افزایش فروش نفت و بازگشت ارز آن حاصل دیپلماسی متوازن است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری با‌ اشاره به بازار شب عید، خاطرنشان کرد: ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای برای تامین میوه شب عید و خرمای ماه رمضان داشت که سازمان تعاون روستایی مکلف به تامین میوه‌های لازم شد. سقف آن ۷۰ هزار تن بود و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.
وی افزود: وزیر جهاد کشاورزی درخصوص قیمت خرید میوه‌های شب عید مجموعه بازرسی را مکلف به رسیدگی کرد و فراتر از آن از نهادهای نظارتی دعوت کردند تا بر فرایند تامین میوه نظارت صورت گیرد.
بهادری جهرمی با بیان اینکه سفر قطر یک گام تحول آفرین در روابط با کشورهای حاشیه خلیج فارس است، گفت: این سفر در استمرار دیپلماسی فعال و کارآمد دولت در ارتباط همسایگان با محوریت تامین منافع اقتصادی و توسعه تجارت خارجی و تنوع بخشی به زمینه‌های همکاری انجام شده است.
قریب به ۹۹ درصد سواحل که در اختیار دستگاه‌های اجرایی بود آزادسازی شد


سخنگوی دولت بیان اینکه از صداوسیما و دیگر رسانه‌ها بابت پیگیری درخصوص آزادسازی سواحل تشکر می‌کنم و نهادهای نظامی و انتظامی و سایر بخش‌های حکومتی همکاری خوبی داشتند، تأکید کرد: قریب به ۹۹ درصد سواحل که در اختیار دستگاه‌های اجرایی بود آزادسازی شده است.
زیرساخت‌های اینترنت ثابت در سال‌های قبل
توسعه پیدا نکرده است
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های اینترنت ثابت که در سال‌های قبل توسعه پیدا نکرده، توان پاسخگویی به نیاز امروز شهروندان را ندارد، اظهار داشت: مطابق استانداردهای جهانی ۷۰ درصد استفاده مربوط به اینترنت ثابت و ۳۰ درصد مربوط به اینترنت همراه است.
بهادری جهرمی گفت: این روند اکنون در کشور ما به‌دلیل پایین بودن سرعت اینترنت ثابت، برعکس و باعث شده اینترنت همراه هم با کندی‌هایی مواجه شود. علاوه بر این، مجازی شدن مجدد کلاس‌ها و شیوع دوباره کرونا باعث افزایش استفاده از خدمات اینترنتی شده است.
سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت در همین مدت اقدامات مهمی برای بهبود زیرساخت‌های اینترنت ثابت انجام داده تا مردم بتوانند از حق شهروندی خود در برخورداری از اینترنت باکیفیت برخوردار شوند.
از خودروهای دپو شده ۵۰ هزار دستگاه تکمیل
و وارد بازار شد
وی با‌ اشاره به بازار خودرو، گفت: پس از دستور رئیس‌جمهور درخصوص افزایش کیفیت و تولید خودرو، خودروسازان کشور افزایش تولید داشتند. از خودروهای دپوشده ۵۰ هزار دستگاه تکمیل و وارد بازار شد.
بهادری جهرمی سخنگوی دولت با بیان اینکه وزیر صمت هم در راستای عرضه سریع‌تر خودروهای دپوشده و افزایش کیفیت آنها برنامه زمان بندی ارائه کردند، گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری هم نیز، برنامه‌های توسعه صنعت خودرو در دستور کار قرار گرفته است.
15سفر استانی در مدت پنج ماه بی‌نظیر است
به گزارش فارس، سخنگوی دولت با بیان اینکه حدود ۶ ماه از دولت مردمی می‌گذرد، افزود: یکی از مهم‌ترین وعده‌های دولت مردمی تغییر گفتمان دولت بود که مردم در گفتمان دولت وارد شده‌اند و همچنین در پنج ماه گذشته ۱۵ سفر استانی انجام شد که در این مدت کم، بی‌نظیر بوده است.
وی با‌ اشاره به اقدامات دولت، خاطرنشان کرد: در فروش نفت به اذعان رسانه‌های خارجی در این چند سال رکوردشکنی‌هایی صورت گرفته است و منابع آن هم وارد کشور شده است، این در حالی است که هرگز میز مذاکرات را رها نخواهیم کرد اما دولت برای خنثی‌سازی تحریم‌ها اقداماتی انجام خواهد داد.
