کیسه تازه فوتبال برای بیت المال

نه، لفت‌ولیست‌های فوتبالی جماعت تمامی ندارد. تازه یاد گرفته‌اند که مردم را هم جلو بیندازند و با شعار اینکه فوتبال دلخوشی مردم است و تأثیرات اجتماعی زیادی دارد و با تهدید به اینکه شکست آن می‌تواند باعث ناهنجاری‌های گسترده شود کیسه دوخته‌اند برای تاراج بیشتر بیت‌المال، کیسه‌ای به مراتب بزرگ‌تر و عمیق‌تر از کیسه‌هایی که تاکنون داشته‌اند.
پیرمردی محترم که حاصل تمام دوران مدیریتش در فوتبال ایران این بلبشوی امروز و این فوتبال سراسر فساد و بدهکار به داخل و خارج است حالا مدعی شده بودجه فدراسیون فوتبالی که می‌خواهد در جام جهانی از گروه خود صعود کند، نباید از ۵۰۰ میلیون یورو کمتر باشد، ۵۰۰ میلیون یورو؟! با یک حساب سرانگشتی می‌شود ۱۶ هزار میلیارد تومان، عددی که حتی در مخیله ما هم نمی‌گنجد و به قولی صفرهایش از گوش‌هایمان بیرون می‌زند. عددی معادل پنج برابر بودجه کل ورزش کشور!
هرچند خوب می‌دانیم بیان چنین حرفی از دهان داریوش خان مصطفوی، زاییده تفکرات حاکم بر فدراسیون فوتبال است، اما بد نیست به جناب مصطفوی یادآور شویم که این درخواست را برای فوتبالی دارید که طی همین روز‌ها مشغول سند‌سازی است برای آنکه نکند از آسیا حذف شود و امثال شما کمتر بتوانند از بیت‌المال برداشت کنند و کمتر دست‌شان در جیب مردم برود. همین فوتبالی که شنیده می‌شود به راحتی سند‌سازی کرده تا ۶۰۰ میلیارد بدهی مالیاتی دو تیمش نادیده گرفته شود. همین فوتبالی که در تیم ملی‌اش تعداد بازیکنانی که در لیگ داخلی حضور دارند، به عدد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد.
وقاحت هم حدی دارد، اما ظاهراً فوتبالی جماعت این حد و مرز را شکسته، وقتی می‌گوید مردم ایران با فوتبال زندگی می‌کنند. به عنوان نگارنده این سطور، شاهد بودم که همین مردم و همین علاقه‌مندان به فوتبال چگونه حاضر بودند تیم‌های محبوب‌شان از رقابت‌های بین‌المللی حذف شوند تا شاید یک‌بار برای همیشه دست امثال مصطفوی‌ها، تاج‌ها و تمامی مدیرانی که طی سال‌های گذشته و همین امروز در فدراسیون و باشگاه‌ها به فوتبال کشور خیانت کرده و می‌کنند از سر فوتبال کوتاه شود و فوتبال نفسی بکشد و جان تازه‌ای بگیرد.


مردم ایران عاشق فوتبال هستند، اما این مردم در این وانفسای اقتصادی اینقدر مشکل دارند که دیگر نخواهند از جیب‌شان به اسم فوتبال و به کام شما خرج شود. کشور هم از صدقه‌سری مدیران فاسدی، چون مدیران فوتبال در بخش‌های مختلف اینقدر مشکلات دارد که به‌طور حتم رئیس‌جمهور و رئیس مجلس بیشتر دغدغه و همت خود را روی رفع این مشکلات گذاشته‌اند، نه اینکه به شما اجازه بدهند بیشتر از قبل دست در جیب مردم کنید و به اسم شادی دل آن‌ها چوب حراج به بیت‌المال بزنید.
تمام کنید این خیمه‌شب‌بازی را، چند روز گذشته را با سروصدای حذف پرسپولیس و استقلال از آسیا پشت سر گذاشتید، یک بازی کثیف برای اینکه مثلاً به هوادار فوتبال بگویید ما داریم برای دل تو کار می‌کنیم، اما دولت و مجلس نمی‌گذارند. حالا هم باز برای مطامع خودتان مشغول سندسازی هستید و می‌گویید می‌خواهیم دل هواداران را شاد کنیم، در حالی که دل هوادار فوتبال از مدیریت فوتبال خون است، نه از حذف تیمش در آسیا. هوادار فوتبال خوب می‌داند اگر مدیران فاسد و زیاده‌خواه از فوتبال کشور حذف شوند فوتبال این مملکت جان می‌گیرد و رشد می‌کند. فوتبالی که باید به سمت خصوصی‌سازی درست حرکت کند، اما مدیران قبلی و مدیران کنونی هیچ وقت اجازه آن را نخواهند داد، چون آن روز دست‌شان از جیب مردم و بیت‌المال کوتاه می‌شود و پایان کارشان فرامی‌رسد.