تروریست جمشید شارمهد: ما خجالت نمی‌کشیم کسی را بکشیم!

«ما خجالت نمی‌کشیم کسی را بکشیم، مگر انفجار شیراز را انکار کردیم؟! ما ترور می‌کنیم، وحشت ایجاد می‌کنیم» این بخشی از فیلم سخنان جمشید شارمهد، سرکرده گروهک تروریستی تندر است که دیروز در جلسه محاکمه او پخش شد.
جمشید شارمهد را ابتدا از زبان متن کیفرخواست که نماینده دادستان در جلسه دادگاهی دیروز قرائت کرد، بشناسیم: «جمشید شارمهد متولد ۱۳۳۴ تبعه ایران و دارای تابعیت مضاعف آلمان و اقامت در امریکاست. وی متهم است به افساد فی‌الارض از طریق طراحی و هدایت اقدامات تروریستی».
گروهک تندر را کسی در ایران چندان نمی‌شناسد. اگر قرار باشد این گروهک را معرفی کنیم، شناسنامه آن‌ها قتل و جنایت‌هایی است که علیه مردم ایران انجام داده‌اند. برای معرفی کردن گروهکی که جمشید شارمهد سرکردگی آن را بر عهده دارد، باید گفت این گروهک همانی است که ۲۴ فروردین ۸۷ در حسینیه سیدالشهدای شیراز بمب کار گذاشت و باعث شهادت ۱۴ نفر و مجروح شدن حدود ۳۰۰ نفر از مردم از جمله ۱۵ کودک شد. برای معرفی این گروهک باید گفت اینان همان کسانی هستند که سال ۸۸ بمبی را در کفشداری حرم امام خمینی منفجر کردند. تلاش برای بمبگذاری در سد سیون شیراز در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۵، برنامه‌ریزی جهت ترور مسئول پروژه سد، آتش‌سوزی در هتل جهان تهران هنگام ساخت و تهیه بمب جهت انفجار در حوزه علمیه آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی از دیگر اقدامات گروهک تندر است که در متن کیفرخواست جمشید شارمهد آمده است و دیروز توسط نماینده دادستان در جلسه دادگاه قرائت شد.
از دی ماه ۱۳۸۵ که فرود فولادوند، سرکرده تندر ناپدید شد، جمشید شارمهد سرکردگی این گروهک را بر عهده دارد. او ۱۱ مرداد ۹۹ و بر اساس اعلام وزارت اطلاعات کشورمان، «طی یک عملیات پیچیده» دستگیر شد. در بیانیه وزارت اطلاعات اشاره‌ای به مکان دستگیری شارمهد نشد و گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد کشور محل دستگیری او وجود دارد. سخنان نماینده دادستان


بهروز حسنی‌اعتماد، نماینده دادستان در جلسه دادگاه محاکمه شارمهد ضمن متن کیفرخواست توضیحاتی را به عنوان مدعی‌العموم بیان می‌کند. او اقدامات تروریستی این گروهک را «موجب ناامنی جامعه و به خاک و خون کشیده شدن مردم» توصیف کرده و ادامه می‌دهد: «گروهک تروریستی تندر در اواسط سال ۱۳۸۲ توسط تعدادی از عناصر سلطنت‌طلب به سرکردگی فتح‌الله منوچهری و فرود فولادوند با رویکرد تئوریزه کردن تروریست ضددینی در انگلستان تأسیس شد. این گروهک با بهره‌گیری از رسانه‌های دیداری، شنیداری و مجازی مطالب توهین‌آمیزی علیه دین مبین اسلام انجام داده است. پس از انتخاب شارمهد در سال ۸۵ به عنوان سرکرده گروه از رویکرد نرم به رویکرد سخت و تروریستی تغییر مسیر می‌دهد و به اقدامات تروریستی در اماکن مذهبی، اقتصادی و حساس می‌پردازد.»
