جشن جهانی شدن گفتمان انقلاب اسلامی

در آغازین روز‌های پیروزی انقلاب اسلامی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بر این نکته مهم تأکید کردند که مستکبران جهان از عالمگیر شدن منطق ظلم ستیزی و استکبارستیزی و از صدور اسلام انقلابی و ظهور و گسترش گفتمان دینی در برابر دنیای کفر و شرک و الحاد و مکاتب انحرافی اعم از لیبرالیزم، سوسیالیزم، کمونیزم و... می‌ترسند. فریاد امام راحل بر سر دنیای کاپیتالیسم، امپریالیسم و همه ایسم‌های استثمارگر و استعمارگر هنوز در گوش وجدان‌های بیدار بشری در اقصی نقاط جهان طنین انداز است. امام (ره) در آیینه تمام نمای قرآن، درخشش حق و افول باطل را در پیروزی و غلبه اسلام بر کفار و استکبار به چشم می‌دید که می‌گفت: من با اطمینان می‌گویم که اسلام ابر قدرت‌ها را بر خاک مذلت می‌نشاند.
چهار دهه پس از انقلاب و در طلیعه چله دوم استقرار جمهوری اسلامی، امام خامنه‌ای در بیانیه گام دوم انقلاب، شکل‌گیری گفتمان اسلام انقلابی و عالمگیر شدن این گفتمان را علت اصلی دشمنی مستکبران با جمهوری اسلامی برشمرده و جهان امروز را تقابل دوگانه «اسلام و استکبار» معرفی کرده و فرمودند: «انقلاب اسلامی، جهان دو قطبی را به جهان سه قطبی تبدیل کرد و سپس با سقوط شوروی، تقابل دوگانه «اسلام و استکبار» به عنوان پدیده جدید و برجسته شکل گرفت.»‌معظم‌له سه ویژگی برجسته انقلاب اسلامی، «ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و تسلیم ناپذیری»، «حضور مقتدر ایران در مرز‌های رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع امریکا از منطقه غرب آسیا»، «حمایت جمهوری اسلامی ایران از مبارزان و مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی» را به عنوان حرکت شکوهمند و افتخارآمیز انقلاب و رویکرد جهانی در عمق استراتژیک نظام مقتدر جمهوری اسلامی مطرح کردند.
امروز در چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب، دنیای سلطه و در رأس آن امریکای جنایتکار با یأس و حقد و کینه از محقق نشدن نقشه فروپاشی و براندازی جمهوری اسلامی، تسلیم اراده‌های درهم تنیده و پولادین ملت خداجوی ایران شده است. همین سه سال پیش بود که گردنکشان و یاغیان امریکایی در بزم اهریمنی منافقین، دون‌کیشوت وار رؤیای برپایی جشن کریسمس در تهران و ممانعت از جشن چهل سالگی جمهوری اسلامی را در سر می‌پروراندند، اما اینک امنیت ایران در میان بشکه باروت تروریسم غرب ساخته منطقه غرب آسیا برقرار و تهدید دشمن به کلی خنثی شده است و در چهل و سومین جشن پیروزی، مردم ایران سرود خنثی‌سازی تحریم‌ها را سر داده‌اند و مقامات امریکایی یکی پس از دیگری به ناکارآمدی و بی اثر شدن تحریم‌ها اعتراف کرده و معتقدند خروج خفت بار و مفتضحانه آنان از افغانستان و شکست آنان در میدان جنگ با شیرمردان یمنی سبب موقعیت برتر و تقویت ژئواستراتژیکی جمهوری اسلامی ایران شده است.
چهل و سومین بهار انقلاب را در شرایطی جشن می‌گیریم که پس از سقوط طاغوت و محو دیکتاتوری و استقرار مردم سالاری دینی، جمهوری اسلامی ایران با صلابت از گردنه‌های صعب العبور و هزاران فتنه رنگارنگ عبور کرده و گفتمان مقاومت را در جهان استبداد و ظلم، فراگیر ساخته و نظم تفرعن و استکبار ۴۰۰ ساله غرب را نابود و کاخ رؤیای امریکایی را بر سر سردمداران نظام سلطه خراب کرده است. برخلاف وارونه نمایی حقایق و دروغ بافی غرب و شبکه همکار غرب در داخل در جنگ تحریف و روایتگری، جمهوری اسلامی ضمن خاتمه بخشی به الگوی دست نشاندگی امریکا و حافظ منافع امریکا و رژیم تروریست صهیونیستی در منطقه، با غرور و افتخار، دستاورد‌های انقلاب در عرصه مقاومت و عمق راهبردی خود را که گوشه‌ای از آن‌ها به قرار زیر است جشن می‌گیرد:


۱. احیای گفتمان ارزشی و اندیشه دینی و بازگشت به دین.
