شفاف‌سازی درباره انتصاب مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس

آفتاب یزد: پیرو درج گزارشی با عنوان «دوربین مخفیه؟» مورخ ۲۱/۱۰/۱۴۰۰ در صفحه نخست روزنامه آفتاب یزد، مدیریت برند، مسئولیت اجتماعی و روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس توضیحاتی را به دفتر روزنامه ارسال کرده که بدین شرح است:
پیرو مطرح شدن برخی انتقادات و ابهامات پیرامون انتصاب دکتر عبدالعلی علی عسکری به سمت مدیرعاملی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، به رسم پاسخگویی و شفاف شدن افکارعمومی درباره چرایی این انتصاب توضیحاتی ارائه می‌شود:
- عمده نقدهای مطرح شده درباره انتصاب آقای علی عسکری ناظر به‌عدم تناسب تحصیلات و سوابق ایشان با مسئولیت جدید است در حالی که با نگاهی به مدارک تحصیلی و دانشگاهی وی مشخص میشود که اتفاقا تحصیلات ایشان با مسئولیت جدید مرتبط است. علی عسکری دارای مدارک تحصیلی عالی مهندسی برق-الکترونیک از از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه تهران و دکترای مهندسی صنایع - سیستم بهره وری از دانشگاه علم و صنعت است.
- درباره سوابق کاری آقای علی عسکری نیز موارد قابل توجه از مدیریت کلان در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و مالی دیده میشود. ایشان مسئولیت‌های جدی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از جمله در زمینه تحقیق و راه‌اندازی خطوط تولید نیازهای دفاعی در حوزه‌های مختلف از جمله مدیریت گروه صنایع تسلیحات دریایی، صنایع خودکفایی ناحیه تهران و مدیریت مجتمع صنعتی شهید حسن باقری را تجربه کرده است. همچنین در تجربه مدیریتی ایشان، سازمان‌های مهم اقتصادی از جمله بنیاد تعاون سپاه، فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه دیده می‌شود.


- یکی دیگر از ویژگی‌های جناب علی عسکری، تجربه مدیریت کلان و ملی است. ایشان بواسطه در اختیار داشتن مسئولیتهای ملی و به تبع آن حضور در جایگاه‌های عالی تصمیم‌گیری از جمله هیئت دولت اندوخته مناسبی برای مدیریت بزرگترین و حساس‌ترین هلدینگ اقتصادی و صنعتی کشور در اختیار دارد.
- انتصاب جناب علی عسکری به سمت مدیرعاملی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس توسط هیئت مدیره این شرکت که از قضا بزرگترین شرکت بورسی کشور با سهامداران انبوه و تراز مالی و سود و زیان شفاف است در فرآیندی قانونی و شفاف صورت گرفته و از دید هیئت مدیره، این انتخاب بر مبنای تخصص، تعهد و شایستگی انجام شده است و با توجه به حضور این شرکت در بورس و شفاف بودن تراز مالی، به راحتی می‌توان در زمان معین درباره عملکردها قضاوت کرد.