اصرار بر پیوند زدن بازار به مذاکرات توسط بانیان مشکلات موجود

  سرویس سیاسی ـ
روزنامه اعتماد روز گذشته در گزارش تیتر یک خود به کاهش قیمت ارز و طلا پرداخت و نوشت: «انتشار خبر رويترز مبني بر دست يافتن به متن پيش‌نويس احياي توافق هسته‌اي ايران با قدرت‌هاي جهاني، بازارهاي دارايي در ايران به ويژه بازار آزاد ارز را به‌هم ريخت... دلار در دي ماه سال جاري تقريبا بالاي 30 هزار تومان به فروش مي‌رفت و در آخرين روز بهمن ماه به مرز كانال 25 هزار توماني رسيده است. اين كاهش قيمت مي‌تواند با انتشار اخبار قطعي از مذاكرات تداوم پيدا كند. هرچند كه درنهايت، بانك مركزي به عنوان بازيگر اصلي بازار ارز روند حركتي آينده را رقم مي‌زند. اگر خبر قطعي از مذاكرات بيرون نيايد، آنگاه پيش‌بيني‌ها بر اين است كه نرخ دلار بار ديگر به سمت 27 هزار تومان حركت كند، به ويژه اينكه، در پايان سال معمولا تقاضا براي اسكناس ارز در بازار بيشتر مي‌شود.»
مدعیان اصلاحات که طی 8 سال گذشته همه مسائل اقتصادی کشور را به آمریکا و برجام گره‌زده و سفره مردم را هر روز کوچک‌تر از روز قبل کرده‌اند و این رویکرد خسارت بارشان نتیجه‌ای جز افزایش چند صد درصدی قیمت دلار، مسکن‌، خودرو و مایحتاج عمومی مردم نداشته، همچنان بر این مسیر خسارت بار اصرار دارند و تلاش می‌کنند بازار را به مذاکرات گره بزنند. این درحالی است که کارشناسان مطرح می‌کنند اگر ابزار اقتصادی را از آمریکایی‌ها بگیریم، در راه بی‌اثر کردن تحریم‌ها قدم گذاشته‌ایم زیرا تا زمانی که غربی‌ها تاثیر تحریم‌ها بر ایران را زیاد می‌بینند، قطعا دست از اهرم فشار خود علیه کشورمان بر نمی‌دارند. این جریان سیاسی که هیچ برنامه‌ای برای برون رفت از مشکلات کشور نداشته‌اند، در تلاشند با ایجاد دوقطبی مخرب دیگری و دادن آدرس غلط کشور را وارد دور باطل تازه‌ای کنند.
توهین مدعیان اصلاحات به شعور و حافظه تاریخی جامعه


روزنامه شرق از جمله روزنامه‌های طیف موسوم به اصلاح‌طلب در گزارشی نوشت: «برجام روحانی یا برجام رئیسی؟ این پرسشی است که غالب نیروهای رادیکالِ اصولگرا مطرح می‌کنند و می‌کوشند در پی ساختن این دوگانه، ضمن متفاوت‌‌نشان‌دادن[!!] مذاکرات در دولت سید ابراهیم رئیسی، با هرچه توان در اختیار دارند رقبای سیاسی خود را تحت فشار قرار دهند...»