۲. احیای گفتمان تشیع به‌عنوان پیشرو و پرچمدار ظلم ستیزی.
۳. احیای گفتمان حمایت از مستضعفان و محرومان.
٤. ایجاد گفتمان مقاومت در کل جهان.
۵. شکستن ابهت پوشالی ابرقدرت‌ها به‌ویژه امریکا.
۶. انتقال کانون ترس و وحشت از جبهه مستضعفان به اردوگاه مستکبران.
۷. ایجاد جرئت و باور به مبارزه با نظام سلطه.
۸. الگوسازی برای همه ملت‌های آزادیخواه.
۹. نواخته شدن آهنگ بیداری اسلامی در جهان اسلام.
۱۰. حرکت به سمت وحدت و انسجام جهان اسلام به‌عنوان مقدمه تمدن نوین اسلامی.
۱۱. برهم زدن نقشه نظام سلطه برای چپاول قانونی کشورها.
۱۲. انتفاضه فلسطین و جهانی کردن مبارزه با رژیم صهیونیستی.
۱۳. دفاع از افغانستان و سایر مسلمانان.
۱٤. تبدیل ملت ایران از ملتی منزوی و تحت استعمار امریکا به ملتی انقلابی، ظلم ستیز، شجاع، ایثارگر، شهادت طلب، آرمانخواه، مقاوم خستگی ناپذیر، بصیر، حاضر در صحنه، مسئولیت شناس، دشمن‌شناس و دشمن ستیز، نوع دوست، عزیز و کابوس امریکا.
۱۵. پی ریزی پایه‌های تمدن نوین و بزرگ اسلامی.
۱۶. ارائه الگوی انسان تراز تمدن نوین اسلامی.
۱۷. ارائه «اسلام سیاسی» به عنوان گفتمان جدیددر عرصه جهانی.
۱۸. تحقیر و منفورسازی همه‌جانبه امریکا در منطقه و جهان.
۱۹. فروپاشی نظام دوقطبی درجهان درپی ایجاد اولین کشور مستقل در جهان.
۲۰. ارائه الگوی مبارزه با نظم نوین امریکایی.
سردمداران نظام سلطه اکنون به تکاپو افتاده و به «تحریف و وارونه نمایی حقایق»، «شایعه‌سازی و دروغ پراکنی»، «حاشیه‌سازی (غلبه حاشیه بر متن)»، «دادن آدرس عوضی درباره علت بروز مشکلات»، «بزرگنمایی مشکلات و نقص‌ها»، «تخریب باورها»، «بحران آفرینی»، «ناامیدسازی مردم»، «افزایش تحریم‌ها و فشار»، و «تطهیر رژیم پهلوی» پرداخته‌اند. محور شرارت «غربی، عبری، وهابی» در پروژه تحریف و تضعیف دستاورد‌های انقلاب در پی: «فروپاشی ادراکی و اندیشه ملت»، «شکستن دیوار اعتماد ملی»، «فروپاشی داخلی»، «به تسلیم کشاندن نظام» و «استحاله نظام انقلابی به اسلام امریکایی» است.
ملت سربلند و نستوه ایران جشن چهل و سومین بهار پیروزی را در تقابل با جنگ تحریف راه اندازی جهاد عظیم تبیین و روشنگری با هدف «امیدآفرینی (جهاد امیدآفرینی)»، «اعتماد‌سازی با برافراشتن دیوار اعتماد»، «تقویت روحیه ایمان و باور‌های مردم به ارزش‌های والای انقلاب اسلامی» و... برگزار می‌نمایند و مقدمات تمدن نوین و بزرگ اسلامی را با برنامه ریزی برای خنثی‌سازی تحریم و تحریف فراهم می‌آورند.