دبل نکو در فتح جام زیر باران کارت زرد و قرمز!

گروه ورزش/ دیروز سیرجان میزبان هفتمین دیدار سوپرجام فوتبال ایران بود، دیداری که یک طرف آن پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ برتر قرار داشت و در طرف مقابل، فولاد به عنوان قهرمان جام حذفی. دو تیم در شرایطی مقابل هم قرار گرفتند که پرسپولیس پیش از این دیدار با چالش استعفای یحیی گل محمدی و اعتصاب بازیکنان مواجه بود و سرمربی سرخ ها دوباره به همه چیز معترض شد! پرسپولیس که در چهار دوره گذشته سوپرجام قهرمان شده بود به دنبال ثبت گلات در هفتمین دیدار سوپرجام بود تا پس از رقم خوردن گلات تاریخی در قهرمانی لیگ برتر، این بار در سوپرجام پنجمین قهرمانی متوالی اش را جشن بگیرد. البته این دیدار از یک منظرتاریخی دیگر هم برای سرخ پوشان حائز اهمیت بود و یحیی و شاگردانش به دنبال ثبت یک رکورد جالب دیگر هم بودند. پرسپولیس امسال پیش از دیدار سوپرجام دو بار قهرمان شده بود. بار اول، در چارچوب سوپرجام ۱۳۹۹ در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ در ورزشگاه آزادی و به عنوان قهرمان لیگ نوزدهم، مقابل تراکتور تبریز (قهرمان جام حذفی) قرار گرفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در آن دیدار با تک گل عیسی آل‌کثیر حریف تبریزی خود را شکست دادند و قهرمان سوپرجام فصل پیش شدند. بار دوم هم قهرمانی در لیگ بیستم بود  که در تاریخ جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ در هفته ۳۰ لیگ در ورزشگاه شهدای شهر قدس مقابل پیکان به دست آمد و سرخ پوشان با گلزنی مهدی عبدی و احمد نوراللهی و کسب پیروزی قهرمانی شان را مسجل کردند. حالا و در روزهای پایانی سال پرسپولیس این امکان را داشت که سومین جام را در یک سال فتح و رکوردی تاریخی ثبت کند. آن ها برای این منظور باید از سد محکم و فولادین تیم جواد نکونام می گذشتند. پرسپولیسی ها پیش از این دو بار در لیگ برتر به مصاف فولاد رفته بودند و هر دو بار، برنده بازی سرخ های تهران بودند.
گل محمدی در مصاف دوباره با نکونام در حالی که میلاد سرلک هافبک ملی پوشش مصدوم و مهدی ترابی هم کرونا گرفته بود، تیمش را با ترکیب لک، فرجی، حسینی، شیری، آقایی، کامیابی‌نیا، اسدی، شجاعی، امیری، پاکدل و عبدی به میدان فرستاد. فولاد هم با وجود آن که در نقل و انتقالات نیم فصل دو بازیکن استقلال یعنی آرش رضاوند، عارف آقاسی و همچنین محمدرضا خلعتبری بازیکن باتجربه سپاهان را جذب کرده بود، بدون نفرات جدید و با ترکیب مرادیان، انصاری، کولیبالی، شاه عباسی، عباسی، آبشک، نجاریان، پریرا، حیدریه، بوحمدان و کوشکی به میدان رفت. جواد نکونام که امسال با شکست استقلال در فینال جام حذفی اولین جام دوران مربیگری اش را گرفته بود به دنبال دبل بود. نیمه نخست بازی در ورزشگاه شهید سلیمانی سیرجان دو گل داشت. ابتدا کولیبالی مدافع پیش تاخته فولاد در دقیقه 18 بازی با ضربه سری که به زمین برخورد کرد دروازه پرسپولیس را گشود. بازی موقعیت چندانی نداشت تا این که در دقیقه 40 کامیابی نیا دروازه فولاد را باز کرد اما داور آن را آفساید و مردود اعلام کرد که اعتراض پرسپولیسی ها را در بر داشت. نیمه دوم بازی اما با فشار پرسپولیس روی دروازه حریف آغاز و این فشار تا دقیقه ۶۳ باعث شد چندین بار دروازه فولاد به طور جدی تهدید شود.
نقطه عطف بازی جایی بود که مهدی شیری با یک تکل و گرفتن کارت زرد دوم، پرسپولیس را ۱۰ نفره کرد. این اخراج تازه آغازی بود بر حواشی کنار زمین! جایی که اعتراض‌ها و داد و بیداد نفرات کادرفنی دو تیم باعث اخراج مهدی هاشمی نسب و گرفتن کارت زرد توسط نکونام و مطهری شد. بعد از اخراج شیری فولاد تا حدودی توپ و میدان را در دست گرفت و اجازه نداد پرسپولیسی‌ها فشار بیشتری به دروازه‌شان بیاورند تا این که در دقیقه ۸۱ بوحمدان هم از فولاد اخراج شد و کار دوباره به تعادل کشید. در ادامه هم هرچه پرسپولیس زد به در بسته خورد و ضدحملات فولاد هم راه به جایی نبرد تا تک گل دقیقه ۱۸ کولیبالی سند قهرمانی سوپرجام را به نام فولاد بزند، آن هم در دیداری که ۱۱کارت زرد و دو کارت قرمز داشت.