بهادری جهرمی تأکید کرد: در این دولت دیپلماسی منطقه‌ای جزو اولویت‌های دولت بوده که در این مدت سفرهای منطقه‌ای رئیس‌جمهور را شاهد بودیم.
سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت مصمم است روند اداری و کاغذبازی خسته‌کننده را اصلاح کند، تصریح کرد: در این راستا ۳۳۰ کسب‌وکار خانگی با اعلام و ثبت در درگاه مربوطه مجاز به فعالیت شدند که حرکت قابل تقدیری است.
سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره علت پس گرفتن لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از مجلس اظهار داشت: نگاه دولت، جامع‌نگری و عدالت‌محوری در توزیع منابع موجود در بین بخش‌های مختلف مردم است.
وی افزود: از این رو دولت باید اعتبارات موجود را متناسب و متوازن بین همه بخش‌های مختلف مردم توزیع کند و خواسته اقشار مختلف جامعه را با توجه به خواسته‌های بر حق‌شان و منابع موجود عملیاتی کند.
سخنگوی دولت گفت: متأسفانه برخی از لوایح در ماه‌ها و روزهای پایانی دولت قبل بدون کار کارشناسی شده و جامع‌نگری کافی و بدون پیش‌بینی منابع پایدار برای پاسخگویی به این نیازها تقدیم مجلس شده بود که این لوایح دوباره نیازمند بازنگری مجدد به منظور پیش‌بینی منابع پایدار کافی و همچنین جامع نگری در این لوایح است.
هر تحریمی که به انتفاع اقتصادی ایران ضربه بزند
باید لغو شود
بهادری جهرمی تأکید کرد: مذاکرات پیشرفت قابل توجهی داشته است. چند موضوع مهم باقیمانده که منتظر تصمیم‌گیری طرف مقابل و اراده واقعی آنها برای رفع تحریم‌ها هستیم.
وی افزود: هر نوع تحریمی که به تعهدات طرف مقابل و انتفاع اقتصادی ایران از این توافق ضربه بزند باید لغو شود. رویکرد دولت از ابتدا گره نزدن زندگی روزمره مردم به مذاکرات بود.
سخنگوی دولت با بیان اینکه موضوعات ملی را باید متوازن و به اندازه سهم و اهمیت خودش پیش برد، تأکید کرد: آثار این رویکرد در دیپلماسی منطقه‌ای و فروش نفت و بازگشت ارز و تجارت خارجی دیده شده که البته متأسفانه در گذشته نسبت به مذاکرات بزرگنمایی شده بود.
سایر اخبار این روزنامه
ضربه کاری روسیه به آمریکا پوتین جدایی دو منطقه از اوکراین را به رسمیت شناخت دایره وسیع دیپلماسی از «عشق‌آباد» تا «دوحه» (یادداشت روز) اخبار ویژه شعار‌نویسی روی دیوارهای جده و زیر تصاویر بن‌سلمان با عنوان سرنگون باد طاغوت افزایش تولید 450 هزار دستگاه لوازم خانگی در یک‌سال هنوز در‌باره تضمین ابتکار عملی و قابل اعتمادی را از آمریکا دریافت نکرده‌ایم ایران قصد دارد با توسعه همکاری‌های دوجانبه و چندجانبه نقش مؤثری در بازار جهانی گاز ایفا کند با پیگیری مسئولان سپاه مجرمان مطرح‌شده در فایل صوتی به اشد مجازات محکوم شده‌اند افزایش فروش نفت و بازگشت ارز آن حاصل دیپلماسی متوازن است فتح سنگر به سنگر با گردان‌های «تبیین» کلیات طرح «حمایت از کاربران فضای مجازی» در کمیسیون ویژه تصویب شد پاسداری از جهت‌گیری‌ها و مبانی انقلاب اسلامی (نگاه) اشتباه کردیم جلوی عهدشکنی و زیاده‌­خواهی غرب ایستادیم! ضربه کاری روسیه به آمریکا پوتین جدایی دو منطقه از اوکراین را به رسمیت شناخت ضربه کاری روسیه به آمریکا پوتین جدایی دو منطقه از اوکراین را به رسمیت شناخت