منابع یمنی اعلام کردند تلفات سنگین نیروهای وابسته به امارات در استان شبوه یمن

منابع یمنی از تلفات سنگین نیروهای وابسته به امارات در جریان نبرد با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان شبوه و ناتوانی بیمارستانهای شهر عتق از پذیرش زخمی‌ها خبر دادند.
به گزارش مهر به نقل از المسیره، منابع یمنی از تلفات سنگین نیروهای موسوم به العمالقه وابسته به امارات در استان شبوه خبر دادند.
بر اساس این گزارش، این منابع تاکید کردند که طی ساعات گذشته حدود ۱۰۰ نفر از نیروهای العمالقه به هلاکت رسیده اند.
این منابع افزودند که طی ۲۴ ساعت گذشته فقط در منطقه بیحان در جریان حملات راکتی و هوایی، ۱۵ نفر از این نیروها کشته و ۸۴ نفر دیگر زخمی شدند.


منابع مذکور تاکید کردند که منابع بیمارستانی در شهر عتق مرکز استان شبوه از انتقال شمار زیادی از زخمی شدگان به این بیمارستان خبر دادند.
همزمان بیمارستانها در شهر عتق مرکز استان شبوه یمن اعلام کرده اند که از پذیرش مجروحین به علت بالا بودن آمار تلفات نیروهای العمالقه، ناتوان هستند.
از سوی دیگر حسین العزی معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن فاش کرد که نیروهای العمالقه به علت شمار زیاد مجروحان و ناتوانی بیمارستان‌های شهر عتق از پذیرش آنها، هتل ها را اجاره کرده اند.
وی افزود: به علت کمبود پزشک آمار تلفات نیروهای وابسته به امارات بالا رفته است.
همزمان منابع یمنی از نبرد سنگین در اطراف شهر عسیلان و درهم شکستن این نیروها خبر دادند و اینکه نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن بر این منطقه تقریباً به شکل کامل مسلط شده اند.
ساعاتی قبل هم یک منبع نظامی یمنی از کشته شدن «سمیح جراده» فرمانده تیپ دوم نیروهای تحت فرمان امارات موسوم به «عمالقه» در عملیات تک تیراندازان نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در استان شبوه خبر داد.
به گفته این منبع نظامی، سمیح جراده از برجسته‌ترین فرماندهان میدانی گروه‌های سلفی در یمن بود و کشته شدن او خسارت بسیار سنگینی برای امارات به شمار می‌رود.
این تحول در حالی است که روز گذشته نیز «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن از توقیف کشتی نظامی امارات در سواحل الحدیده خبر داد و گفت این کشتی حامل تسلیحات نظامی بوده است.
در همین ارتباط، «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «انصارالله» ضمن موفقیت آمیز توصیف کردن عملیات توقیف کشتی نظامی امارات، گفت این عملیات حقیقتاً بی سابقه بود و در چارچوب مقابله با تجاوزگری عربستان سعودی و متحدانش انجام شد.
سایر اخبار این روزنامه
در روز نخست مذاکرات پس از تایم اوت ژانویه چه گذشت؟ ادامه مارتن مذاکره در ۲۰۲۲ ژوبین صفاری بیداری روی خط واقع‌گرایی روایتی از مسافران بامدادی اتوبوس‌های تندرو ما زامبی‌های شب نیستیم پانزدهمین دوره حراج تهران برگزار خواهد شد بزرگ‌ترین حراج هنری کشور و حاشیه اصالت‌سنجی ارزاق عمومی مردم طی یک سال چقدر گران شده است؟ چهار دلیل اصلی افزایش مدام قیمت‌ها مالیات بیش از ۲۰۰۰ خانه خالی قطعی شد پایانی برای محتکران خانه‌ وزیر نیرو مامور رسیدگی شد پیگیری وضع سیل‌زدگان استان‌های جنوبی از سوی رئیس‌ جمهوری رئیس قوه قضائیه با حضور در دیوان محاسبات مطرح کرد قانون خوب، بودجه‌ریزی دقیق و نظارت مکفی سه ضلع کلیدی حکمرانی مطلوب نمایندگان مجلس ۲۹۰ یا ۳۳۰ یا ۳۵۰ نفر‌؟ بهارستان و یک معادله سه‌مجهولی روایت ناطق نوری از رد شدن سردار سلیمانی در گزینش سپاه حضور در سوریه اقدام هوشمندانه رهبری بود معاون حقوقی قوه قضائیه: ۱۲۷ متهم برای ترور سردار سلیمانی شناخته شدند منابع یمنی اعلام کردند تلفات سنگین نیروهای وابسته به امارات در استان شبوه یمن تصویب کلیات بودجه سال ۱۴۰۱ در کمیسیون تلفیق بودجه