10 انتقال هیجان‌انگیز در زمستان 1400

شهروندآنلاین: فصل نقل و انتقالات در فوتبال همواره جذابیت‌های خاص خود را برای طرفداران دارد؛ تیم‌های لیگ برتری در این مدت تلاش می‌کنند تا برای تقویت خود بازیکنان جدید جذب کنند. البته در نقل و انتقالات نیم‌فصل معمولا به دلیل قراردادهای بلندمدت باشگاه‌ها با بازیکنان چندان شاهد انتقال‌های بزرگ نیستیم، اما امسال در زمستان 1400 این رویه تغییر کرد و شاهد جابه‌جایی‌های غول‌آسا بین باشگاه‌های بزرگ فوتبال ایران نیز بودیم.

اگرچه در فصول گذشته باشگاه‌ها کمتر پیش می‌آمد که بازیکنان خود را در نقل و انتقالات زمستانی آزاد کنند و به تیم‌های رقیب بدهند، اما حالا این اتفاق افتاده و نقل و انتقالات زیادی را بین باشگاه‌ها شاهد بودیم.

در این بین می‌توان گفت اعداد بزرگی نیز از سوی برخی باشگاه‌ها برای دریافت رضایت‌نامه بازیکنان تیم‌های دیگر ردوبدل شد و به اصطلاح پول رضایت‌نامه آنها پرداخت شده است.



در میان همه تیم‌های لیگ برتری می‌توان فولاد خوزستان را موفق‌ترین در نقل و انتقالات دانست. این باشگاه صنعتی با نظر جواد نکونام خیلی زود وارد کارزار نقل و انتقالات شد و با جذب دو بازیکن استقلال، یک بازیکن پرسپولیس و چند نفر دیگر موفق‌ترین در امر جذب بازیکنان مطرح بود. در عین حال پرسپولیسی‌ها فقط دروازه‌بان تیم نفت آبادان را به خدمت گرفتند تا کنار حامد لک باشد و همین موضوع باعث انتقادهایی از مسئولان باشگاه سرخ‌پوش شده است.

در ادامه به 10 نقل و انتقالات هیجان‌انگیز میان باشگاه‌های لیگ برتری اشاره شده است:

فولاد؛ کلکسیون ستاره‌ها تکمیل شد

فولادی‌ها در نقل و انتقالات موفق شدند علاوه بر شهاب گردان و محمدرضا خلعتبری، چهار انتقال بزرگ دیگر را رقم بزنند. علیرضا کوشکی اولین بازیکنی بود که آنها با پرداخت 6میلیارد تومان بابت پول رضایت‌نامه‌اش او را از پیکان جذب کردند. کوشکی 22 ساله در پیکان تهران چهره شد و مشتریان دیگری از جمله استقلال و پرسپولیس داشت، اما درنهایت در تور بزرگ مسئولان فولاد افتاد و این پدیده رسما شاگرد نکونام شد.

در ادامه نقل و انتقالات باشگاه فولاد شاهد جذب دو ستاره تیم استقلال توسط قرمزپوشان اهوازی بودیم. عارف آقاسی و آرش رضاوند دو بازیکن باتجربه‌ای که در استقلال توپ می‌زدند، در توافق دوطرفه میان مسئولان باشگاه‌ها راهی اهواز شدند و پیراهن فولاد را بر تن کردند تا دو ستاره دیگر شاگرد نکونام شوند.

این پایان ماجراجویی فولادی‌ها در نقل و انتقالات زمستانی نبود؛ آنها در روز آخر نقل و انتقالات(شنبه) یک بازیکن از پرسپولیس گرفتند. مهدی شیری که از سوی یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس در فهرست مازاد قرار گرفته بود، با فولادی‌ها توافق کرد و به زودی او را با پیراهن این باشگاه خواهیم دید.

یک ازبک و یک خرید جنجالی در استقلال

استقلالی‌ها در نقل و انتقالات بازیکنان زیادی از دست دادند، اما دو بازیکنی را به خدمت گرفتند که کیفیت مناسبی دارند. صالح حردانی دفاع راست فولاد مهم‌ترین بازیکنی بود که آبی‌ها از ابتدای فصل دنبال او بودند و درنهایت در ازای دادن آقاسی و رضاوند به فولاد او را آبی‌پوش کردند. حردانی به عنوان یک بازیکن ملی‌پوش یکی از خریدهای بزرگ زمستانی فرهاد مجیدی بود.

عزیزبک آمانوف ستاره ملی‌پوش ازبکستانی که عضو باشگاه لوکوموتیو تاشکند بود هم یکی دیگر از خریدهای خوب استقلال است. باشگاه استقلال رضایت‌نامه این بازیکن ازبک را از لوکوموتیو گرفت و او را آبی‌پوش کرد تا شاهد هنرنمایی‌اش در خط هافبک استقلال باشیم.

سپاهان؛ گلر و چپ پای خبرساز

دو نقل و انتقال بزرگ دیگر در زمستان 1400 سهم سپاهان اصفهان بود؛ رشید مظاهری دروازه‌بان سابق تیم‌ملی که طی ماه‌های گذشته در استقلال شرایط عجیب‌وغریبی را سپری کرد، راهی سپاهان شد. مظاهری به دلیل اختلاف‌هایی که با فرهاد مجیدی داشت مدت‌ها در فهرست آبی‌پوشان قرار نگرفت و حالا بعد از جدایی از استقلال راهی اصفهان شد تا پیراهن گلر اصلی سپاهان را بر تن کند.

میلاد جهانی چپ‌پای تکنیکی ذوب‌آهن دیگر خرید سپاهان بود. جهانی که در ذوب‌آهن بازی‌های خوبی انجام داده بود، بعد از اختلاف با مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن راهی دیگر تیم اصفهانی شد و یکی دیگر از خریدهای جذاب نیم‌فصل رقم خورد.

اوت‌انداز لیگ و کاپیتان در تراکتور

نادر محمدی طی یکی دو سال گذشته به خاطر اوت‌های بلند و خاصش در پیکان به یک چهره ویژه تبدیل شده بود. این بازیکن اما در فهرست بیست‌ویکم با نظر مجتبی حسینی سرمربی پیکان کمتر در ترکیب تیمش قرار گرفت تا ساز جدایی سر بدهد. درنهایت و با توافق دو باشگاه تراکتور و پیکان اوت‌انداز لیگ که در پست دفاع وسط توپ می‌زند، راهی تبریز شد و پیراهن سرخ‌ها را بر تن کرد.

همچنین مهدی کیانی کاپیتان سابق تراکتور که چند سالی از این تیم دور بود، بعد از توافق با مسئولان مس رفسنجان از این تیم جدا شد تا این بازیکن سابق تیم‌ملی دوباره به تبریز برگردد و ضمن بستن بازوبند کاپیتانی تراکتور در ادامه مسابقات پیراهن سرخ تبریزی‌ها را بپوشد.