نماینده دادستان سپس از اعترافات شارمهد می‌گوید: «متهم اعتراف کرده است مبادرت به اعمال تروریستی می‌کرده است و انفجار تروریستی حسینیه رهپویان وصال شیراز، کفشداری حضرت امام خمینی (ره)، انفجار سد سیون، هتل جهان و ساخت و تهیه بمب جهت انفجار در حوزه علمیه آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی توسط وی طراحی و برنامه‌ریزی شده است. انجام عملیات تروریستی در چهارشنبه‌سوری و انفجار یکی از بانک‌ها از جمله طرح‌های تروریستی بوده که وی در آن ناکام بوده است. این متهم همچنین قصد انفجار بمب در مقابل وزارتخانه امور خارجه ایران یا سفارت چین را داشته است که با دستگیری‌اش این اقدام تروریستی خنثی می‌شود. این متهم قصد انجام ۲۳ اقدام تروریستی داشته که موفق به انجام پنج مورد آن شده است.»
در ادامه جلسه دادگاه تصاویری از اقدامات تروریستی گروهک تندر و انفجار حسینیه شیراز به نمایش درآمد. ما خجالت نمی‌کشیم که مردم را بکشیم!
در ادامه جلسه دادگاه کلیپی از گفته‌های جمشید شارمهد پیش از دستگیری در دادگاه به نمایش گذاشته شد که متهم در این فیلم عنوان می‌کند که «ما خجالت نمی‌کشیم کسی را بکشیم، مگر انفجار شیراز را انکار کردیم، ما ترور می‌کنیم، وحشت ایجاد می‌کنیم.» در این کلیپ، لحظه انفجار بمب در حسینیه شیراز هم پخش شد که منجر به حزن و گریه خانواده شهدا شد. در جلسه دیروز تعدادی از خانواده شهدای عملیات‌های تروریستی این گروه حضور داشتند. ارتباط شارمهد با «اف‌بی‌آی» و «سی‌آی‌ای» و مقامات دولت امریکا
جمشید شارمهد با انجام عملیات تروریستی در شیراز و قتل مردم بی‌گناه، می‌تواند شایستگی خود را برای یک تروریست ایرانی بودن به غربی‌ها اثبات کند و مورد توجه افسران اف‌بی‌آی قرار می‌گیرد.
نماینده دادستان با بیان اینکه متهم بعد از انجام عملیات‌های خود با افسران امریکایی ارتباط برقرار کرده است، توضیح می‌دهد: «به گفته متهم اولین ارتباط او با اف‌بی‌آی بعد از انفجار شیراز بوده که آن‌ها در این دیدار برخی نکات امنیتی را به متهم تذکر داده‌اند. همچنین در اقاریر متهم آمده است که وی با دو سناتور محلی ملاقات داشته و درباره اهداف و اقدامات گروه تندر با آن‌ها صحبت کرده است.»
حسنی‌اعتماد می‌افزاید: «به گفته متهم سه نفر از اعضای اف‌بی‌آی با وی تماس گرفته‌اند و با او گفتگو‌هایی را داشته‌اند، همچنین متهم شارمهد در اظهارات خود مدعی است اگرچه افراد سیاسی به او کمک مالی نکرده‌اند، اما با اعزام تیم آی‌تی تمامی سیستم‌های رایانه‌ای او را ارتقا داده‌اند.»
حسنی‌اعتماد با اشاره به اقاریر متهم درباره ارتباطش با مقامات امریکایی می‌گوید: «به گفته شارمهد وی با ۹ نفر از افراد اف‌بی‌آی و سی‌آی‌ای ارتباط داشته است که آخرین دیدار او به ژانویه۲۰۲۰ بازمی‌گردد. متهم اظهار داشته است مقامات سیاسی امریکا به او هشدار داده‌اند از امریکا خارج نشود، زیرا در صورت خروج امنیت او را تضمین نمی‌کنند.»
