خیره‌کننده‌ترین مناظر برفی ایران

قبلاً بارش برف مساوی بود با ساخت آدم‌برفی، تیوب‌بازی، سُر خوردن و صدای مردان زحمت‌کشی که برف پارو می‌کردند؛ اما حالا بارش برف برابر است با داغ شدن بساط سلفی و عکس. البته آسمان خیلی از شهرها مثل مشهد هنوز سفید نشده، اما بد نیست برای وقت مناسبش چند نکته برای عکس‌برداری در روزهای برفی را مرور کنیم. همچنین بارش برف سنگین در بیشتر شهرهای کشورمان، باعث ثبت تصاویر ماندگاری از طبیعت زمستانی شده است که در پرونده امروز، تعدادی از آن‌ها را هم خواهید دید.
تکنیک‌های عکس خودمانی در روزهای برفی
1) نورطبیعی را از دست ندهید| عکاسی در شب‌های برفی زیباست اما ابزار و مهارت زیادی می‌خواهد، چون انعکاس نور فلش گوشی در برف خیلی عکس‌ها را خراب می‌کند؛ اما در نور طبیعی یک فرصت جذاب برای ثبت یک لحظه شیرین را دارید.
2) تنظیمات و ابزار مخصوص| اگر می‌خواهید با دوربین عکس بگیرید حتماً تنظیمات مخصوص روز و شب برفی را یاد بگیرید و حتی بخشی از کار را در منزل انجام دهید، چون با سرمای هوا و حین بارش برف، خودتان و دوربین گرامی‌تان برای تنظیم مکرر اذیت می‌شوید. دستکش، بررسی باتری، محافظ سه پایه و کوله برای محافظت از دوربین برابر برف را هم فراموش نکنید.  
3) منوپاد داشته باشید| یک سلفی خوب از خودتان یا جمع‌تان با توجه به‌این‌که در روزهای برفی هوا تمیز است و عمق بهتری در عکس مشخص است نیاز به ابزاری مثل منوپاد دارد تا فاصله گوشی از شما بیشتر باشد.
4) از مزایای روزهای برفی استفاده کنید| همان‌طور که گفتیم هوای تمیزتر و میدان دید بهتر از مزایای این روزهاست. در کنار این‌ها سایه‌های بلند به‌خاطر نوع قرارگیری خورشید و همین‌طور بارش برف در نزدیکی منابع نور مثل چراغ خیابان از فرصت‌های خوبی است که در شب و روز برفی دارید تا عکس خودتان یا منظره را جذاب‌تر کنید.
5) برف تازه| سعی کنید با برف سفید و تازه عکس بگیرید، اگر هم ردپایی روی برف هست تازه باشد تا ایده‌محور باشد. برفی که یک دست نیست عکس شما را خراب می‌کند.
6) ایده‌های مستقیم| هرچند خیلی از ایده‌ها به‌شدت تکراری هستند، اما می‌توانید از پرتره پشت پنجره برفی، گرفتن اشیای مقابل برف، چراغ‌های شهر به‌ویژه از روی پل، منظره خیابان، برف روی دیوار، قلب برفی  و... استفاده کنید. ایده فنجان و لیوان چای و قهوه مقابل برف به‌شدت تکراری است. همین‌طور برف ریختن روی هوا و پرش و...
7) ژست سلفی| سعی کنید در سلفی سرتان پایین نباشد تا اخمو به‌نظر نرسید. قوز هم نکنید و در نهایت مواظب عکس خراب‌کن‌هایی مثل گربه‌ها، بچه‌ای که پشت سر گریه می‌کند و هر چیزی که منظره شما را خراب می‌کند باشید. در نهایت هم فراموش نکنید زود عکس بگیرید تا از سکوت و حس خوب روز برفی عقب نمانید.
 
ترکیب جنگل و دشت
منطقه ییلاقی اسالم استان گیلان از طریق جاده‌ای به شهرستان خلخال استان اردبیل متصل می‌شود. اقلیم کوهستانی و ترکیب جنگل و دشت در زمستان و پس از بارش برف، طبیعتی زیبا با مناظری بکر را به وجود می آورد.(عکس از فارس)


 
 
 
 
پاوه در یک روز برفی
پاوه یکی از شهرهای شمالی استان کرمانشاه است که در همه‌ فصول زیباست. این منطقه بسیار خوش آب و هواست و در کنار کوهستان شاهو قرار گرفته‌است. ساکنان این شهر کُرد هستند و به گویش هورامی تکلم می‌کنند. این عکس را «آزاد قاری» ثبت کرده است.
 
 
 
 
 
خانه‌های صخره‌ای زیر برف
کندوان در استان آذربایجان‌شرقی، یکی از سه روستای صخره‌ای جهان است که جذابیت بی‌نظیری دارد. از خصوصیات بارز خانه‌های صخره‌ای کندوان این است که هوای داخل آن‌ها در زمستان گرم و تابستان خنک است.(عکس از ایرنا).
 
 
 
دریاچه یخی
قابی زمستانی از دریاچه یخ‌زده گَهَر در استان لرستان را مشاهده می‌کنید که زیبایی توصیف نشدنی دارد.(عکس از مشرق‌نیوز)
 
 
 
 
 
استراحت زیر برف
یک شنبه بیست‌وششم دی‌ماه، بعد از دو سال استان کردستان، برفی شد. اگر چه رفت‌وآمد در جاده‌ها کند و دشوار شده‌است اما نفس تازه و خنک برف، این استان را از همیشه زیباتر کرده ‌است. عکسی را که می‌بینید، «بختیار صمدی» در سنندج ثبت کرده‌است.
 
 
استخر یخ
محمد سینا که کوهنورد است و در صفحه‌اش به طور تخصصی از کوه‌های تهران می‌نویسد، با انتشار این عکس در توضیحش نوشته: «استخری یخ‌زده واقع در ارتفاع ۲۲۵۰ متری مسیر صعود به قله‌ دارآباد.»
 
 
 
 
کوه همیشه برفی
دالامپر در 48 کیلومتری ارومیه واقع شده و در مرز سه کشور عراق و ترکیه و ایران قرار دارد. این کوه با ارتفاع 3500 متری از سطح دریا تقریبا در تمام سال پوشیده از برف است اما در فصل زمستان شما منظره منحصر به‌فردتری از این منطقه خواهید دید.(عکس مربوط به سال 99 است)
 
 
 
جاده هیجان‌انگیز برفی
این تصویر دیدنی از جاده جنگلی دالخانی در ارتفاعات رامسر که توسط برف سفید پوش شده، یکی از هیجان انگیزترین مقاصد زمستانی کشور محسوب می‌شود.(عکس مربوط به سال 99)