سرنوشت نامعلوم تسلیحات خطرناک ارسالی آمریکا به اوکراین

خبرگزاری کوبا نوشت: در حالی که کاخ سفید و ناتو از طریق یک جنگ روانی و با استفاده از ابزار رسانه به درگیری در اوکراین دامن می‌زنند، توجه اندکی به سرنوشت تسلیحات ارسالی توسط آمریکا و ناتو به اوکراین معطوف شده است؛ محموله خطرناکی که ممکن است به دست تروریست‌ها برسد.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری پرنسا لاتینا در گزارشی با عنوان ارسال خطرناک تسلیحات از آمریکا به اوکراین نوشت: بر اساس ارزیابی نشریه تحلیلی آمریکایی اینترسپت، تسلیحات ارسال شده توسط آمریکا و ناتو به اوکراین ممکن است در اختیار برتری‌طلبان سفیدپوست یا تروریست‌ها قرار گیرد.
در حالی که کاخ سفید و ناتو از طریق یک کمپین تبلیغاتی و رسانه ای به درگیری در اوکراین دامن می زنند، تعداد کمی به محل نگهداری تسلیحاتی که به آن کشور ارسال می شود نگاه می‌کنند.
این گزارش با اشاره به تصویب بودجه ۵۰۰ میلیون دلاری آمریکا برای تامین سلاح اوکراین در ماه گذشته نوشت: رابرت منندز رئیس کمیته روابط خارجی سنا و سناتور ارشد حزب دموکرات نتوانست بگوید که آیا لایحه ای که او برای اعطای ۵۰۰ میلیون دلار به اوکراین برای خرید تسلیحات اختصاص داده و اعمال آنچه که او مادر همه تحریم ها علیه روسیه می‌خواند، می‌تواند سرنوشت تسلیحات را کنترل کند یا خیر؟


این نشریه هشدار داد کسانی که گفته می‌شود حامی دفاع از ملت اوکراین هستند، در حال بررسی راهی برای ارسال صدها میلیون دلار هستند تا اوکراینی‌ها بتوانند سلاح‌های جدید بخرند، اما اطمینانی وجود ندارد که آن‌ها نهایتا به دست های خطرناک نئونازی‌های شناخته شده این کشور نرسند.
در این گزارش آمده است که هیچ نشانه‌ای برای اجتناب و اطلاع از اینکه آیا محموله‌های آمریکا برای برتری طلبان سفیدپوست مانند گردان آزوف ارسال می‌شود، وجود ندارد.
به نوشته پرنسا لاتینا، آزوف واحدی از گارد ملی اوکراین است که با حزب ناسیونالیست- افراطی، راست افراطی اوکراین و جنبش آزوف مرتبط است. اعضای کنگره آمریکا قصد دارند این گروه را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی قرار دهند.
در ادامه این گزارش آمده است: آلیسا اسلاتکین نماینده دموکرات کنگره آمریکا سال گذشته از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه خواست تا گردان آزوف را یک گروه تروریستی بداند و گفت: این گروه برای استخدام اعضای جدید از اینترنت استفاده می‌کند و سپس با سوق آنها به سمت افراطی‌گرایی، از رادیکال کردن آنها برای تداوم خشونت استفاده می‌کند.
منندز پیرامون این موضوع در پاسخ به اینترسپت گفت این سطحی از جزئیات است که من در مورد آن مطمئن نیستم. به نوشته اینترسپت، این سناتور قدرتمندترین سیاست‌گذار خارجی دموکرات‌های سنا است و به نظر می‌رسد موضع او نشان‌دهنده حال و هوای حاکم در واشنگتن باشد.
سایر اخبار این روزنامه
خلبان چگونه از تلفات انسانی بالا جلوگیری کرد؟ سقوط تلخ هواپیما در تبریز جلال خوش‌چهره رویکرد عملگرایانه تهران در وین چرا این روزها آمار مبتلایان به کرونا کم اما فوتی‌ها در حال افزایش است؟ این‌بار نه دلتا، بلکه اومیکرون جان می‌گیرد تلاش های آخر برای کارشکنی مذاکرات وین؛ تشدید تحرکات و اظهارات صهیونیست‌ها آیا مدیران رده بالای دولتی می‌تواند موانع متعدد بر سر راه سینماگران را برطرف کند؟ بازگشت «شورای سینما» «‌ ابتکار» تاثیر سیگنال‌های مثبت مذاکرات وین بر بازار ارز را بررسی کرد دلالان، ناتوان از کنترل بازار اولین سفر رئیس دولت سیزدهم به کشوری در حاشیه خلیج فارس چه ابعادی دارد؟ اهمیت سفر رئیسی به قطر رئیس قوه قضائیه ماموریت داد نظارت ویژه دادستان‌ها بر شبکه توزیع در آستانه عید نوروز سخنگوی وزیر امور خارجه: درباره زندانیان تفاهماتی با آمریکا حاصل شده است لاوروف:‌ به شدت حملات اسرائیل به سوریه را محکوم می‌کنیم تداوم پس‌لرزه‌های عملیات حزب الله «اسرائیل» به سمت جنون حرکت می‌کند مرندی: اسرائیل توان تاثیر بر مذاکرات وین را ندارد سرنوشت نامعلوم تسلیحات خطرناک ارسالی آمریکا به اوکراین