خیلی امیدوار هستیم.»