اعزام تام‌الاختیار‌ها به شمال برای عقب‌نشینی قطعی ویلا‌های دولتی

رئیس‌جمهور ضرب‌الاجل ۲۰ روزه برای رفع تصرف ساحل‌خواری دولتی‌ها صادر کرد. امروز هم بناست معاون اجرایی برای پیگیری دستورات رئیس‌جمهور عازم شمال شود. «جوان» دو روز پیش و پس از دستور رئیس‌جمهور، پیش‌بینی کرده‌بود که عقب‌نشینی دولتی‌ها از ساحل، به‌رغم تأکید آقای رئیسی، در پیچ و خم اجرا گم خواهد شد. روز گذشته یک ملک متعلق به بهزیستی در ساحل بابلسر تخریب شد، اما آنطور که از اظهارنظر‌های گوشه کنار برمی‌آید، قرار است دستور رئیس‌جمهور مشمول مرور زمان و احیاناً به فراموشی کامل هم سپرده شود!
روز گذشته پلاژ متعلق به سازمان بهزیستی در ساحل بابلسر با حضور تعدادی از مسئولان تخریب شد. طبق آنچه سخنگوی دولت در توییتر گفته، امروز معاون اجرایی رئیس‌جمهور همراه نمایندگان تام‌الاختیار وزرا برای پیگیری اجرای مصوبات و دستور اخیر رئیس‌جمهور عازم گیلان خواهند شد. ظاهراً رئیس‌جمهور دستورات اکیدی برای جلوگیری از فرار مسئولان از این آزادسازی‌ها صادرکرده است.
مجتمع آموزشی و فرهنگی شهید عظیمی، بزرگ‌ترین مجتمع بهزیستی استان مازندران است که در سال ۴۲ به منظور برگزاری اردو‌های تفریحی و تابستانه برای فرزندان پرورشگاهی و خانواده‌های بی‌بضاعت ساخته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به بهزیستی مازندران واگذار شد و از آن زمان تاکنون در اختیار سازمان بهزیستی برای خدمات‌دهی به جامعه زیر پوشش این نهاد است. این مجتمع فرهنگی دو سالن ورزشی، سالن آمفی تئاتر، سالن جلسات و ۲۱ خوابگاه با ظرفیت بیش از ۴۰۰ مددجو دارد. بعد از آزاد‌سازی راه دسترسی مردم به ساحل در مجتمع بهزیستی، حریم ۶۰ متری سواحل تحت تصرف بانک کشاورزی در بابلسر نیز آزاد‌سازی شد تا مسیر سواحل برای دسترسی مردم به دریا هموار شود.
به‌رغم این موارد، استاندار مازندران، یعنی یکی از استاندار‌هایی که قرار است دستور رئیس‌جمهور را مستقیم اجرا کند، در یک گفت و گوی تلویزیونی، تعیین تکلیف اجرای قانون پاکسازی حریم سواحل دریای خزر را به پنج ماه دیگر موکول می‌کند! استاندار مازندران در این گفت و گوی تلویزیونی مدعی‌شده است که فقط ۲، ۳ درصد ساحل هنوز آزاد نشده است! مشاهدات عینی این موضوع را تأیید نمی‌کند. مسافران شمال در نقاطی برای رسیدن به ساحل باید کیلومتر‌ها مسافت طی کنند. بماند که حتی هنگام رانندگی کنار جاده ساحلی شمال، برای دیدن دریا باید از لابه‌لای ساختمان‌ها و ویلا‌های ساحلی سرک کشید بلکه بتوان آب را دید!
رصد و گزارش مستمر می‌تواند امید اجرای این دستور خوب را زنده نگه دارد. کیست که نداند دستگاه‌های دولتی آنقدر خودشان را دست بالا می‌گیرند که در مواردی حتی زور دستور رئیس‌جمهور هم به آن‌ها نمی‌رسد و با هزار ترفند از دستور استنکاف می‌کنند.