پیگیری جرم مشهود

آرمان: پس از اتفاقاتی که در حاشیه راهپیمایی روز قدس رخ داد، بسیاری انتظار داشتند مسئولان قضائی به موضوع ورود کنند تا پیگیر هتاکی‌هایی شوند که به رئیس‌جمهور و منتخبان مردم صورت گرفت. این هتاکی‌هایی که در روز جمعه هفته گذشته رخ داد، واکنش‌های متعددی را در پی داشت. گفتنی است این رویه البته مسبوق به سابقه است، چنان‌که علی لاریجانی، رئیس مجلس، نیز پیش از این در شهر قم مورد هجمه این عناصر خودسر قرار گرفته و علی مطهری نیز در شهر شیراز شاهد چنین رفتارهایی بود.
ورود دادستانی
پس از اتفاقات روز قدس بود که مسئولان و مردم هرکدام به نحوی به این موضوع انتقاد کردند و از مسئولان قضائی درخواست کردند که به موضوع ورود کند. دادستانی کل نیز با همکاری دادستان تهران، پیگیر این ماجرا شده است تا با برخورد با عوامل آن راه تکرار آن را در آینده ببندد و همچنین افرادی که به ملت ایران توهین کرده‌اند تاوان آن را بدهند. دیروز حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، در رابطه با حادثه توهین به رئیس‌جمهور در روز قدس نیز گفت: قرار است دادستانی تهران و دادسرای تهران به این مساله ورود پیدا کنند و وزارت کشور و نیروی انتظامی مستندات خود را ارائه دهند.
واکنش دادستان


دادستان تهران با اشاره به حادثه توهین به رئیس‌جمهور در راهپیمایی روز قدس گفت که حــــــادثه دیروز جرم مشهود بوده است.عباس‌جعفری‌دولت‌آبادی در حاشیه تجدیدمیثاق مسئولان عالی قضائی با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران درباره ورود دادستانی به موضوع توهین به رئیس‌جمهور گفت: دادستانی تهران مانند سایر مواردی که تکلیف قانونی دارد به موضوع ورود می‌کند. در رابطه با حادثه روز گذشته چون جرم مشهود بوده و در منظر ماموران اتفاق افتاده، پلیس مکلف به ارائه گزارش خود به دادستانی بوده است. وی افزود: روز شنبه هم نامه‌ای به فرماندهی پلیس تهران و معاون وزیر اطلاعات ارسال کردم و درخواست شد نسبت به شناسایی عوامل حادثه دیروز اقدام شود. دادستان تهران اظهار امیدواری کرد که این حساسیت در مورد سایر قوا هم مطرح باشد.