۲۴۲ نفر دیگر قربانی کرونا شدند

پس از فروکش کردن موج پنجم با کرونای دلتا و کاهش آمار مبتلایان و مرگ و میر روزانه این بیماری در کشور و همچنین به‌دنبال شیوع کرونای اُمیکرون، دیروز بعد از ۱۲۹ روز آمار فوتی‌های روزانه کرونا در کشور به بیش از ۲۰۰ نفر رسید. آخرین بار ۲۲ مهر امسال، شمار جان‌باختگان روزانه کرونا در کشور بالای ۲۰۰ مورد گزارش شده بود. بنابر اعلام وزارت بهداشت، از ظهر روز 30 بهمن تا ظهر یک اسفندماه ۱۴۰۰ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ هزار و ۹۶۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دوهزار و ۳۱۵ نفر از آنها بستری شدند.  متأسفانه در طول این بازه زمانی، ۲۴۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۱۳۵ هزار و ۴۰ نفر رسید.
۴ هزار و ۵۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.  در حال حاضر ۳۳۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۶۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۴۷ شهرستان در وضعیت زرد و صفر شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.
همچنین تاکنون ۶۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۶۷۸ نفر دوز اول، ۵۵ میلیون و ۱۰۰ هزار و ۶۹۷ نفر دوز دوم و ۲۲ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۶۷۹ نفر نیز دوز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.