این سطرها طوری نوشته شده که انگار مذاکرات در دولت قبل و دولت فعلی با هم تفاوتی ندارند و اصولگرایان تلاش می‌کنند که آنها را متفاوت نشان دهند. در این باره باید از اصلاح‌طلبان پرسید که به واقع اگر راست می‌گویید چرا در هنگامه انتخابات ریاست جمهوری با تمام توان و به جهت ترور شخصیت رقیب در پی القای این معنا به جامعه بودید که اگر فلانی رئیس‌جمهور شود، مذاکرات برجام به مشکل می‌خورد و اگر آن دیگری رئیس‌جمهور شود، کار مذاکرات خوب پیش خواهد رفت! آیا آن سخنان و ادعای اخیر طیف اصلاح‌طلب (که در سطرهای فوق ذکر شد) نشان از این ندارد که این جماعت بی‌هیچ واهمه‌ای به شعور جامعه و حافظه تاریخی مخاطبان توهین می‌کنند؟
سپس این گزارش افزوده است: «آخرین این حملات را می‌توان در گفت‌وگوی اخیر سیدمحمود نبویان، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و از اعضای جبهه پایداری، با خبرگزاری «مهر» یافت آن‌هم درحالی‌که دولت روحانی نزدیک به شش ماه است کنار رفته و مذاکرات هسته‌ای هم با تیم دولت جدید در دست انجام است. آیا حمله به ظریف ربطی به سمت‌و‌سوی مذاکرات اخیر دارد؟ نبویان بار دیگر همان حملات تکراری را به ظریف و روحانی انجام داده و گفته است: «متأسفانه در دولت قبل، حسن روحانی و محمدجواد ظریف در همان ابتدای مذاکرات اعلام کردند که خزانه کشور خالی است و به همین علت دشمنان جمهوری اسلامی ایران به این فکر افتادند که پشت سر هم از ایران امتیاز بگیرند اما دولت حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی و تیم جدید مذاکره‌کننده ایران بر این مبنا در مذاکرات وین حاضر نشدند... ما نباید به مذاکرات فقط برای انتخابات نیاز داشته باشیم و به هر قیمتی به دنبال آن باشیم که مذاکرات به نتیجه برسد، محمدجواد ظریف در انتهای دولت یازدهم و در آستانه انتخابات برای تعیین دولت دوازدهم گفته بود که هرگونه توافقی بهتر از توافق‌نکردن است...»
طیف موسوم به اصلاح‌طلب که در 8 سال گذشته قوه مجریه را در اختیار داشتند و به تبع آن تفکرشان در وزارت خارجه ساری و جاری بود، به جای اینکه پاسخی برای نقدهای مطرح شده داشته باشند، به سمت مظلوم‌نمایی فرار کرده و نقد را معادل حمله فرض می‌نمایند.
مشکلات کشور به خاطر عدم اصلاح قانون اساسی است!
روزنامه آرمان ملی دیروز در مطلبی نوشت: «بسیاری بر این باور بوده و هستند که اگر مطابق قانون اساسی و اصول مندرج در آن عمل می‌شد امروز شاید وضعیت کشور و جامعه بسیار بهتر از حال حاضر بود. هر چند که عده‌ای از کارشناسان و صاحبنظران بر این باور هستند که با توجه به تغییرات نسلی و روز آمد در جامعه و زمان، امروز پس از 43 سال نیازمند اصلاح و بازنگری مجدد در قانون اساسی هستیم. بازنگری که بر اساس نیازها و مطالبات امروز جامعه و متناسب با شرایط روز باشد.»
در ادامه این مطلب آمده است: «قدر مسلم مسائلی چون بازنگری در برخی اختیارات نهادها، نگاه ویژه به احزاب به عنوان محل تربیت مدیران و عوامل اجرایی و حاکمیتی و از همه مهم‌تر بحث نظام ریاستی و پارلمانی می‌تواند از مهم‌ترین اموری باشد که در بازنگری و اصلاح در قانون اساسی بدان پرداخته شود. هر چند که برخی بر این باورند که در این اصلاح می‌توان همان‌طور که در بازنگری نخست پست نخست‌وزیری حذف شد در این بازنگری نیز بجز مجلس شورای اسلامی یک مجلس بالادستی دیگری دیده شود که ماموریتش صرفا مسائل کلی و منافع کشور باشد و مسائل کلان در آن مجلس به بحث و بررسی و تصویب گذاشته شود. چنانکه اخیرا... فعال سیاسی اصلاح‌طلب در این خصوص گفته: «چه خوب است در این اصلاح به آن سمت برویم که دو مجلس در کشور داشته باشیم به شرطی که مجلس دوم واقعاً «منتخب» باشد نه یک مجلس تشکیل شده از نخبگان سیاسی، فرهنگی از یک صنف خاص بلکه باید بتواند با رأی مردم از بین نخبگان اجرایی، فرهنگی، سیاسی و کسانی‌که سوابقی در اداره کشور دارند، تشکیل شود.» قطع به یقین نفس اصلاح و بازنگری در قانون اساسی می‌توان امری فرخنده و مبارک باشد و ظرفیت‌های نهفته در این قانون بالادستی و مادر را آزاد کند. هر چند که عده‌ای معتقدند شاید برخی موانع، محدودیت‌ها و بعضا ناکارآمدی‌هایی که به‌وجود آمده یا می‌آید به دلیل همین مسئله عدم بازنگری در قانون است.»
