اردکان؛ شهر مهمان‌نواز

نمی‌دانم چرا اما بهرحال بعضا کارهای غیرمعمولی انجام می‌دهیم. یعنی یا از این سوی بام می‌افتیم و یا از آن سوی بام! یکی از مصادیق بارز این موضوع که امروز یکی از تیترهای روزنامه نیز است، اقدام عجیب و قابل تامل رستورانی واقع در اردکان یزد است.
بهرحال منطق به ما گوشزد می‌کند همانطور که مقامات عالی کشورمان بارها تاکید و تصریح کردند باید حساب دولت‌ها را از ملت‌ها جدا نمود. اینکه دولت و سران ایالات متحده در حق مردم ما به صورت مکرر و مداوم جفا کردند و می‌کنند شک و شبهه‌ای وجود ندارد لیکن چه کسی گفته باید ملت و دولت یک کشور را
با یک خط کش متر کرد؟!
البته این نکته را هم باید عرض کنم که این یک نمونه است و بعضا در برخی مراسم‌ها و گفتارها این مرز مهم رعایت نمی‌شود و باعث می‌شود وجهه کشور باسابقه و فرهنگی دچار خدشه شود. بنابراین لازم به توصیه است حفظ روحیه استقلال و عزت و مقابله با دخالت بیگانگان و افشای مظالم آن‌ها بجا و درست است اما مردم و ملت‌ها بحث جدایی دارند علی‌الخصوص توریست‌هایی که به کشورمان آمده‌اند و بناست وقتی به کشور خود بازگشتند بسیاری از تبلیغات مسمومی که توسط پروپاگاندا علیه ایران عزیزمان ابراز می‌شود را خنثی کنند و باید گفت نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد مردم آمریکا هم از اقدامات ظالمانه دولت این کشور علیه مردم ایران ناراحت هستند و درعدم رای به ترامپ این ادعا ثابت گردید. شاید عنوان شود چرا آفتاب یزد به صورت ویژه به موضوع رستورانی در اردکان پرداخته است؟ پاسخ را در چند جمله عرض می‌کنم. بنده نسبت به موضوع فوق حساس‌تر شدم زیرا مشاهده کردم در شهری این رستوران چنین بنری را نصب کرده که علمای بزرگی را در خود پرورش داده است و به یونان کوچک از نظر گردشگری نام گرفته است. فلذا برای من عجیب و غریب بود که چرا باید یک شخص برای خودنمایی و یا شاید به خیال خود چاپلوسی وجهه شهری را تحت الشعاع قرار دهد. البته همه می‌دانیم که شهر اردکان بزرگان زیادی به خود دیده و تمام این بزرگان نیز آنقدر وجوه ناب داشته‌اند. شهر اردکان را بسیاری به شهر مقدس، گفتگو و لبخند می‌شناسند و می‌نامند. پس صد افسوس و حیرت که افرادی معدود با چنین اقداماتی خودزنی می‌کنند.
امیدوارم مسئولان محترم شهری این شهر، دراین‌باره چاره‌ای اندیشیده و روزنامه را در جریان اقدامات مقتضی خود قرار دهند.