هفتمین سوپرجام به اهواز رفت

سیرجان دیشب میزبان سوپرجام فوتبال ایران بود، نبرد پرسپولیس قهرمان لیگ و فولاد قهرمان جام حذفی، مسابقه‌ای که برخلاف سال‌های گذشته این بار به جای برگزاری پیش از شروع فصل، در تعطیلات نیم‌فصل برگزار شد تا از هفتمین قهرمان سوپرجام رونمایی شود. حضور یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس و جواد نکونام روی نیمکت فولاد، مسابقه دیشب را به یک نبرد تاکتیکی بدل کرده بود که خیلی‌ها منتظر بودند در پایان سوت محمدرضا اکبریان کدام مربی برنده این شطرنج خواهد بود.
مسابقه دیروز در اکثر دقایق پرهیجان و جذاب از آب درآمد، مسابقه‌ای که کمتر در میانه زمین دنبال شد و هم حامد لک و هم احسان مرادیان در دروازه‌های دو تیم روز پرکاری را تجربه کردند. پرسپولیسی‌ها با یک تاکتیک هجومی رو به جلو و استفاده از جناحین به دنبال موقعیت‌سازی برای مهدی عبدی و وحید امیری در خط حمله بودند و در مقابل فولاد هم با نکونام ابتدا با ارائه یک دفاع فشرده و بسته، در پی خنثی کردن حملات قرمز‌ها بودند و با توجه به حضور لوسیانو پریرا در نوک حمله، روی فرصت‌طلبی مهاجم برزیلی‌شان که در فصل جدید هم همچنان آماده نشان داده، حساب باز کرده بودند.
یک خارجی دیگر، اما کار را برای فولاد تمام کرد تا خوزستانی‌ها با یک گل برنده این مسابقه باشند و جام را به اهواز ببرند. موسی کولیبالی، مدافع باتجربه زننده گل قهرمانی فولاد بود، گلی که روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد و کرنر ارسالی را این مدافع باتجربه که هشتمین سال حضورش در لیگ ایران را تجربه می‌کند با یک ضربه سر دور از دستان لک، به تور قرمز‌ها چسباند.
با این حال چهره ویژه بازی دیشب محمدرضا اکبریان بود، داور ۴۳ ساله کرجی که دیدار پرسپولیس و فولاد، بازی خداحافظی او از داوری بود. آخرین مسابقه اکبریان برای او خاص و ویژه شد و این داور با توجه به تنش‌های بالای بازی چه داخل میدان و چه روی نیمکت تا جایی که توانست کارت زرد و قرمز نشان داد. اکبریان در بازی دیشب مهدی شیری از پرسپولیس و حمید بوحمدان از فولاد را با کارت قرمز اخراج کرد و به شش بازیکن هم کارت زرد نشان داد. البته این پایان کار نبود و اکبریان روی نیمکت هم حمید مطهری مربی پرسپولیس و مهدی هاشمی نسب مربی فولاد را به دلیل اعتراض‌های‌شان اخراج کرد و به جواد نکونام سرمربی و حمیدرضا رجبی و حسین کعبی مربیان فولاد هم کارت زرد داد تا یکی از پرکارت‌ترین دیدار‌های دوران قضاوتش را در سیرجان ثبت کند، با ۹ کارت زرد و چهار کارت قرمز!