نماینده دادستان با بیان اینکه متهم با اعضای سی‌آی‌ای نیز در ارتباط بوده است، اضافه می‌کند: «تمامی آی‌دی‌ها و پسورد‌های گروه در اختیار افسران اف‌بی‌آی قرار داشته است. همچنین متهم مکاتباتی را با وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور امریکا نیز داشته است.» ارسال نقشه فتح تهران برای ترامپ!
نکته بامزه‌ای که نماینده دادستان در مورد ارتباط متهم با مقامات دولت امریکا بیان می‌کند، این است که «شارمهد نقشه فتح تهران و راه کوروش را برای ترامپ، جان بولتن و هوک ارسال کرده است» و شاید به همین دلیل است که هوک در یکی از سخنرانی‌ها از گروهک تندر یاد کرده است!
همچنین بعد از انفجار حسینیه شیراز برخی رسانه‌های مکتوب امریکا و همچنین شبکه فاکس و سی‌ان‌ان با متهم مصاحبه داشته‌اند. همچنین نماینده دادستان می‌گوید: «دولت امریکا ویزای تأسیس شرکت تجاری، ویزای مخصوص قربانیان سیاسی و پناهنده به امریکا، حق معاملات، حق کسب و کار، خدمات بیمه و بازنشستگی و خدمات امنیتی را به شارمهد اهدا کرده بود.» تلاش برای ارسال طرح راه کوروش به رئیس رژیم صهیونیستی
حسنی‌اعتماد ادامه می‌دهد: «متهم از طریق یکی از عوامل خود با دو نفر از اعضای موساد آشنا شده و تلاش داشته است حمایت آن‌ها را جلب کند. در همین راستا با شخصی به نام یعقوب آشنا شده و تلاش داشته است طرح راه کوروش خود را به رئیس دولت رژیم‌صهیونیستی ارسال کند.» بیان شکایت خانواده شهدا: فرزندم را تکه‌تکه کردی!
در ادامه جلسه قاضی صلواتی گفت: بر اساس قانون پس از قرائت کیفرخواست شکایت خانواده شهدا باید مطرح شود، در این جلسه دو تن از نمایندگان خانواده شهدا شکایت خود را بیان می‌کنند، سپس انتظامی، نماینده خانواده شهدا در جایگاه قرار گرفت و گفت: «بنده از طرف خانواده شهدا و جانبازان از دادگاه تقاضای اشد مجازات را برای متهم دارم. همچنین می‌خواهم سایر سرکردگان گروهک نیز دستگیر و برای محاکمه به دادگاه بیایند. انتظامی خطاب به متهم شارمهد، عنوان کرد: «با افسران اف‌بی‌آی در ارتباط بودید، اما سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیرت کردند و هم اکنون برای محاکمه اینجا حاضر شدید. فرزند ما را تکه‌تکه کرده‌اید.»
در ادامه جلسه دادگاه، مریم سعدی، مادر شهید راضیه کشاورز در جایگاه قرار گرفت و گفت: «فرزند من انسانی مهربان، ورزشکار و محصلی توانمند بود، او به حسینیه سید‌الشهدا (ع) رفته بود تا با خدای خودش و حضرت زهرا (س) راز و نیاز کند، اما گروهک تروریستی تندر، دختر نوجوان و مظلوم و مهربانم را با انفجار به شهادت رساند، من به مظلومیت او فکر می‌کنم که در زمان انفجار و آن صدای مهیب چه بر سرش آمده است.»
این مادر شهید ادامه داد: «من از محضر دادگاه می‌خواهم مظلومیت ما را به گوش جهانیان برساند، باید جواب خون شهدای این عملیات تروریستی به گوش جهانیان برسد و آنان و اربابان این فرد باید پاسخگوی اعمال جنایتکارانه خود باشند.» در پایان این جلسه رسیدگی، قاضی صلواتی اعلام کرد: زمان و مکان جلسه بعدی متعاقباً اعلام خواهد شد.