مدعیان اصلاحات در حالی از لزوم تغییر قانون اساسی سخن به میان آوردند که نمی‌گویند با کدام اصل قانون اساسی مخالف هستند و یا چه اصل و یا چه موضوعی در قانون اساسی مطرح نشده است؟ از سویی حرف‌هایی مانند دو مجلسی شدن و احیای نخست‌وزیر و... مسائلی از این قبیل را مطرح می‌کنند در حالی‌که مشکلات کشور به دلیل تک مجلسی شدن یا دو مجلسی شدن و غیره و ذلک که اصلاح‌طلبان می‌گویند، نیست! مسئله اصلی عملکرد ضعیف، منفعت‌طلبانه و اساساً بی‌عملی و نگاه غرب زده اصلاح‌طلبان است که 8 سال گذشته خسارت‌های جبران ناپذیری را به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل کردند.
مگر نمی‌گفتید بدون FATF و رفع تحریم نمی‌توانیم واکسن وارد کنیم؟
روزنامه منتسب به جمهوری اسلامی که توجیه‌گر اقدامات گروگان گیرندگان سلامت و معیشت مردم بود، کنترل کرونا پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم را مانور تبلیغاتی خواند!
این روزنامه در سرمقاله خود نوشت: «دولت سیزدهم با اینکه با دست باز وارد صحنه شد و بسیاری از زمینه‌های تهیه واکسن کرونا را به صورت آماده شده از دولت قبلی تحویل گرفت، بارها بر روی کنترل این بیماری همراه با طعنه زدن به قبلی‌ها مانور داد و چون در زمینه‌های دیگر دستاوردی نداشت، این کار را به عنوان دستاورد مهم خود به مردم معرفی کرد. اکنون که اُمیکرون به صحنه آمده و این مانور تبلیغاتی را با شکست مواجه کرده، مسئولین دولت سیزدهم باید به این نتیجه برسند که کاخ آمال خود را بر پایه‌های واقعی بنا کنند و این تصور را کنار بگذارند که می‌توان خود را با نفی دیگران اثبات کرد. این درس اخلاقی کرونا را مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید در تمام زمینه‌های حکمرانی بکار ببندند. کرونا اگر هیچ خدمتی به مسئولین ما نکرده باشد، همین یک درس اخلاقی که به آنها داده و این واقعیت را به اثبات رسانده که در همین دنیا و بسیار سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنند نتیجه اعمال خود را خواهند دید، کافی است البته اگر حضرات اهل پند گرفتن باشند و فرمایش امیرالمومنین علیه‌السلام که فرمود «مَا اکْثَرَ الْعِبَرَ وَ اقَلَّ الِاعْتِبَار» ابزار پند گرفتن چه فراوان است و افرادی که پند بگیرند چه کم هستند، را باور داشته باشند. این باور باعث خواهد شد برای حفاظت از جان مردم به سراغ تدابیر جدید بروند.»
دولت سیزدهم وضعیت را با روزانه 700 کشته ناشی از کرونا تحویل گرفت و در مقطعی آن را به زیر 20 نفر رساند و علی رغم غرض‌ورزی و لجن پراکنی روزنامه منتسب به جمهوری اسلامی، این یک واقعیت روشن و غیر قابل انکار است نه مانور تبلیغاتی. مسئولان دولت روحانی، مدعی بودند بدون الحاق ایران به FATF و رفع تحریم، نمی‌توانیم واکسن واد کنیم، به عضو شانگهای شویم و سند همکاری جامع ایران و چین اجرایی شود اما دولت آیت‌الله رئیسی بدون برجام و FATF میلیون‌ها دز واکسن را به کشور سرازیر کرد، عضو شانگهای شد و سند همکاری ایران و چین را اجرایی و دروغ مدعیان
اصلاحات ـ اعتدال و بازی آنها با جان و زندگی مردم را برملا کرد. گروگان گیرندگان سلامت و معیشت مردم در سایه عدم پیگرد قضایی و امنیتی واقعیت را تحریف می‌کنند و به دروغ‌بافی و فریبکاری مشغولند، تا جایی‌که در تحریف‌گری به نقل حدیث می‌پردازند!