در باب اظهارات استاندار فارس

فتح اله دهقان ‪-‬ انتقاد تند استاندار فارس از پزشکان بازخورد زیادی داشته و مورد اعتراض ایرانیان و جامعه پزشکی قرار گرفته، همچنین کاربران شبکه مجازی در حجم وسیعی به آن پرداخته اند. جالب اینکه مقام معظم رهبری تنها چند روز قبل، از مهاجرت نخبگان انتقاد کردند. جا داشته و دارد که سخنان ایشان آویزه گوش کسانی شود که با افکار، گفتار، رفتار و عملکرد خود موجب رنجش نخبگان شده و موجب مهاجرت و جلای وطن آنها می‌شوند.
نخبگان هر سرزمینی سرمایه‌های بی‌بدیلی هستندکه‌از هر نسلی گلچین می‌شوند. اگر بگوییم نخبگان گل سرسبد نسل‌ها هستند، سخنی به گزافه نگفته‌ایم. جایگاه نخبگان به عنوان اساسی‌ترین عنصر و عامل توسعه وپیشرفت کشور تحت عنوان «عامل انسانی» تبلور می‌یابد. زیرا نه تنها توسعه و پیشرفت بدون متخصصین، محلی از اعراب ندارد بلکه اداره مطلوب امور نیز میسر نیست.
در دنیای به شدت علمی، تخصصی، پیچیده، جدید و در دوران حساس، بحرانی و سرنوشت‌ساز کنونی جا دارد به جامعه نخبگان به مثابه ناجیان کشور میدان داده شده و مورد احترام و تکریم واقع شوند.
زیرا در غیاب نخبگان که متصف به تخصص، مهارت، فن سالاری، تجربه و به تبع آن احساس مسئولیتی برخاسته از شناخت و تعهدی وجدانی به امور دارند، افرادی ریاکار، بی صلاحیت، غیرمتخصص، بی تعهد که حربه آن‌ها سالوسی، دروغ، اغراق وانگیزه‌ای جز نشستن بر صندلی مناصب برای تامین منافع شخصی به قیمت نابودی کشور ندارند


جایگزین نخبگان خواهند شد که نه تنها به اداره بهینه امور کمک نخواهد کرد بلکه عملکرد آن‌ها باتلاقی ایجاد خواهد کرد که همگان را خواهد بلعید و نتیجه آن بحران‌سازی برای کشور خواهد بود.
اما، در خصوص پزشکان که مخاطبین خاص این انتقاد بوده‌اند، ایرانیان همواره شاهد خدمات و فداکاری کادر درمان به آحاد مردم بوده وهستند. لازم به ذکر است که؛
در همه علوم، خاصه علم پزشکی، استعداد و ذوق ذاتی افراد قابل اغماض نیست.
به عنوان مثال؛ پیوند اعضا که در شیراز توسط استاد مبرز و افتخار جامعه پزشکی جهان و بشریت «دکتر ملک حسینی» و همکاران ایشان انجام می‌شود می‌توان اشاره نمود.
القصه، مردم ایران قدردان نخبگان این مرز و بوم بوده و هستند و به این عزیزان که مایه مباهات ایرانیان هستند افتخار می‌کنند.
مسئولین و کارگزاران باید در خدمت مردم بوده، احترام نخبگان و متخصصین را داشته و در افکار، گفتار و رفتار منزلت و شان آنها را مد نظر داشته باشند.
البته، ایرانیان از نخبگان و پزشکان در این شرایط سخت اقتصادی انتظار دارند مراعات حال عموم رانموده و دین خود را به این سرزمین ادا نمایند.
ختم کلام، حضور نخبگان در کشور و قرار گرفتن آنها در جایگاههای تخصصی و مصادر امور موجب توسعه وپیشرفت کشور خواهد شد که رفاه و آسایش عمومی ثمره آن خواهد بود.
مهاجرت و جلای وطن نخبگان زمینه قرار گرفتن افراد فاقد تخصص، تعهد، فرصت طلب، سودجو و بی مسئولیت در جایگاه‌ها و مسئولیت‌ها را فراهم که موجب رانت خواری، فساد و عقب ماندگی و عدم توسعه کشور خواهد بود و بی شک خواست بیگانگان، رقبا و دشمنان این مرزو بوم است.